Bicla.ro pe Twitter Bicla.ro pe Facebook Trimite-ne un e-mail

Ai plăti pentru asigurarea bicicletei?

Publicat la 29 octombrie 2010 de George Hari Popescu

În acest moment, în România, nici o firmă de asigurări nu oferă poliţă pentru asigurarea bicicletei. Scuza cea mai des întîlnită este riscul deosebit de mare de furt al bunului. În schimb, se poate asigura cam orice bun din casă, din jurul casei şi casa însăşi, plus persoane şi părţi ale corpului lor.

Radu Sprînceană lucrează la Euro Arc Insurance Broker, o firmă de brokeraj în asigurări, dar este şi un biciclist pasionat. El vrea să schimbe situaţia din piaţă şi a pornit demersul de a propune companiilor de asigurări un pachet pentru biciclişti. Primul pas: documentarea.

Bineînţeles că ar putea dura destul de mult timp, dar pînă la urmă nu strică să încercăm. Aş vrea să văd cîţi ar fi efectiv interesaţi să-şi asigure bicicleta, apoi probabil ar trebuie făcute nişte sondaje, care sunt bicicletele cele mai vîndute, cît costă ele, ce riscuri s-ar putea acoperi pe o astfel de asigurare şi bineînţeles cît ar fi dispus să plătească fiecare pentru asigurarea propriei biciclete.

După ce vor fi fost adunate aceste informaţii, vor putea fi contactate companiile de asigurare, pentru negocieri. Se poate merge la cele din ţară şi la reprezentanţele companiilor străine de aici, mai ales la cele care în ţările de origine acoperă riscuri asemănătoare.

Riscurile asigurabile pe care le vede Radu sunt:

  • furtul
  • accidentul (dar nu în conditii competiţionale)
  • răspunderea civila (cînd intri din vina ta într-un alt vehicul, pieton etc.)

Asigurarile ar putea funcţiona doar în conditiile în care bicicleta este nouă sau există acte de provenienţă. Probabil asiguratorii vor vrea să stabilească şi o sumă asigurată minimă pentru acest tip de asigurare.

Pasul următor plănuit de Radu Sprînceană ar fi crearea unei baze de date cu cei interesaţi, care să conţină valoarea de nou a bicicletei, marca şi modelul, anul de fabricaţie şi eventual cîteva informaţii despre asigurat. Ar mai fi o idee bună crearea unui site – bază de date cu toţi proprietarii de biciclete şi cu seriile de cadru.

Asta în ideea că poate reuşim să mai stopăm riscul de furt şi în felul ăsta să convingem mai uşor şi autorităţile să se implice prin controale în tîrguri, unde se poate verifica uşor, cu ajutorul unui echipament mobil, seria de cadru.

Planul lui Radu este unul de durată. El nu se aşteaptă să avem asigurări de bicicletă luna viitoare dar crede că cineva trebuie sa înceapă un demers în acest sens.

O altă parte implicată ar putea fi magazinele de biciclete.

Dacă scade riscul de furt, oamenii vor deveni mai receptivi în a cumpăra o bicicletă nouă, ceva mai scumpă. Mulţi la ora actuală preferă o bicicletă ieftină, de teamă că le poate fi furată, aşa că ar fi şi interesul lor. De altfel, şi apariţia unui produs de asigurare poate fi benefică pentru ei, poate fi un serviciu pe care ţi-l pot oferi chiar ei la achiziţionarea bicicletei.

O căutare pe Web despre asigurarea bicicletei arată că acest tip de produs al companiilor de profil există în Marea Britanie, Australia, Noua Zeelandă, Africa şi alte regiuni.

Cycleguard oferă, în Marea Britanie, mai multe tipuri de poliţe: asigurarea valorii bicicletei, asigurarea în caz de accident, asigurarea pentru copii, asigurarea pentru competiţii. Environmental Transport Association acoperă furtul, accidentele şi vandalismul şi recomandă o listă de încuietori aprobate pentru abonaţii săi. Evans Cycle Insurance are două pachete simple: asigurarea bicicletei plus răspunderea civilă sau doar răspunderea civilă. În Australia, Cyclecover Gold are un pachet care acoperă cam orice în materie de pedalare, inclusiv asigurarea biciclistului oriunde s-ar afla el în lume.

