Bicla.ro pe Twitter Bicla.ro pe Facebook Trimite-ne un e-mail

Revoluţia românească are loc fără români

Publicat la 30 septembrie 2010 de George Hari Popescu

Dacă este vorba să facem revoluţie, facem, cu o singură excepţie: dacă plouă, nu ne ridicăm din pat! Dacă românii vor să schimbe ceva, schimbă, cu o singură excepţie: dacă plouă, îi doare în fund de schimbare! Dacă este vorba să fim alţii datorită gesturilor noastre, le vom face, cu o singură excepţie: dacă plouă, ne mulţumim cu sclavia în care trăim de 20 şi ceva de ani.

Cei care au fost aseară la marşul organizat de BateŞaua, autorizat şi supravegheat de autorităţile locale, pot dormi cu conştiinţa împăcată, pentru că au făcut ceva, depăşind gestul declarativ de tip Facebook şi blog. Cei care n-au fost sunt de lăudat: au scăpat de pneumonie şi au scăpat de responsabilitate.

Cam 100 de oameni v-au construit o parte din viitor aseară. Pentru că transportul pe bicicletă în oraş în siguranţă înseamnă viitorul copiilor pe care-i invocaţi la fiecare pas, înseamnă CSR-ul companiei la care lucrezi, înseamnă dorinţa ascunsă de frustrarea ta de macho şi de teama de a nu fi considerat “lame”.

Aseară, vreo 100 de “lame” au pedalat prin ploaie în Bucureşti. Marchează data în calendar. Pls!

Au mai scris despre eveniment:

Velobello

Alex Burlacu

Veloruţia

mouseT

Evenimentul zilei

Foto: Julia Beurq

La ce ajută plimbările cu bicicleta în grup?

Vezi rezultatele

Loading ... Loading ...

33 Răspunsuri la “Revoluţia românească are loc fără români”

  1. oana says:

    Ce mi s-a confirmat mie aseara e ca nu meritam prea multe…
    Sunt biciclisti care nu au vrut sa iasa pentru ca nu cred in ce am crezut noi. Se simt foarte bine mergand asa cum merg si nu vad rostul unei schimbari, sau cel mult, daca vor ceva, vor scoaterea din codul rutier a tuturor diferentelor dintre ei si masini – eu ii numesc categoria “Tarzan puternic”, se bat oricand cu caroseria unei masini si castiga.
    Mai sunt cei care apar cand e soare. Ei sunt categoria care ar iesi la astfel de actiuni pe biciclete inchiriate si ar pretinde ca sunt biciclisti in Bucuresti. Ei fac mai mult rau decat cei din categorie de mai sunt – sunt un fel de test de sarcina fals pozitiv, atunci cand iti doresti copilul. Te bucuri la inceput, dar cand il faci de-adevaratelea, la medic, realizezi ca ai gresit si e mai rau decat inainte de primul test.

    La modul in care ne-am prezentat aseara, am merita sa iasa soferii in strada si sa protesteze ca primaria da munti de bani pe desene pe trotuar pentru cateva sute de nefericiti, cand ei nu au locuri de parcare.

    • George Hari Popescu says:

      Ei, nici aşa dramatic, dar pe aproape. Mai există şi bicicliştii CSR, cei care pedalează pentru a-i filma PRO TV-ul, obligaţi de companie să arate că sunt eco.

      Aşa e, şoferii chiar merită infrastructură, pentru că sunt mai solidari: la coadă la benzină, la protestat împotriva taxelor auto etc. Autorităţile creează condiţii pentru mersul pe bicicletă în oraş bazîndu-se pe numărul bicicliştilor de la astfel de acţiuni şi pe reacţiile din mass-media înainte şi după evenimente.

    • amator says:

      mi se pare exagerata reactia asta. daca era vreme buna am fi avut numai vorbe frumoase..multi ar fi iesit cu placere..asta inseamna mersul pe bicicleta nu ceva fortat.
      o folosesti sa te recreezi si ca mijloc de transport cand iti permiti..

