Bicla.ro pe Twitter Bicla.ro pe Facebook Trimite-ne un e-mail

MARȘUL DIN 23 MARTIE Bicicliștii mor, dar nu se predau

Publicat la 20 martie 2013 de George Hari Popescu

“Vino cu noi la cel mai mare protest al bicicliștilor din București!

E momentul să ne facem din nou vizibili, să arătăm că existăm și că suntem mulți. Vrem infrastructură adevărată pentru biciclete!”

…se arată în descrierea evenimentului de tip marș de sîmbătă, 23 martie (adunarea la ora 14:30, metrou Izvor).

Primarul Bucureștiului, Sorin Oprescu, a spus că nu vrea să facă piste pentru bicicliști pe șosea pentru că nu vrea să numere după aceea bicicliștii morți. Nu este deloc constructiv pentru un edil să pună răul înainte și să ignore modelele altor orașe europene.

Accidente cu bicicliști au fost și vor mai fi. La fel cum vor mai aluneca oameni în cadă și se vor curenta cu uscătorul de păr, cum vor cădea țurțuri în capul trecătorilor, cum vor pica cetățeni în guri de canal neastupate. Însă cu o gîndire retrogradă nu vei transforma un oraș neocomunist într-unul demn de Uniunea Europeană.

Faptul că instituțiile locale nu comunică sau comunică defectuos se poate observa din neconcordanța a două declarații, date la scurt timp una de alta:

Carmen Dincă, purtătoarea de cuvînt a Administrației Străzilor

In urma cu cateva saptamani, Carmen Dinca, purtatoarea de cuvant a Administratiei Strazilor, a declarat in cadrul unei intalniri online cu cititorii HotNews.ro ca noile piste pentru biciclete vor fi trasate pe carosabil. (Hotnews)

Sorin Oprescu, primarul Capitalei

Nu am curajul să le fac pe carosabil. Nu vreau să stau să număr morţii. Am să repar şi să reconsider însă pistele de biciclişti care au în mijloc staţii RATB sau copaci. Eu personal nu am curajul să le cobor pe carosabil. Sunt adulţi, sunt oameni responsabili şi pentru ei nu am nimic împotrivă să cobor pistele de biciclişti pe carosabil. Ce fac dacă circulă copiii pe acolo? Nu cred că suntem la nivelul de civilizaţie rutieră ca în alte ţări, ca să fim atenţi şi să nu lovim bicicliştii. (Mediafax)

Cu alte cuvinte, nu suntem destul de educați să folosim bicicleta, dar avem cultura necesară să creăm an de an profitul marilor companii petroliere, prin folosirea automobilului pe distanțe scurte în oraș.

Prin marșul din 23 martie, bicicliștii doresc să-i transmită primarului ales un mesaj destul de simplu: trebuie să schimbăm orașul, pînă cînd nu ne va ucide el prin gaze de eșapament, pasaje rutiere megalomanice și lipsa spațiilor verzi. Bicicleta ne este la îndemînă, avem nevoie însă de un primar curajos, care să creeze piste sigure pe carosabil, investind mult mai puțini bani decît cei investiți anterior în liniile galbene trasate pe trotuare, în semafoarele pentru bicicliști, în bordurile din marmură și în alte “îmbunătățiri” urbane.

Bicicliștii sunt în majoritate educați, cunosc Codul rutier, respectă uniforma. Este momentul ca primarul Oprescu să arate că are și el aceste caracteristici și să accepte dialogul deschis. Că de furie s-o fi săturat și domnul primar…

Voi cum ați vrea să fie pistele, fie că sunteți bicicliști sau nu? Pe trotuare sau pe stradă?


Categorii: Dezbatere, Evenimente

21 Răspunsuri la “MARȘUL DIN 23 MARTIE Bicicliștii mor, dar nu se predau”

  1. ixulescu says:

    eu nu vreau piste! biciclistii merg pe STRADA. Daca sunt oameni/copii/femei si nu cunosc regulamentul de circulatie(semafoare, treceri pietoni, semnalizare stanga dreapta, mers pe prima banda, sensuri giratorii, prioritate de dreapta ETC asa cum le stie fiecare sofer, ) atunci sa stea nenica sa invete ca soferii si sa se antreneze in parc.

    Sunt sofer de 6 ani si cunostintele rutiere m-au ajutat sa biciclesc de 1 an prin bucuresti 4000 kilometri fara niciun accident. Nu cheltuiti banii pe prostii ca pistele de biciclisti, pur si simplu considerati-le vehicule de sosea ca masinile si motocicletele si autobuzele si restul !

    • George Hari Popescu says:

      Dar automobilele de ce au nevoie de străzi și pietonii de trotuare? N-ar putea umbla prin colb?

