Bicla.ro pe Twitter Bicla.ro pe Facebook Trimite-ne un e-mail

Bicicleta: promovare online, pedalare offline

Publicat la 23 martie 2011 de George Hari Popescu

Ideea a fost simplă: au cumpărat patru biciclete a cîte 250 de euro, le-au personalizat, le-au promovat pe Twitter şi au aşteptat rezultatele. Campania celor de la Fietserbond (Olanda) a creat unele valuri în „twittosferă”, în reţelele sociale şi în presă. Astfel, mai mulţi oameni au început să pedaleze în oraş, chiar şi în condiţii atmosferice considerate în general nefavorabile ciclismului urban.

Twitter face lucrurile să se mişte

În cadrul unui workshop de la conferinţa Velo City 2011 (Sevilla, 23 – 25 martie), Martijn van Es de la Fietserbond a arătat că se poate promova bicicleta cu resurse puţine, dar cu multă isteţime şi ceva muncă. Fietserbond este asociaţia olandeză a cicliştilor, cu peste 35.000 de membri cotizanţi şi 150 de filiale locale în toată ţara.

Avînd sediul în Utrecht, asociaţia militează pentru promovarea ciclismului urban în Olanda. Vă întrebaţi ce folos ar avea o asemenea campanie într-o ţară unde 25% din transporturi se face cu bicicleta? Ei bine, după cum spunea Gro Harlem Brundtland, fostă prim-ministră a Norvegiei pentru trei mandate, într-o prezentare de deschidere a conferinţei, este important ca ţările dezvoltate să dea exemple bune constante statelor mai puţin evoluate din punctul de vedere al transportului alternativ în oraşe.

Cele patru biciclete din campanie s-au numit „Twitter bikes” şi au fost iniţial oferite politicienilor, liderilor de opinie, vedetelor. Timp de o săptămînă, aceste persoane trebuia să pedaleze în oraş, pentru transportul zilnic şi să raporteze din cînd în cînd pe Twitter experienţele. Nu toţi au făcut acest lucru, cel mai reticent fiind un politician olandez liberal, care a susţinut că i se pare mai amuzant să meargă pe jos.

Articolul integral: Hotnews


Categorii: Evenimente, Revista presei

Tag-uri: ,

Scrie un răspuns

Evenimente viitoare


Categorii

Arhiva

ceasuri online