Bicla.ro pe Twitter Bicla.ro pe Facebook Trimite-ne un e-mail

Biciclist suedez amendat pentru depăşirea vitezei

Publicat la 15 iunie 2011 de George Hari Popescu

Eu am primit amendă pentru că am trecut pe roşu pe trecerea de pietoni, dar să primeşti amendă pentru că ai depăşit viteza legală cînd erai pe bicicletă e cam de rîsu-plînsu.

S-a întîmplat în Suedia. Biciclistul mergea cu 58 km/h în loc de maximum 50 km/h. În centrul oraşului Tranas, tînărul a fost oprit de poliţie şi amendat cu 165 de euro.

Agenţia suedeză de transport a precizat că, dacă băiatul ar fi mers cu această viteză cu rolele sau cu skateboard-ul, n-ar fi fost sancţionat, deoarece ar fi fost considerat pieton. Bicicleta este considerată mijloc de transport egal cu automobilul.

Deci şi în Suedia se plictisesc poliţiştii pe bani publici…

Sursa: Gent Side


Categorii: Fun

Tag-uri:

24 Răspunsuri la “Biciclist suedez amendat pentru depăşirea vitezei”

  1. Marian Vulpe says:

    De ce spui ca se plictisesc? Nu cumva este o atitudine de normalitate? Vrem drepturi pe sosea, nu-i asa? Pai astea vin la pachet cu reguli si responsabilitati – care se respecta. Nu ca la altii …
    Deci nu, nu se plictisesc – isi fac treaba si o fac in mod corect. Ii admir pentru asta.

    • George Hari Popescu says:

      Un biciclist care merge cu viteza aia pe şosea (nu pe trotuar) nu pune în pericol viaţa cuiva mai mult decît un automobil, deci e exces de zel.

      I-aş admira pe poliţiştii români dacă ar face curat pe benzile de ghidaj din Bucureşti. De fapt dacă ar face ceva, orice…

      • Marian Vulpe says:

        Sunt de acord ca “nu pune în pericol viaţa cuiva mai mult decît un automobil” – cheia expresiei fiind “mai mult”. Deci si tu esti de acord ca o face. Iar argumentul ca ce sa caute un pieton acolo, iarta-ma dar chiar nu are sens – pe logica asta, de ce sa mai dam amenzi masinilor? Ca doara ele nu merg pe trotuar, nu? Deci, fara limita de viteze, ce rost mai are?
        Tu nu vrei sa recunosti principiul si aici nu sunt de acord cu tine – ai o regula, o respecti si punct. Nu conteaza ca in ziua respectiva te-ai imbracat in albastru sau ca ceaiul a fost verde.
        Cand o sa intelegem si TOTI asta, politistul romanan va face si el multe – inclusiv curat pe benzile de ghidaj. Care sunt pline pt ca unii pun problema cam cum ai prezentat-o tu mai sus – ce rau fac daca parchez pe pista, ce nu poate sa ma ocoleasca? Ei bine, uite asa ajungem aici – din pacate …

        • George Hari Popescu says:

          Sau facem aşa: poliţiştii să-şi facă treaba acum (chestia cu parcatul pe trotuar şi altele) şi bicicliştii îşi văd de treabă în continuare, adică vor promite că nici de acum încolo nu vor merge prin Bucureşti cu mai mult de 50 km/h.

          Mă bucur că trăiesc într-o ţară în care semenii mei au atîta respect faţă de lege, indiferent cum ar fi ea formulată. Îmi dă încredere în viitor.

  2. Vlady says:

    Mie mi se pare dubios că pentru 8 km/h a primit 165 de euro amendă. Chiar exagerat.
    În România până la 60 nici nu te opreşte nimeni :)

    • Vlady says:

      Şi înţeleg că au amenzile mari. Şi eu am luat 258 de euro în Olanda pentru 138 km/h pe autostradă, în loc de 100 km/h.
      Dar sunt 258 pentru 38, nu 165 pentru 8…

      • George Hari Popescu says:

        Şi, după cum era în bancul cu ruşii, nu cu bicicleta, ci cu maşina.