  2. cristian says:

    Nu exista parcari. Masinile vor parca tot la bordura si vei merge tot pe strada. Infrastructura pt biciclete presupune culuar paralel cu strada si cu trotuarul, dedicat biciclistilor

  3. Radu says:

    Problema cu numarul mare de masini deriva din indemnurile politicienilor la adresa masei de snobi de a sustine “economia” tarii prin achizitionarea de automobile.
    Nu mai tineti minte cand ne-au imbrobodit toti care au fost la conducere ca economia tarii mai poate fi sustinuta doar prin vanzarea de masini, prin sustinerea industriei auto, ca este singura viabila sa duca tara pe inalte culmi de civilizatie si progres.
    Atunci cand era anuntata cu trambite “duduiala” economiei 2007-2008, de fapt prin asta s-a realizat, prin faptul ca lumea a facut ca nebuna credite peste masura la banci sa isi ia masini, cat mai multe, 2-3 de cap de locuitor, ca sa sustina economia, sa duduie.
    Eu tin minte ca 2008 a fost cel mai dezastruos an al circulatiei in Bucuresti. Faceam cu RATB-ul (ca nu aveam curaj sa ies cu bicla din casa) pana si 2 ore pe o distanta de 6,5 km, distanta pe care aveam curaj sa o parcurg doar in weekend si de sarbatori legale, si atunci cu foarte mare grija, cu bicicleta, in 15 minute.
    Eu personal am avut colegi si am in continuare, care si-au cumparat masina cu credit doar pt ca au constatat ca cu RATB-ul fac enorm si nu mai vor sa simta mirosurile boschetarilor si ale tiganilor din tramvaie si autobuze. I-am intrebat, dar cu bicicleta nu te-ai gandit sa vii la lucru si mi-au raspuns ca nu sunt sportivi si oricum nu vor sa se riste printre celelalte masini si ca prefera mai degraba sa dea bani pe masina, benzina, RAR-uri, CASCO, si alte taxe si sa stea 2 ore in trafic in MASINA LOR, decat sa o ia pe jos sau sa mearga cu RATB-ul. Plus ca sotiile lor mai ales sunt foarte comode si vor sa fie duse la serviciu cu masina personala, nu cu “nesimtitii’ de taximetristi sau cu “imputitele” de masini si tramvaie RATB
    Cam asta e mentalitatea dragi romani.
    Sper ca v-ati dat seama in ce tara si printre ce oameni traim.

    • George Hari Popescu says:

      Deci tu zici să-mi iau mașină pe credit? Bine, dom’le, dacă trebuie…

  4. Radu says:

    Nu asta sugerez, George. Daca asta ai inteles tu…
    Eu fac doar o radiografie a mentalitatii majoritatii romanilor, si in special a celor de la oras, cei din Bucuresti fiind campionii snobismului.
    Eu unu, nu am masina si nu cred ca voi avea vreodata.
    Cine a inteles ceva din ce am scris eu bine, cine nu, sa creada ca indemn eu la asa ceva…

    • George Hari Popescu says:

      Hai că pun aici un smiley :) ca să-ți spun că am glumit. Evident că nu asta sugerai. Eu am înțeles ce ai zis tu, mai ales că ai folosit un pic psihologia inversă.

  5. Radu says:

    E falsa problema cu piste pe trotuar sau pe carosabil. Problema e ca pistele sa fie circulabile, oriunde ar fi ele, pe trotuar sau pe carosabil. Si in alte mari orase europene sunt piste pe trotuare, dar se pot folosi in conditii bune, fara sa deranjezi pietonii si fara sa opresti aiurea. Problema e pe ce fel de trotuare se fac si cum se fac. Adica sa fie trotuare late si mai putin circulate si sa aiba bordurile coborate la capete.

  6. Radu says:

    Dar cum e?

  7. Radu says:

    O problema pusa gresit. Oricum nu cred ca la noi va merge doar cu o banda trasata pe asfalt. Masinile vor intra pe pista asa cum intra si acum pe banzile pentru autobuze, acelea putine cate exista. Cred ca mai degraba ar merge un culoar separat cumva si sunt si alte solutii. Ar trebui mai multa fantezie in abordare, nu asa in alb si negru, pe trotuar sau pe carosabil, si pentru fiecare strada cred ca trebuie aleasa cea mai buna solutie, scopul fiind sa se poate circula in conditii bune.

  8. Petre says:

    Soferii romani, bucuresteni, sa se civilizeze, sa fie constienti ca bicicleta face parte din trafic, conform codului rutier, ca si motocicletele, ca toti soferii inculti tipa la bicicclisti ca “ce ba, nu ai trotuar sa mergi cu bicla? ” daca urmariti filmulete din Amsterdam, o sa vedeti cu adevarat ce inseamna sa fii incurajat sa circuli cu bicla, si masinile sant apropape nesemnificative…https://www.youtube.com/watch?v=QZXyDxd8ODY Uitati-va la filmulet mai bine,,, poate asa o sa invete si dom’ primar cum sta treaba …


Trackbacks / Pingbacks

Scrie un răspuns

Evenimente viitoare


Categorii

Arhiva

ceasuri online