Bicla.ro pe Twitter Bicla.ro pe Facebook Trimite-ne un e-mail

Taxe urbane care pot face bine

Publicat la 29 noiembrie 2012 de George Hari Popescu

Multe orașe din lume au aplicat această soluție, în beneficiul bicicliștilor, pietonilor și al aerului. Atunci cînd cetățenii tăi dau dovadă de lipsă de educație cumpărînd automobile în neștire și folosind mașina pentru deplasări urbane pe distanțe mici, trebuie să-i obligi să-și schimbe mentalitatea. Această educație forțată se face în beneficiul celor care-și doresc să respire aer, nu gaze, dar și a copiilor ce vor veni.

Vești bune vin din partea primăriei Capitalei, deși propunerea aceasta s-a mai făcut și pînă la aplicarea ei este posibil să treacă o mulțime de ani:

“Buvinieta” ar putea fi introdusa intr-un an sau doi, pentru intreaga infrastructura din Capitala, in vederea sustinerii lucrarilor majore de infrastructura de tipul “autostrazii suspendate” , a declarat, marti, Ion Dedu.

Potrivit Mediafax, in prezent, in Bucuresti se aplica taxe pentru autovehiculele care depasesc 3,5 tone, in functie de tonaj si de zone, iar ideea introducerii unei taxe de drum denumita “buvinieta” a fost avansata inca din 2006, in mandatul lui Adriean Videanu, si a fost intens criticata, inclusiv de PSD Bucuresti. Videanu constata la acea vreme crearea unei “psihoze” legata de buvineta, taxa nefiind introdusa.

“Taxarea zonei centrale va aparea numai daca celelalte doua masuri, respectiv imbunatatirea sistemului de transport public si politica parcarilor nu vor da roade. Daca aceste doua sisteme dau roade si lucrurile se rezolva, nu mai e nevoie de taxare. (…) Nu este batuta in cuie, trebuie sa vedem ce se intampla dupa ce luam masurile astea doua”, a afirmat Ion dedu, Directorul de la Transporturi din Primaria Capitalei. (Hotnews.ro)

Măsuri care se pot lua în orașe îmbîcsite precum Bucureștiul, populat cu oameni care sunt foarte rezistenți la schimbare și care au educație precară:

  • amenzi constante mari pentru parcările ilegale (mai ales cele pe trotuare)
  • parcări centrale adaptate unui trafic auto rezonabil, nu supradimensionat
  • taxe foarte mari pentru parcarea în centru
  • taxe foarte mari pentru tranzitarea centrului
  • taxe pentru folosirea automobilelor foarte poluante în oraș
  • realizarea infrastructurii pentru biciclete
  • stimularea mersului pe jos și a folosirii transportului în comun

Să sperăm că primăria va pune în aplicare măsurile bune pentru cetățenii orașului pe care-l administrează. Interzicerea accesului la ședințele “publice” și ignorarea comunității bicicliștilor nu fac parte dintre ele. În plus, să sperăm că nu mai este mult timp pînă intervine furia clienților primăriei, adică a oamenilor.

Foto: Cicloteque


Categorii: De toate

Scrie un răspuns

Evenimente viitoare


Categorii

Arhiva

ceasuri online