Ce spuneţi, v-aţi face o asigurare de bicicletă în România? Cîţi bani aţi da ca primă anuală? Votaţi mai jos şi comentaţi pe larg.

Ţi-ai asigura bicicleta în România la o companie de profil?

Vezi rezultatele

Loading ... Loading ...

Foto: Shutterstock


Categorii: Dezbatere

Tag-uri:

26 Răspunsuri la “Ai plăti pentru asigurarea bicicletei?”

  1. Anka says:

    Eu am intrebat la Allianz, unde am eu asigurarile. Se intampla acum 3 ani. Nu asigură biciclete și laptop-uri. Unul din argumente: sunt obiecte relativ mici, deplasabile, nu se poate demonstra de către posesor că a avut grijă de obiect, cum e în cazul mașinii. Nu îi pot demonstra asiguratorului că bikla chiar a fost legată. Sau dacă a fost legată, cu ce anume? Aș fi curioasă să citesc o asigurare pentru biciclete. Dacă textul e conceput astfel încât să mă încurce și în caz de daună să nu îmi folosească la nimic, la ce bun? Că asiguratorii se pricep la texte :-)

  2. Ionut says:

    E de bine atata timp cat nu devine obligatorie

  3. Anka says:

    Răspunderea civilă este asigurată prin polița facultativă de casă. Am dat 3 euro în plus pe o perioadă de 12 luni pentru chestia asta, în septembrie 2010. Mă refer la poliță Allianz, că eu acolo sunt asigurată pe mai multe domenii. Inițial nu am dorit, dar gândindu-mă la cât de mult merg urban cu bikla și la ce nebunii sunt în trafic, am zis că merită să fiu acoperită și pe partea asta, nu știi niciodată cum intri în ceva al cuiva sau în cineva :-(
    În prezent, mă ocup de un material legat de asigurările în caz de accidente în cadrul concursurilor, cu siguranță va apare și acest aspect. Poate neobligatoriu la anul, dar nu aș garanta pentru asta, după cum arată ”piața” evenimentelor pe acest segment.

  4. ovidiudinica says:

    “Dacă scade riscul de furt, oamenii vor deveni mai receptivi în a cumpăra o bicicletă nouă, ceva mai scumpă.” Total gresit; daca nu iti fura nimeni bicicleta, nu ai nici un motiv sa iti cumperi alta… dar daca iti este furata, trebuie sa o inlocuiesti, nu? Din acelasi motiv, biciclete noi au calitatea pe care o au, nu sunt facute sa reziste prea mult timp. Daca bicicleta te tine 20 ani le scad vanzarile…

    • Maurul says:

      Te inseli in legatura cu rezistenta….asta o face pretul.

      • ovidiudinica says:

        OK, ai dreptate intr-un fel.. Dar explica-mi si mie de ce o bicicleta cu cadru de carbon care rezista doar 5 ani, costa peste 5000 lei?
        Este adevarat ca o biciclta ieftina (Rich bike, DHS, First bike etc) se strica f repede, dar nici restul bicicletelor cu preturi de peste 1500 lei nu sunt prea departe…

    • Alexandru Sever says:

      Pai si atunci automobilele facute sa te tina o viata (cu folosire normala) cum ar fi VW sau Volvo cum e? Nici ele nu se vand pt ca te tin? Omul isi cumpara cva garantat pe viata, dar peste cativa nai isi va cumpara noul model sau altul pt ca asa e omul. Asa ma gandeam si eu la inceput, la ce draq fac astia masini, sau telefoane? Stiu si acum oameni cu nokia 3310, care merge f bine, dar cu toate astea telfonul mobil se schimba cam la 1 an si exemplele pot continua.

      • ovidiudinica says:

        Nu cred ca intelegi difernta.. una e sa iti cumperi o bicicleta noua pt ca cea veche s-a stricat si alta e sa iti cumperi o alta mai “trendy”, pt ca cea veche s-a demodat….In primul caz nu ai de ales, pe cand in al doilea este “placerea” ta..