  2. Sheikha says:

    Sa mergi cu bicicleta in Bucuresti, un oras care nu este prietenos nici macar cu motociclistii, mi se pare o nebunie. Sa mergi cu bicicleta in Bucuresti cind ploua, e frig, si e vizibilitate scazuta, este prostie…
    Din pacate, Bucuresti nu este Vienna.

  3. bog1dan says:

    Eu am fost ,dar mi s-au parut mai multi oameni . Si daca am fost doar 100 , tot am facut cat mai multi , fiindca fiecare dintre noi face cat alti 2-3 care au stat acasa :))

  4. dan says:

    (vezi si comentariile mele de pe blogul velorutia, te rog)

    Cu tot respectul pt Geo si actiunile lui si pt tine si actiunile tale.
    De ce numai marsul de aseara a fost revolutie? Cu ce a fost mai special decat altele? De ce noi, cei care n-am fost, desi ne-am fi dorit, trebuie acum sa ne simtim umili in fata si vesnic recunoscatori mega-eroilor de aseara care ne-au salvat viitorul?

    Ceea ce organizezi tu are cam acelasi scop, sa inteleg ca fata de ce face Geo, actiunile tale sunt o apa de ploaie? Am fost si la tine la ciclopromenade si AM FOST vazuti. Asta vara la 40 de grade sambata de sambata am fost la bikewalk-ul lui Ariel. O caldura ucigatoare, curgeau apele pe noi si multi ziceau: nu vin, clar, nu vezi ce topeala e afara? Nici pe tine sau pe Geo nu v-am vazut. Mda, tu&Co. erai in vacanta prin Belgia/Germania/Elvetia pe racoare, la aer curat si te dadeai pe o infrastructura lux. Felicitari, insa nimeni nu te-a acuzat ca n-ai venit sa construiesti viitorul biciclistilor romani. Nu tin partea nimanui, sa fie clar. Dar, in logica ta, asta vara Ariel & Co. ti-a construit viitorul. Leonte (da Leonte la care multi zambesc cu coltul gurii) si el ti-a construit viitorul. Nici la actiunile lui nu am vazut “revolutionari”. Si el promoveaza bicicleta. Diseara e joia bicicletei, tot la Arcul de triumf, tot la ora 18:00 ca si ieri.

    Constat cu parere de rau acuzele rautacioase si dezbinarea fara sens a celor care urmaresc acelasi lucru de fapt. Pacat, vrem egalitate, dar nu pentru catei, pentru ca fiecare ne consideram biciclistul-sef! Asadar, numai unii fac revolutia. Cei care n-au fost aseara la unica, veritabila, alfa-si-omega ciclo-revolutie, nu conteaza, nu exista, chiar daca bicla e zilnic mijlocul lor de transport. Niste profitori!

    • George Hari Popescu says:

      Ai şi tu dreptate, într-un fel. Mă gîndeam însă că e o plimbare cît de cît oficială, de care ştiu autorităţile, organizată de o asociaţie dedicată mersului pe bicicletă în România. Da, vina mea este că n-am stat în România în vacanţă, m-am dus în străinătate pentru că era mai ieftin.

      La Bikewalk-uri am tot fost cînd am fost în România, ba chiar am şi ajutat la organizare. În 22 sep., m-am adunat cu nişte oameni şi am pus de-o plimbare de Ziua Europeană a Mobilităţii, ca să nu ne facem de rîs. La plimbările lui Leonte nu mă voi duce, pentru că vorbeşte prea mult şi aiurea.

      Pedalînd aseară, printre stropi, claxoane şi înjurăturile şoferilor, mă gîndeam ce bine ar fi acasă, la căldură şi în faţa televizorului. Apoi i-am văzut pe bicicliştii din jurul meu şi mi-am dat seama că e mai bine cu ei.

