Bicla.ro pe Twitter Bicla.ro pe Facebook Trimite-ne un e-mail

AirDonkey, un Uber al bicicletelor

Publicat la 14 septembrie 2015 de George Hari Popescu

Puțini bicicliști își împrumută bicicleta și rar am văzut un biciclist care să mai ducă pe cineva pe cadru sau pe portbagaj. Dar iată că AirDonkey vrea să combine Uber cu Airbnb într-un serviciu care pune bicicleta la dispoziția tuturor, aflăm din The Guardian.

Inițiativa daneză va lansa în curînd un apel pe Kickstarter pentru finanțare și speră să strîngă 100.000 de euro. Cei care vor cumpăra kit-ul de 80 de euro vor primi un sistem antifurt pentru roata din spate, care poate fi controlat printr-o aplicație de smartphone. Bicicletele care intră în sistem vor avea abțibilduri speciale și vor fi înregistrate pe site-ul AirDonkey. Utilizatorii vor căuta o bicicletă aproape de ei, vor plăti pentru folosirea ei și o vor debloca prin aplicație.

Mica firmă Donkey Republic spune că a testat sistemul în Copenhaga și este funcțional. Va fi lansat în Copenhaga și Londra la început, dar există planuri de a-l extinde la nivel european.

Foto: AirDonkey

Categorii: Rent-a-bike

Tag-uri: ,

5 Răspunsuri la “AirDonkey, un Uber al bicicletelor”

  1. Bogdan Chiriac says:

    “rar am văzut un biciclist care să mai ducă pe cineva pe cadru sau pe portbagaj.” În România, conform codului rutier este interzis să “duci pe cineva pe cadru sau pe portbagaj”!

    Art. 161. – (1) Se interzice conducatorilor de biciclete sau de mopede:
    h) sa transporte o alta persoana, cu exceptia copilului pana la 7 ani, numai daca vehiculul are montat in fata un suport special, precum si a situatiei cand vehiculul este construit si/sau echipat special pentru transportul altor persoane;

    • George Hari Popescu says:

      Deducem că bicicliștii români sunt docili.

      • Bogdan Chiriac says:

        Docili sau indocili, momentan asta este legislația rutieră și trebuie respectată de toți participanții la trafic. Dacă se dorește schimbarea legii trebuie luate măsuri corespunzătoare pentru schimbarea ei, nu pentru încălcarea ei.

        • George Hari Popescu says:

          Mare dreptate ai! Suntem norocoși că avem legislație care ne apără de noi înșine.

          • Bogdan Chiriac says:

            Eu cred că atâta timp cât nu avem piste separate complet de traficul auto nu este sigur să mai transporți încă o persoană pe cadru/portbagaj, motivul principal fiind gradul mare de instabilitate a vehiculului. Situația de mai sus referindu-se la traficul din orașe, chestia cu căratul pe cadru/portbagaj am observat că se mai practică pe drumuri comunale, ulițe, parcuri și acolo unde traficul auto nu este prezent.


Trackbacks / Pingbacks

Scrie un răspuns la George Hari Popescu

Evenimente viitoare


Categorii

Arhiva

ceasuri online