        • Vlady says:

          Da… păi eu am avut o problemă mai mare cu valoarea amenzii decât cu amenda în sine.

          După cum spunea şi Ovidiu mai jos, într-adevăr un biciclist care rulează cu 58 km/h dezvoltă o fortă foarte mare. Impactul cu un om la viteza asta poate fi fatal, în fucţie de circumstanţele accidentului. Pentru amândoi.

          Cât despre amendă, mă gândesc ce o fi scris poliţerul pe procesul verbal? Că la noi scrie marca şi modelul maşinii, numărul de înmatriculare…

          • George Hari Popescu says:

            De ce să fie vreun impact? Ce să caute pietonul pe stradă? Acolo au trotuare, să ştii, România e o ţară deosebită unde trotuarul e o raritate, deoarece a fost transformat în parcare.

            Cred că a scris aşa: “Vehicul pe două roţi Trekk, frîne pe disc, coş cu roşii şi castraveţi etc.”.

  3. Ovidiu says:

    Dacă este considerat “mașină”, trebuie să respecte fix aceleași reguli și să primească fix aceleași pedepse. Amenda este, într-adevăr, un pic cam mare, dar mă rog, așa-i la ei…

    Foarte bine că polițiștii se plictisesc – înseamnă că tot restul participanților la trafic respectau toate regulile din moment ce fix biciclistul era “infractorul”.

    Apropo, ia pune mâna pe un creion și calculează tu cam ce forțe dezvoltă un biciclist de 80kg (omul+bicicleta) la 58 km/h. Pot să pun pariu că suficient de mari încât să fie considerat periculos dacă dă peste un pieton. E adevărat, nu mai mult decât o mașină de 1 tonă, dar în nici un caz nu te-ai simți prea bine după…

    Concluzie: Vrei aceleași drepturi? Asumă-ți aceleași obligații!

    • George Hari Popescu says:

      Îl şi văd pe biciclist cum zdrobea un Volvo cu bara lui de protecţie :-)

      Da, vreau aceleaşi drepturi, dom’le! Vreau să-mi dea statul şosea pentru bicicleta mea şi vreau să mă trimită în Suedia pedalînd! Ei, drăcia naibii…

      • Ovidiu says:

        Nu te face că nu ai înțeles, mă refeream la pietoni. Și, dacă nu mă înșel, bicicliștii au tot dreptul să meargă pe șosea și în România, sunt chiar precizați în decret și regulament.

        Problema cu bicicliștii în România nu este nici cadrul legal (care există), nici lipsa pistelor pentru bicicliști, ci atitudinea majorității șoferilor, care nu sunt obișnuiți să se asigure corespunzător și să intuiască dinamica unei biciclete. Suplimentar, mai sunt și suficienți bicicliști care nu intuiesc corect dinamica unei mașini de 1 tonă, care nu se oprește în 20 de cm și nici că șoferii nu au vedere 360 grade.

        Aici, da, se poate lucra…

        • George Hari Popescu says:

          Of, iar mă cerţi, mă simt ca un elev scos nepregătit la tablă. Nu, Codul rutier spune să mergi pe piste obligatoriu dacă ele există. Deci iei amendă dacă mergi pe stradă în loc să foloseşti benzile de ghidaj de pe trotuare. Un poliţist român care se plictiseşte ca ăla suedez din ştire poate face asta.

          Deci, două tipuri de vină: vina bicicliştilor pentru că nu-i educă destul pe şoferi şi vina bicicliştilor pentru că nu intuiesc elementele de fizică, dinamică şi nu calculează traiectorii.

          • Ovidiu says:

            Iar te cert, că iar te faci că nu înțelegi ce spun. Tot în codul rutier scrie că dacă ai obstacol pe pista pentru bicicliști, nu-ți iei amendă dacă-l ocolești (nu mai țin minte formularea, dar știu că dacă ai bandă continuă și obstacol pe banda ta, poți să intri pe contrasens și nu iei amendă).

