Bicla.ro pe Twitter Bicla.ro pe Facebook Trimite-ne un e-mail

Haralamb a scris Poliţiei şi Poliţia i-a răspuns

Publicat la 22 mai 2010 de George Hari Popescu

Ziceam că trebuie să ne trezim şi să acţionăm, să facem, să dregem, să scriem să pedalăm. Haralamb Jianu a făcut un lucru simplu: a reclamat în scris faptul că sunt parcate maşini ilegal pe “pistele” pentru biciclete de pe Bd. Kogălniceanu. Ei bine, Poliţia i-a răspuns frumos şi a oferit raportul acţiunilor lor.

Iată textul:

———————————————————–

Urmare petitiilor dumneavoastra adresata prin e-mail conducerii Brigazii Rutiere si inregistrate cu numerele 670010 si 670085 din 23.04.2010, repectiv 29.04.2010, prin care ne semnalati faptul ca pe b-dul Mihail Kogalniceanu in fata Facultatii de Drept, pe pista special amenajata pentru deplasarea biciclistilor sunt oprite si stationate autovehicule, va comunicam urmatoarele:

Datorita faptului ca in zona mentionata isi au sediul mai multe societati comerciale, angajati acestora parcheaza autovehiculele pe trotuarele pe care sunt amenajate pistele pentru deplasarea biciclistilor, ignorand regulile referitoare la oprire si stationare, aceste piste devenind uneori impracticabile datorita numarului mare de autovehicule oprite, stationate sau parcate neregulamentar.

In urma unor verificari efectuate s-a constatat lipsa stalpisorilor ornamentali care impiedica oprirea sau stationarea autovehiculelor pe pista destinata circulatiei biciclistilor. Brigada Rutiera a inaintat o adresa Comisiei Tehnice de Circulatie din cadrul Primariei Municipiului Bucuresti cu propunerea de completare a stapisorilor ornamentali. Lucrarea va fi executata de catre Administratia Strazilor in calitate de administrator al drumului potrivit competentelor ce-i revin in astfel de situatii.

Pentru imbunatatirea climatului de ordine publica si siguranta rutiera dar si pentru asigurarea unei fluente corespunzatoare a traficului rutier, pe b-dul Mihail Kogalniceanu sunt repartizati agenti de politie rutiera.

De asememnea, Brigada Rutiera in colaborare cu Politia Comunitara din cadrul Primariei Sectorului 5, organizeaza actiuni, cu scopul de a determina conducatorii auto sa foloseasca pentru parcare locurile special amenajate dar si de a-i depista si sanctiona pe toti cei care incalca normele rutiere si regulile de convietuire sociala.

In urma activităţilor desfăşurate, în perioada 23.04-04.05.2010, au fost sancţionaţi contravenţional un număr de 89 conducători auto dintre care 43 care au încălcat prevederile art. 142 – 143 din Regulamentul de Aplicare a Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 195/2002, modificat şi republicat.

În zonă s-a actionat şi cu aparatura video din dotarea Brigăzii Rutiere, ocazie cu care au fost înregistrate un număr de 99 autovehicule stationate neregulamentar, urmând ca împotriva conducătorilor auto să se declanşeze procedura de sancţionare în lipsă.

Consideram ca demararea procedurilor de ridicare a autovehiculelor stationate neregulamentar de catre Primaria Sectorului 5 ar duce la imbunatatirea situatiei si crearea unui climat de ordine si siguranta rutiera.

Pentru lamurirea aspectelor legate de discutia pe care dumneavoastra ati avut-o, cu cei doi politisti care se aflau in post pe bd. Kogalniceanu, in fata Facultatii de Drept, va rugam sa ne transmiteti un numar de telefon la care puteti fi contactat, deoarece in urma verificarilor efectuate acestea nu s-au confirmat.

Astfel de activitati vor continua si in perioada urmatoare pana la reglementarea situatiei.

Cu stima,

ŞEFUL BRIGĂZII RUTIERE

Comisar şef  NICU DRAGOŞ

—————————————————————

Consultaţi aici (PDF) documentul frumos formatat, pentru colecţia personală.