        • Alexandru Sever says:

          Foarte adevarat! Indiferent de motiv, tot se vor cumpara (biclele), dar o asigurare contra furtului va determina pe mai multi sa cumpere, stiind ca se vor putea bucura de ea. Problema e ca o astfel de asigurare este o utopie, pentru ca traim in Romania, unde prima grija a individului nu este sa respecte legea, ci cum sa o incalce pt beneficiul propriu. Vigilenta va scadea pt ca bicla e asigurata, indeplinirea conditiilor impuse de cei de la asigurari sunt imposibil de verificat in practica, fara o cooperare a politiei. Oricine poate foarte frumos sa si tina bicla in garaj, sa o declare furata, incaseaza banii, apoi o foloseste in continuare sau o vinde. Cum poate verifica societatea de asigurari ca acea bicla cu care mergi tu e cea asigurata? Ar trebui sa existe controale ale politiei, sa existe “radierea” bicicletei din circulatie, sa existe o evidenta cu bicicletele detinute de catre un individ, adica un proces mult mai amplu, chestiuni care nu sunt puse in practica nici macar in Olanda sau Danemarca, unde se fura biciclete la greu. E drept ca politia face mai mult acolo decat aici, dar tot nu exista legislatie similara cu cea aplicabila autovehiculelor. Si asta din 2 motive principale, la care se adauga si altele: pretul unei biciclete care este substantial mai mic decat al unui automobil si usurinta mult mai mare de a fura o bicicleta fara de usurinta de a fura un automobil.

          Am un prieten in Danemarca, care mi a zis ca acolo e raiul bicicletelor si totusi se fura, mai ales in wknd, ca n codru. Dar lor nu le pasa, pt ca au suficienti bani ca sa si cumpere saptamanal una noua. Pe de alta parte, atat in Olanda, cat si in Danemarca, cam oricine are 2 bicle: una pt oras, ieftina, care se poate inlocui fara probleme, si alta mai scumpa, mai calitativa, pe care o foloseste la ocazii speciale.

          • ovidiudinica says:

            Chestia asta cu “nu imi cumpar bicicleta scumpa pt ca s-ar putea sa mi-o fure” este in primul rand o atitudine negativa. In al doilea rand, daca iti este pofta de o friptura, o vei manca si nu te vei gandi “exista riscul sa vomit deci mai bine mananc paine goala….” Cel putin eu asa sunt, daca voi aveti gandire “prapastioasa”, e problema voastra….
            Mai jos scrie cineva ” BICICLETA NU SE LASA DE SUB PRIVIRE SUB NICI UN MOTIV DIN LUME (nu la noi in RO)”

  5. uzunu says:

    Raspundere civila, da. Furt sau vandalism, doar daca as merge zilnic SI as avea o bicicleta scumpa, sa zicem peste 1500 lei.

  6. Radu says:

    @Anka piata se schimba in permanenta, in clipa de fata se pot asigura si laptopurile, la majoritatea societatilor de asigurare (difera conditiile). Se poate asigura ca bun fix pe o polita normala de bunuri, dar si ca echipament mobil pe o polita de echipamente electronice, printr-o clauza aditionala). Raspunderea civila daca o ai inclusa la locuinta, nu cred ca se refera la accidentele pe care le ai tu in trafic pe bicicleta, ci se refera la raspunderea ta in calitate de proprietar al locuintei (inunzi alti vecini, un incediu care porneste de la tine, un geam care cade in strada si raneste pe cineva sau distruge o masina parcata).
    @uzunu nu cred ca ar fi nici asiguratorii interesati sa asigurare o bicicleta care valoreaza 300 de lei.

  7. Radu says:

    @Ionut ar putea sa devina obligatorie doar raspunderea civila, nu si cea a bicicletei. (Binenteles asta depinde doar de legiuitor) Acea va fi o polita facultativa.