    • George Hari Popescu says:

      Apropo, nu ţi-am găsit comentariile pe blogul Veloruţia.

  5. Gica Contra says:

    Toata stima pentru cei cam 100 de eroi care au indurat ploaia, o ploaie REA, parca comandata de autoritati ca sa scape de biciclisti, care a lovit exact in ziua in care “trebuia”.
    Dar sunt astfel de manifestatii solutia? Se uita oare autoritatile la biciclistii care manifesteaza? Nu vad autoritatile cat se merge cu bicicleta in mod natural in Bucuresti? (Adica din ce in ce mai mult dar inca foarte putin)
    Sa zicem ca participau 2000 de biciclisti. Ce insemna asta? 0.1% din populatia Bucurestiului, adica mai nimic. Oare nu stiu si autoritatile sa calculeze? Maine-poimaine vine cutremurul si vor fi 2000 de morti. Ce fac autoritatile? Ei bine, tot aia fac si pentru biciclisti.
    Dar ce sa-i faci, cand ai o suferinta simti nevoia sa faci ceva, o jertfa chiar daca nu e legata cauzal de suferinta. De exemplu tii post, te abtii de la diverse bucurii. In cazul de fata iesi cu bicicleta pe frig si pe ploaie ca doar atata ti-a mai ramas daca tot se organizeaza. O fi ineficient dar macar e mai mult decat nimic.
    Si pentru ca nu se cade sa critici fara sa vii cu o propunere, desi nu sunt psiholog sau sociolog, indraznesc sa sustin ca ar fi mai bine ca in locul manifestatiilor blitz, rasunatoare in coloana, sa se organizeze manifestatii mai discrete prin popularea temporara cu biciclisti a unui cartier la ora de varf. Dar am pe undeva impresia ca sunt prea aspru cu propunerea mea si ca mai dulce e sa mergi pe ploaie printre prieteni decat aproape de unul singur, la 10 metri de cel mai apropiat biciclist, printre masini.

    • George Hari Popescu says:

      Înţeleg unde baţi, aşa că propun ca la primăvară să înceapă sezonul de critical mass-uri în Bucale. La început 50, apoi 100, apoi 500, apoi 1.000. Aşa am văzut prin alte oraşe. Pentru că, atunci cînd un poliţist te înjură că te mişti prea încet la un marş autorizat, este cazul să ridici capul din piept.

      • dorian says:

        Critical Mass!! alt vis de-al meu. da, da, da! asta ar fi ceva.

        despre ziua de ieri, numai de bine, nu ma simt vizat, il simt pe George frustrat :P a stat toata vara pe alte drumuri, vine aici si tzeapa. oamenii nu ies din casa cu bicla pe vreme rea. oare de ce? cati biciclisti au pedalat vara asta prin bucuresti? zeci de mii poate. pe ploaie? zeci, sute maxim. in suedia, danemarca, olanda, belgia, oamenii merg cu bicicleta si cand ploua. La noi, ntz. Un motiv ar fi lipsa de echipament adecvat. Dar poate e altceva… feel free to comment, pls.

        • George Hari Popescu says:

          Nici eu n-aş ieşi pe ploaie cu bicicleta, mai ales cînd avem un transport în comun aşa de bine pus la punct în Capitală şi mai ales cînd şoferii nu calcă liniile de tramvai. Dar aseară era ceva deosebit, trebuia să ieşim. Răceam puţin, ţinea strănutatul două zile, dar am fi fost în grup mare, bucuroşi că mişcăm ceva.

  6. animaloo says:

    oana zice: <>

    deci tu vrei prin parc sau pe trotuar. Atunci, dece ai nevoie de masini sa stie unde esti?

    “revolutia” hahaha. Te-ai gandit ca exact abordarea asta este cea in care eu (plus inca multi oameni care mananca bicle pe paine) nu am crezut? Ca aduce a “geo are nevoie de fonduri” si in plus, aduce in mintea soferilor ca locul nostru este pe trotuar?