            Și pe mine mă enervează la culme mașinile parcate pe trotuar și pe pistele de biciclete, dacă aș merge cu bicicleta aș merge pe stradă. Mi s-ar fi părut mai potrivit să se facă pentru bicicliști o bandă îngustă la trotuar, cu benzile alea de pe trotuar a ieșit o varză.

            Dacă dai de un polițist plictisit care vrea să-ți dea amendă, ai tot dreptul să-l pui să dea amendă la toate mașinile parcate aiurea pe pista de biciclete pe tot traseul tău de acasă la destinație și înapoi. Și uite așa-i trece plictiseala.

            Cât privește vina, nu am zis că sunt bicicliștii de vină că mulți șoferi sunt vite. Recitește ce-am scris. Încă o dată. Și încă o dată. Am scris “problema este”. E vina șoferilor că nu se asigură, evident. Cine anume ar trebui să facă educația, nu știu. Eu am făcut-o la școala de șoferi. Pe de altă parte, eu n-am dat șpagă să iau carnetul și am avut un instructor “old school”.

            Cât despre intuiția elementelor de fizică, acolo da, îmi accentuez afirmația. Cine nu-i capabil să intuiască unde o să ajungă un obiect peste 1-2-3-10 secunde și cât de repede se pot opri diversele tipuri de vehicule, nu are ce căuta pe stradă. Și, ca să nu te simți iar persecutat, mă refer la șoferi, bicicliști, pietoni, piloți de avioane și călători intergalactici. Acum e limpede?

            • George Hari Popescu says:

              Nu numai că e limpede, dar e prea mult. Uite cum dezbatem noi despre suedezi… Ce mi-ar plăcea să existe asemenea implicare şi în viaţa reală din Românica, ehei! Uite, de exemplu să ne adunăm cu argumentele astea, să le scriem frumos şi să mergem în audienţă la aleşi, ne programăm cîte unul pe zi şi-i tocăm 3 luni, să zicem.

              Nu-i pot spune poliţistului să amendeze maşinile parcate ilegale cînd mă amendează pe mine, nu există aşa ceva în lege. El alege pe cine amendează şi pe cine nu. În ştire, pentru că se plictisea, l-a amendat pe un biciclist, ghinionul lui.

  4. Ovidiu says:

    Eu mă bag! Sincer nu cred că se va rezolva nimic… dar cine știe, merită încercat. Când?

    • George Hari Popescu says:

      Cred că în vara asta ar fi bine, numai să nu fie lumea în concedii. Eu tot aştept marile presiuni din partea ONG-urilor de profil, dar ele sunt foarte politicoase în general şi nu se bagă.

  5. ionel says:

    Problema cu care ne confruntam multi “cursieristi” chiar in Romanica. Depasim adesea viteza maxima din localitati, suntem inregistrati de cei cu radarul dar ni se refuza amenda ! Ar fi cam doua morive: 1. Apar complicatii cu amendarea biciclistilor si 2. politistii stiu ca formularul cu amenda ar deveni motiv de mandrie pentru contravenient, poate fi inramat si expus la vedere, un motiv de-ai determina si pe alti “cursieristi” de a depasi viteza maxima legala !

    • George Hari Popescu says:

      Auzi, dar dacă sunt cursierişti români care merg cu viteze din astea, de ce nu sunt prin clasamentele competiţiilor internaţionale? Pentru ce se antrenează ei, riscînd amenzi?