  8. De aici pana la OBLIGATIVITEA de a avea asigurare de bicicleta ca si cea RCA este doar un pas. Iar acest sondaj/articol nu face altceva (dupa parerea mea) decat sa atraga “stimabili guvernati” sa ceara. Iar politaiu’ de pe strada sa te intrebe “de sanatate apoi” cand te vede pe drumul public.

    Aveti grija ce va doriti …. s-ar putea sa se indeplineasca !!!!
    DIN PACATE !!!!

  9. Radu says:

    @Mihai dupa cum spuneam si mai sus, nu cred ca te va obliga vreodata statul sa ai asigurare la bicicleta, cum nu te obliga nici sa ai asigurare la masina. Cel mult te poate obliga sa ai o asigurare de raspundere civila (echivalentul RCA-ului). Din pacate la noi lumea nu constientizeaza faptul ca asigurarea de raspundere civila este un lucru normal, si de bun simt. Atunci cand lovesti un om pe strada din vina ta, sau lovesti o masina, vei fi pus sa platesti niste bani de care poate nu dispui in acel moment, asa ii plateste asigurarea respectiva.

  10. Alexandru Sever says:

    Sunt total de acord cu asigurarea bicicletelor. Personal am incercat sa mi fac asigurare pt bicicleta mea la aproape toate firmele de asigurari si am fost peste tot refuzat. Cea mai importanta mi se pare asigurare contra furtului si as face oricand, daca mi s ar oferi aceasta posibilitate.

  11. Radu, o taxa se poate impune oricand. Incearca sa te uiti in trecut in asa numita “taxa de fum” cred cea mai mare aberatie posibila. Bicilist, inseamna spirit aventurier din start, mersul pe 2 roti este o aventura. De exemplu, nu demult credeam ca nu ne va obliga cineva sa facem asigurare de locuinta, statul a inventat o metoda si a facut-o si obligatorie. Mai nou anvelope de iarna, si exemplele pot continua. Ridicarea, masinilor, taxe la taxe…. si asigurari obligatorii. Ma opresc aici in a comenta mai mult, imi doresc sa ramana un spirit liber mersul pe bicicleta nimic mai mult. Sunt unii care au biciclete de aproape 20000 lei a mea nu este de cat a sasea parte din atat dar tot nu as leag-o si pleca de langa ea cu asigure sau nu. BICICLETA NU SE LASA DE SUB PRIVIRE SUB NICI UN MOTIV DIN LUME (nu la noi in RO)

  12. Radu says:

    @Mihai, taxele si asigurarile sunt doua lucruri diferite. Discutia este mult mai ampla. De acord ca statul stabileste anumite impuneri, unele dintre ele in beneficiul nostru, altele in beneficiul “lor”.
    Oricum legat de asigurarea obligatorie a locuintelor, ca sa iti dai seama cat de greu este un astfel de proces, se discuta de mai bine de 10 ani de zile, fiecare parte implicata in acest proces fiind de acord ca sunt necesare, dar fiecare dorind o alta varianta. Personal cred ca sunt foarte utile pentru cei care au case in zonele inundabile, sau cu alunecari de teren, unde pleaca un sat intreg la vale, si dupa aia cer sa fie administratia locala sa le faca altele case. De ce sa platesc eu, pentru ca el a ramas fara casa?

    Revenind la asigurarea bicicletei, si mie imi place aventura pe bicicleta, dar aventura de a ma plimba cu bicicleta, nu de a sta stresat ca raman fara ea, ca o busesc, si lista poate continua.

  13. Radu says:

    Referitor la discutia legata de durata de viata a bicicletelor:
    Se stie ca la ora actuala durata de viata a unei biciclete este foarte, si ma refer aici in primul rand la cele “scumpe”, cadrele de carbon au o durata de viata ce va depasi probabil durata de viata a biciclistului si poate chiar pe cea a copiilor sai. (Dovada si faptul ca cei de la Trek ofera garantie pe viata pentru aceste cadre, nemaivorbind de cei ce folosesc aceste materiale inca de la aparitia lor, fara a vea probleme. Rasinile folosite la ora actuala au dat incredere chiar si celor din disciplinele mai agresive, DH, astfel ca ei folosesc chiar si furci din carbon). Binenteles un risc major la cadrele de carbon sunt loviturile laterale. Daca in urma unei cazaturi, lovesti lateral acel cadru exista posibilitatea ca acesta sa cedeze. Si uite asa, ajung la aceasi concluzie, daca am o bicicleta scumpa, care stiu ca o sa reziste o viata intreaga, nu vrea sa ma trezesc ca raman fara ea, iar daca am cumva un accident nu vrea sa cedeze si sa trebuiasca sa scot din nou banii sa cumpar una noua.