  7. ihriel says:

    Din pacate au fost multi care au lucrat pana tarziu, ne-ar fi placut sa fim acolo dar din pacate socoteala de acasa nu se potriveste cu cea din targ…

  8. cristi says:

    ziua internationala fara masini (sau cum se numeste oficial ziua asta) a avut loc pe 22 … organizatorii care se sperie de o manifestatie sindicala sunt ca biciclistii care se sperie de ploaie … putin comozi to say the least
    puteau sa faca “marea plimbare oficiala in functie de care se modernizeaza infrastructura” odata cu celelalte capitale europene, trebuia doar sa se ocoleasca piata victoriei … profitau astfel si de vremea minunata de acum o saptamana si de expunere media f mare multumita elicopterelor care zburau isteric deasupra bucurestiului filmand sindicalistii

    l-am auzit inca de ieri pe geo la radio cum zicea fara nici o rusine4 ca primaria isi face proiectele de infrastructura in functie de numarul de participanti la plimbarea lui …. ca cine nu vine in seara asta nu se poate numi biciclist … ca cine se sperie de ploaie nu merita conditii mai bune …. o nebunie …. am pus totul pe seama nervilor ….nervi de organizator care-si vede evenimentul compromis

    dar vad ca azi delirul e si mai mare …. 100 de oameni v-au facut viitorul … romanii nu au venit la revolutie … nu meritati nimic …wtf

    care-i faza cu atitudinea asta aroganta, acuzatoare si plina de reprosuri? ….poate va luati prea in serios …. revolutia se intampla in fiecare zi, putin cate putin, pe toate strazile bucurestiului ,… nu doar pe alea pe unde va organizati voi plimbarile activiste cu sponsori si parteneri media

    propunerea mea pentru primarie e sa opreasca urgent orice proiect de infrastructura pentru biciclisti (avand in vedere ca in mod oficial bucurestiul are doar 100 de biciclisti) si sa foloseasca fondurile pentru a ridica statui celor 100 de eroi care s-au luptat prin ploaie pentru un viitor mai bun

    ps. e amuzant si usor ironic ca vremea pare mult mai ok azi

    • George Hari Popescu says:

      Revoluţie e mult spus, mai ales pentru ţara în care nici micile schimbări nu mai au loc, darămite alea mari. Am folosit cuvîntul şi tonul respective pentru că sunt supărat şi trist, atîta tot.

      Biciclişti care să meargă zilnic prin Bucureşti pe orice vreme cred că sunt maximum 100, da.

      Cît despre criticile la adresa lui Geo, ar fi bine să i le adresezi în persoană. El e bucuros cînd cineva îi calcă pragul la centrul de informare de la Bate Şaua.

      • animaloo says:

        micile schimbari nu au loc?

        adica faptul ca primim max 1 claxon/zi (eu uneori si pe saptamana) fata de 5/zi, acum doi ani, nu e schimbare?

        faptul ca sunt din ce in ce mai multi biciclisti, nu e schimbare?

        LOL

        • George Hari Popescu says:

          Sigur că e schimbare şi mă bucur că ies tot mai mulţi cu bicicleta în oraş şi că sunt convinşi să pedaleze din nou inclusiv prin intermediul plimbărilor în grup.

          Eu văd aşa problema: altfel acţionează acutorităţile, altfel se mişcă, dacă văd că, deşi ploua, au ieşit la plimbarea festivă sute de biciclişti, la un eveniment autorizat şi organizat. Mereu vor exista găşti care se vor plimba în grup, dar ele nu există pentru autorităţi. De aceea nu au nici de ce să facă gesturi mari în a crea infrastructura dorită de nişte biciclişti europeni ce suntem.