  6. l. Andrei says:

    Ce dementi… Dar… In Romania s-ar putea intampla asa ceva? Sa stiu sa-mi cumpar anti-radar :)
    Ma rog… In Romania ai o scuza pentru atunci cand nu mergi pe banda pentru biciclete:
    -Asa-zisa banda de biciclisti era ocupata de tarani care tricotau sosete!
    sau
    -Dormea un caine pe banda si m-am gandit sa nu-l trezesc…

  7. Felix Pirvan says:

    Legea romaneasca cu obligatoriu pe banda, daca exista, obligatoriu pe strada, daca nu exista banda, este o strutocamila ce nu poate fi respectata rezonabil. Sa presupunem ca merg cu bicla pe o strada, fara banda pe trotuar, deci perfect legal, ce fac, trebuie sa verific dupa fiecare intersectie daca nu cumva a aparut o banda pe trotuar, ca sa ma translatez? In conditiile in care sunt masini parcate la marginea strazii care impiedica vizibilitatea in mod direct? Opresc bicla dupa traversarea intersectiei, ma dau jos, trec printre masinile parcate, ma duc sa ma uit pe trotuar de vreo banda si apoi imi continui drumul in consecinta?

    O regula desteapta trebuie sa aiba un nivel de constrangere suficient de mic, ca sa aiba sanse de a fi respectata.

    Sincer, de fiecare data cand vad ca au mai desenat o banda pe trotuar, mi se strange inima la gandul ca a crescut riscul sa fiu amendat pt ca merg pe strada. Cati biciclisti care au de facut drumuri lungi zilnice merg pe benzile de pe trotuar? Chiar presupunand ca nu sunt masini parcate pe banda, sunt multi alti factori care te tin in loc: trotuarul ingust, accidentat, pietonii, portile de la case, bordurile prea inalte etc.

    Legat de depasirea vitezei: limita legala pt autoturisme este de 50km/h, dar si pt biciclete la fel, in Suedia? In Romania, exista categorii de vehicule cu limita 40km/h in oras. Din experienta, am impresia ca o masina are o distanta de franare mai mica decat o bicicleta (cu toata diferenta de greutate), luati in calcul pneurile mult mai late (care ofera o aderenta mai buna), ABS etc, plus instinctul de autoconservare al biciclistului: nu vei frana la maxim sa opresti brusc si sa cazi in cap. Nu mai zic de cazul asfaltului ud. Deci mi s-ar parea normal ca pt bicicleta viteza limita sa fie mai putin de 50.

    Legat de impactul posibil, la viteza mare e clar ca masina e mult mai periculoasa, dar la viteza mica nu e la fel de clar. Ca pieton, la un impact cu o masina la 10km/h, cel mai probabil cazi pe capota si scapi cu cateva vanatai, pe cand o bicicleta la aceeasi viteza poate sa te puna jos, ceea ce implica riscul de lovire la cap, care poate fi oricand fatal. Dar ganditi-va la impactul asupra unui batran sau unui copil. Ce-o sa faci daca mergi pe strada cu bicla cu 50km/h si iti iese in fatza un copil, dintre masinile parcate? De multe ori se uita ca viteza de 50km/h nu e obligatorie, e maxima! In multe situatii trebuie mers mult mai incet, chiar daca nu sunt indicatoare de reducere a vitezei. Avand in vedere ca nu stim in ce circumstante a fost amendat respectivul suedez, nu cred ca ar trebui facut atata caz de cei 8km/h in plus. Ar fi putut fi 30km/h in plus fatza de viteza de siguranta din locul si momentul respectiv.

  8. hairstrong says:

    Daca aia e viteza legala pe drumul public respectiv de ce ar fi cineva mai presus de lege? ca e cu bicicleta, trotineta, rolele sau caruta. Mai trebuie actualizate si legile astea.

  9. nicu says:

    acu,cu cat sa mergi in oras?ca mai mult de 30 km/h nu prea vezi (la bicle).Eu cel putin doar rar depasesc 30 in oras

  10. unu says:

    si daca avea peste 100 ii lua permisul??? =)) daca nu il oprea pe loc unde era inmatricularea bicicletei pt ai trimite amdenda ? :|:|:|


Trackbacks / Pingbacks

Scrie un răspuns

Evenimente viitoare


Categorii

Arhiva

ceasuri online