Să continuăm: pe cartiere, cu date concrete, în scris (e-mail sau scrisoare). Haralamb, bravo şi mulţumim!

Foto: Haralamb Jianu

Categorii: Dezbatere

Tag-uri: ,

9 Răspunsuri la “Haralamb a scris Poliţiei şi Poliţia i-a răspuns”

  1. Mika says:

    Probabil ca nu m-am trezit bine, dar nu inteleg fraza asta:

    “Consideram ca demararea procedurilor de ridicare a autovehiculelor stationate neregulamentar de catre Primaria Sectorului 5 ar duce la imbunatatirea situatiei si crearea unui climat de ordine si siguranta rutiera.”

    Ii opreste ceva sau cineva?

    Ma rog, bun demersul! Tot asa! Asta inseamna atitudine! Bravo!

    • Masha says:

      “Ii opreste ceva sau cineva?”
      Ii opreste legea. Sectorul 5 e singurul sector din capitala care nu are contract cu o firma de ridicari masini. Primaria de sector decide daca se ridica masini, politia poate doar sa aplice o amenda. Desi sunt impotriva ridicarilor de masini (sau mai bine zis a sumelor practicate pentru recuperarea lor, mamaligile pe roti erau mai bune, mai ieftine si ii lecuiau prin puterea exemplului pe alti doritori)trebuie se recunosc ca sunt destule cazuri in care se impune ridicarea lor. De exemplu Calea Rahovei e plina de semne cu parcarea interzisa si totusi e plina de masini parcate care sugruma circulatia. Sustin in continuare ca pistele de biciclete pe trotuare sunt o bataie de joc la adresa biciclistilor care trebuie sa le tranziteze. Cine poate urca cu o bicicleta de oras sau de dama borduri de 25-30 cm in diagonala?

  2. Ariel says:

    Mi se pare incredibil. :) Felicitari!

  3. iLL says:

    Cool!
    Good job!

  4. Lucs says:

    Felicitari initiatorului, un demers laudabil, o bila alba pentru Politie.

  5. Adrian Petrescu says:

    Va salut cu respect si mult entuziasm pentru demersurile voastre.

    Sunt un oarecare Adi, biciclist inrait, trait prin traficul din Bucuresti, iar acum student undeva in Belgia. Va scriu aceste randuri nu cu scopul de a ma lauda si de a ridica pretentii, insa am si eu ceva de spus referitor la problema pistelor pentru biciclete din Bucuresti.

    Va inteleg indignarea fata de soferii care parcheaza pe ele, dar credeti voi ca eliberarea lor ar imbunatati traficul nostru pedalier prin capitala? Eu sunt de parere ca acele piste, inca de la conceptia lor, sunt total inutile si nu fac decat sa le dea apa la moara unor “oameni ai legii”, care ne pot arata acum cu degetul pentru ca mergem pe strada in loc sa le folosim. Sa presupunem ca, prin absurd, toti soferii s-ar simti si s-ar da la o parte de pe acele “piste”. Ati fi de acord sa le folositi regulamentar? V-ar conveni sa va zdruncinati creierii de la bordurile fiecarei strazi laterale? Ati fi de acord sa stati de 3 ori la semafor ca sa treceti de Podul Cotroceni sau de Podul Eroilor? Eu am folosit zilnic bicicleta prin Bucuresti timp de 6 luni (mers la munca, rezolvari de treburi personale sau deplasari de placere) si, daca mi-a fost cel mai comod si mai rapid mijloc de trabsport, a fost pentru ca NU am respectat acele piste. In mod clar, ele au fost “gandite” de ochii lumii si de catre niste oameni care nu au pus in viata lor piciorul pe o pedala. Ca student in Belgia, am avut ocazia sa pedalez multi kilometri si sa constat cum se circula pe doua roti in Europa. Pistele sunt, cel mai adesea, plasate pe carosabil (nu pe trotuar) si pe stanga locurilor de parcare, astfel ca nu interfera nici cu masinile din trafic, nici cu cele parcate. Daca sunteti interesate, va pot oferi o sumedenie de fotografii si m-as putea implica intr-o campanie de exemplificare, prin care am putea arata autoritatilor bucurestene cum se merge cu bicicleta in Europa.