  9. Anka says:

    In urma cu vreo luna jumate “ridicam problema” inexistentei unei comunitati reale de biciclisti (ma refer la Bucuresti, pentru ca aici traiesc de prea multi ani). Sunt foarte multe puncte si aspecte de discutat, care, impreuna, concura la formarea unei comunitati reale, care sa functioneze si pe ploaie, si pe soare, si pe ger, si pe canicula, si pe zi, si pe noapte, si la petreceri, si la accidente. Nu cred ca doar ploaia este elementul principal pe care ar trebui sa se dea vina. Pe de alta parte, nu inteleg cum deodata, mesajele de convocare si apoi de comentare post-event au devenit atat de dictatoriale si cu tenta de punere la zid a “celor absenti”. Cum observa un alt biciclist, Dan, chiar pe textul convocarii, la momentul actual exista niste orgolii. Acum, ce sa zic, e de bine faptul ca apar tot mai multi care vor sa organizeze si vor sa atraga, in mod normal concurenta ar trebui sa fie benefica pentru imbunatatirea calitatii evenimentelor. Dar daca concurenta este dusmanoasa, ea devine neloiala si incep sa apara conflicte tacite, apoi explozii, apoi atacuri la persoana sau la organizatie/asociatie, apoi injurii, insinuari si subminari. De ce oare?
    In firmele romanesti, angajatii romani, in marea lor majoritate, nu invata sau nu inteleg niciodata principiul conform caruia: “suntem colegi si muncim pentru aceleasi obiective ale firmei, nu ne luam painea de la gura unul altuia”. Ei sunt interesati de cat castiga celalalt sau ca a plecat mai devreme cu 10 minute.

    In urma cu 15 ani, existau pe piata romaneasca de transportatori de persoane, pe trasee internationale, 2 mari prestatori. Apoi a aparut al treilea, care a inceput sa faca oferte mai mici de preturi, cu intentia vadita de “a fura” clientela celorlalti. Apoi al patrulea. Se ajunsese practic la o sapare pe la spate, desi toti 4 ofereau aceleasi servicii. Unul dintre transportatori a zis asa: “bai frate, piata e la inceput, e mare, potentialul este imens. Noi ar trebui sa fim uniti in anumite puncte ale activitatii noastre. De ce sa luptam unii impotriva altora? De ce sa nu facem o masa rotunda si sa stabilim niste principii de business, iar atunci cand cineva doreste sa scada tarifele sau sa le majoreze, sa ne consultam intre noi. Pentru ca ceva este clar: nu ne putem juca cu clientela si tarifele trebuie sa aiba o logica si o decenta. Tarifele diferentiaza in functie de calitatea autocarului, de pilda. Dar in rest, toti avem aceleasi costuri, aceleasi probleme, toti vrem sa facem profit, clientela exista. Daca ne luptam intre noi si facem tot felul de chestii ascunse, nu vom fi corecti unii fata de ceilalti, vom ajunge sa ne distrugem locurile de stationare sau tablitele de afisare a orarului sau mai stiu eu ce nebunii. Si daca uite, de exemplu transportatorul X are un necaz, pot veni eu, Y, sa il ajut. Da, ii sunt concurent, dar nu dusman (!!) Il lasa un autocar pe drum, moare motorul. Ce faci cu clientii? Eu te ajut, iti dau un autocar ca sa iti termini cursa si sa fie clientii multumiti.” Cum-necum, treaba a functionat, sa stiti. Cu mult succes. Lucru resimtit si de clienti.