  14. Daniel VATALA says:

    Eu am bagat bicla in asigurarea de casa , dar as vrea sa o pot asigura in privinta furtului exterior. Cu totul ca este SH si nu a costat prea mult, parerea mea este ca as asigura-o pina in 50 lei pe an .

  15. Vio says:

    Eu unul as opta pentru toate variantele de asigurare, dar in mod deosebit pentru cea de furt. Anul trecut – 2010 primavara – ne-au fost furate ambele biciclete (a mea si a sotiei) dintr-un loc sigur, ferit de trafic si legate cu lant. Nu am plans dupa valoarea lor materiala cat dupa utilitatea si satisfactia pe care ni le produceau (iesiri in parc, deplasari catre terenuri de sport, etc). Abia acum (dupa 10 luni), am reusit sa ne luam altele (mai bune, evident si mai scumpe). Ei bine, in acest context, sunt mai mult decat interesat in a le asigura contra furtului (mai ales), asta neinsemnand ca nu le tin legate si ferite de hoti. Pe principiul “paza buna…”

  16. Carmencita says:

    Cel mai important este sa te poti asigura pentru accidente. Toti participantii la trafic ar trebui sa aiba drepturi egale, asa este constitutional. Eu trec acum prin ceva tragic din cauza acestui lucru.Fratele meu a avut un accident, a fost acrosat de o masina ce rula cu viteza pe drum cu restrictie de 40km/h. Dupa ce l-au faramat in accident ne-am trezit si cu pretentii de 5000 euro de la firma de asigurari a autovehiculului. Iar cei care l-au accidentat nu erau amarasteni ci mare concern bogat care nu avea nevoie de banii asigurarilor…SOS

  17. hudini says:

    As incheia o polita de asigurare acum, daca ar exista.. pentru bicicleta, pentru aparat foto, pentru laptop…insa mai e nevoie de timp pana sa deschida ochii unii si altii… in suedia daca iti cumperi un aparat foto si esti dispus sa platesti inca 300 de euro primesti un soi de garantie pe viata pentru aparatul respectiv… daca iti este furat te duci cu procesul verbal de constatare a infractiunii si primesti alt aparat nou noutz, daca nu se mai fabrica modelul pe care l-ai cumparat primesti noul model fara sa platesti nici o diferenta de pret! Daca as cumpara o bicicleta de 500 de euro sa zic, cu siguranta as mai platii 300 pentru o astfel de asigurare..
    ma inclin cu respect

    • George Hari Popescu says:

      Te referi la asigurare în sensul de garanţie extinsă sau asigurare la o companie de profil?

  18. Alina says:

    Am o veste buna pentru voi: de cateva zile, magazinul BIKE XCS a lansat o polita de asigurare a bicicletei impotriva furtului si a talhariei. Pentru bicicletele noi, cand la incheierea politei se prezinta factura de achizitie, suma asigurata maxima este 1.500 €. Pentru bicicletele second hand, suma asigurata maxima este 1.000 €. Pe 30 august 2014, s-a si vandut PRIMA ASIGURARE DIN ROMANIA PENTRU BICICLETA IMPOTRIVA FURTULUI incheiata la magazinul BIKE XCS din Bucuresti, la asiguratorul Grawe Romania ! De acum se poate !!! Aveti aici detaliile complete : http://www.bikexcs.ro/asigurare-biciclete-termeni-si-conditii-regulament-complet


Trackbacks / Pingbacks

Scrie un răspuns

Evenimente viitoare


Categorii

Arhiva

ceasuri online