    In plus, mai este vorba si de perceptia soferilor. Am avut recent un accident, care s-a lasat cu doua zile de spitalizare si o bicicleta distrusa. De vina a fost soferul care nu m-a vazut, desi aveam lumina rosie aprinsa si vesta reflectorizanta. Accidentul s-a intamplat dupa miezul noptii si, cu toate astea, soferul si-a asumat vina de la bun inceput, fara sa-mi reproseze nici macar o secunda ca “Ce cauti aici la ora asta?”. Ba mai mult, dupa ce m-am refacut, a mers cu mine in oras si mi-a cumparat o bicicleta nou-nouta.

    Sper sa trageti concluziile corecte din ceea ce am scris si sa nu ma judecati pentru “figuri de om plecat din tara”. Daca va pot ajuta cu orice fel de informatie sau fotolgrafie, nu ezitati sa ma contactati.

    Va multumesc.
    Adi

  6. Dragos says:

    Bravo !!!

  7. Haralamb says:

    @ Adi – te inteleg, sunt de acord cu tine.
    eu sunt o persoana mai dificila insa. Uite, apropos de ce zici tu – daca s-ar simti toti soferii si nu ar mai parca pe piste, m-as simti si eu sa merg numai pe ele ?

    Sincer, nu e chestie de simtit, e chestie de lege…legea spune ca TREBUIE sa merg pe pista acolo unde ea exista si unde nu, sunt un vehicul ca oricare altul (daca nu e interzis accessul bicicletelor).
    Am avut o discutie cu un domn cu GIP (sic!) parcat pe banda – mi-a spus ca sta doar 2 minute. I-am explicat ca legea m-ar pedepsi daca i-as disitruge un pic bunurile (de ex. cu o cheie) in aceeasi masura in care m-ar pedepsi daca i le-as distruge de tot…

    Din nou, respect punctul tau de vedere si inteleg ca intr-o societate in care apa calda nu este o INTAMPLARE, morala si simtamantul cetateanului comun sunt importante, dar intr-o societate ca cea din care fac si eu parte, trebuie intai sa instituim respectul pentru coduri legale inainte de respectul pentru coduri morale ;)

    Cu stima,
    Haralamb Jianu

  8. Adrian Petrescu says:

    OK, dar pentru ca aceste coduri legale sa poata fi respectate, consider ca trebuie create si conditiile necesare acestui respect. Vorbim cu totii din puntul de vedere al unor oameni care sustin deplasarea pe bicicleta. Or, daca lucrurile stau asa cum spui tu, inseamna ca pistele din Bucuresti, existenta lor, nu fac decat sa ne ingreuneze noua deplasarea. Pentru ca, daca nu ar exista, legea ne-ar permite sa circulam pe strada ca orice vehicul. Dar daca exista si sunt PROST gandite, legea ne obliga sa le folosim, deci sa circulam aproape mai greu si mai anevoios decat daca am merge pe jos. Sunt de acord ca, din punct de vedere legal, domnul cu Jeep era in neregula, dar m-as simti cumva vinovat sa-l arat cu degetul pentru ca imi ocupa pista de vreme ce eu oricum merg pe strada ca sa nu-mi fac praf bicicleta la borduri. Exceptie ar face probabil pistele de pe Kisselef sau din zona Muzeului Satului, singurele care s-au nimerit sa fie practicabile.

    Pe de alta parte, aveti dreptate. Poate daca ii invatam de acum pe soferi sa respecte legea (sau codurile morale), mai tarziu, cand vom avea piste la standarde europene, le vom putea folosi asa cum trebuie. Deocamdata… nu avem decat sa lasam pistele incepatorilor sau celor care se plimba cu bicicleta (si sa luptam pentru drepturile lor), insa nu si celor care o folosesc ca mijloc de transport.

    Va multumesc din nou.
    Adi


Trackbacks / Pingbacks

Scrie un răspuns

Evenimente viitoare


Categorii

Arhiva

ceasuri online