    La momentul actual, virtualul pe domeniu de biciclete este foarte variat si uneori se remarca aparitia unuia nou (blog, site or what ever) care are tendinta sa desfiinteze verbal tot ce au facut ceilalti inaintea lui, dar asa, cu mesaje scrise cu tonalitati un pic brutale, incisive. Nu pe fata, nu in mod direct. Nu e frumos, nu e corect, nu e fair play si, in primul rand, nu este argumentat si nici constructiv pentru o comunitate in devenire. Toti avem orgolii, dar se pare ca undeva acestea nu pot fi ameliorate din cauza lipsei “unei mese rotunde” – sau ovale, cum vreti voi sa o vedeti (numai patrate sa nu fie, ca nu e bine cu colturi ☺).
    Eu am, ca de obicei, comentariu. Nu si solutia. Dar din comentarii se pot naste idei si solutii.
    De exemplu eu, nu am venit la miscarea de aseara din 2 motive obiective si din alte 2 motive subiective (unul dintre ele: simt ca nu acesta este conceptul potrivit pentru a se ajunge la o infrastructura dorita si pentru a vedea mai putine autoturisme pe strazile sugrumate de masini, iar punctul de vedere mi l-am expus pe larg intr-un material mai vechi, pe blogul meu).
    Cert este ca nu ploaia a fost motivul, pentru ca ieri am facut peste 20 de km pe ploaie, bine echipata, nici nu mi-a pasat de mizerie.

    Comentez pentru ca este trist sa remarc cum se strica atmosfera prin folosirea unor tonalitati si abordari foarte incisive. “Cine nu vine, sa uite ca are drepturi” sau “Cine nu vine, nu merita” etc. etc.
    Nu cei care ies doar la astfel de manifestatii sporadice sunt cei care promoveaza cu adevarat conceptul legat de folosirea bicicletei, dar in restul anului si le tin lustruite in casa. Acestia sunt precum politicienii in campanie electorala si vedem in jurul nostru ce se intampla la acest nivel.
    Ci cei care chiar le folosesc zilnic, ca transport alternativ (desigur ca exagerez, nici macar nu trebuie sa te simti vinovat daca nu iesi zilnic, e chestie de alegere, pana la urma, nu trebuie nimeni condamnat ca nu vrea sa mearga pe bicicleta!). Si aici analiza poate continua. Nu e nevoie sa te bati cu pumnul in piept si sa te stie lumea pe forumuri ca organizezi si ca strangi lumea, ceva nu se leaga aici. Adica 50 de bicilisti urbani care timp de 7-8 luni pe an nu se deplaseaza cu nimic altceva prin oras, decat cu bicicleta, dar totusi nu vin la un event d-asta, trebuie pusi la colt, cum ca nu au drepturi, cum ca ei doar profita de drepturile castigate de ceilalti? Ceva nu se leaga in abordarea asta, mai noua.
    Eu stiu destule fete care apar doar la iesirile organizate in grup, dar in rest nu le vezi pe biciclete prin oras, spre locul de munca sau spre facultate. Si ce daca? Ele nu conteaza? Sau doar ele conteaza, pentru ca maresc numarul de participanti la un eveniment, in rest nu conteaza ca folosesc masina in drum spre job, nu?

    Tot pe blogul meu dadeam un exemplu cu Parcul Izvor, pe care eu il frecventez din 2000. Era o nenorocire, o ruinta, neluminat, un paradis al cocalarilor si maidanezilor. Mergeam pe ninsoare in fiecare seara de iarna si aveam stomacul mic, ca nu era luminat si nu pasea nimeni in parcul acela. Vara era pierdut in canicula, gol, pustiu, cu trecatori ocazionali. Nu intelegeam cum e posibil. Pana cand primaria nu a intrat cu investitii si a transformat maidanul intr-o reala bijuterie, Parcul Izvor era un pustiu de cosmar. Acum il stiti cum arata si cat de populat si plin de activitati este? Asta e directia buna, nu cea pe care o permitem noi autoritatilor, cum e cazul ministerului de turism, de exemplu. La nivel de autoritati se merge pe principiul bolnav si deviat ca “nuuuu, nu investim in infrastructura, ca daca nu avem turisti? Lasa sa vina turistii, si daca cumva apar in numar cat mai mare, sa inghita mizeria si lipsa de orice din structurile de cazare, abia atunci ne gandim daca renovam, restructuram, reconstruim, rescolarizam, investim etc ….”. Ultima actiune este faza doamnei Udrea cu PN Comana, ca te doare mintea!!

    Cum ziceam, am descris detaliat teoria pe blog, http://thinkandwritee.blogspot.com/2010/06/support-my-cause-biking-stuff.html

  10. Anka says:

    wooooow …. acum am citit aici http://networkedblogs.com/8xcWQ
    ceva despre care pomeneam si eu mai sus ….

    Aici vrem sa ajungem, stimata comunitate de biciclisti. Ah, am uitat …. comunitate in curs de formare, eventual.

    :-)

    Deci e foarte clar ca NU ploaia e cauza colapsului din Romania.

  11. Anka says:

    De ce se ignora un aspect important al activitatii pedalatului oare?
    Nu credeti ca cel mai mult conteaza MOTIVATIA fiecarui individ in parte? Eu nu plec cu cineva la drum intr-o expeditie montana daca nu stiu de la inceput motivul pentru care respectivul ar face nebunia aceea.
    Deci:
    De ce pedalez eu, de ce in fiecare dimineata, din martie incepand, imi iau bikla si ma duc cu ea la servici, inghitind noxele, punandu-mi viata in pericol prin Crangasi si pe `iuliu Maniu si peste Podul Grant, indiferent ca mi-e rau sau foame, ca e canicula sau toarna cu galeata?
    Pe tine ce te motiveaza? Poate ca tu doar participi la concursuri si nimic mai mult, nici nu vrei sa auzi de pedalat urban.
    Tu, celalalt? Poate ca ai stofa de leader si vrei doar sa organizezi marsuri. Si prietenul tau vine doar pentru ca vrea sa cunoasca fete dragute si un pic sportive. Si un alt prieten vine doar pentru ca asa crede el ca va alunga soferii din masini, convingandu-i ca bicicleta e mai buna.
    Tu, cel din colt, poate ca ai o cursiera si nu iesi cu ea decat la antrenamente de sosea, ca prin Bucuresti, cu borduri de 20 de cm si gropi si mai stiu eu ce, ar fi chinuitor sa te dai zilnic?
    Plus ca e infiorator sa iti croiesti drum, peste tot masini si pietoni needucati, care te injura, soferi violenti, caini furiosi si turbati etc.
    Si tu, domnisoara, iti place sa iesi pe rochita, la o plimbare pe Kiseleff, deci nu faci mai mult de 100 km / an cu bicicleta.
    Si mai sunt unii carora le e frica sa pedaleze noaptea prin traficul bucurestean, e foarte de inteles acest lucru.
    Si altii care in fiecare zi lucreaza pana la ora 20. Si asta e de inteles.

    Conteaza enorm motivatia fiecaruia in parte, asa ca nu mai aruncati cu vorbe grele aiurea, decat daca …. vreti sa invrajbiti biciclistii. Nu toti cei care pedaleaza trebuie sa “faca revolutii pe doua roti”, aveti idee cate mii de anonimi exista, care fac zilnic revolutii tacite? Si nici macar nu intra pe net sa vada comentariile astea.

  12. bog1dan says:

    http://ridemy.blogspot.com/
    Un mic comentariu si descrierea turei de pe 29

  13. Maurul says:

    Anka…..pui prea multe probleme care nu isi au rostul aici si acum. Sunt multe de tot si inteleg….dar sa ajungi sa spui ca parcul Izvor este o bijuterie….ok…

    Dar asta este adevarul, autoritatile numara biciclistii atunci cand stiu ca se organizeaza ceva semnat de ei. PUNCT!
    Din pacate se intampla prea des ca din varii motive meteo….lumea sa nu iasa la un mars anuntat cu destula vreme inainte. PACAT!

    • Anka says:

      Comparativ cu ce era, Parcul Izvor a devenit o mica bijuterie plina de viata. Ideea mesajului era ca nu ar fi devenit ceea ce este, daca lucrurile nu s-ar fi derulat in ordinea logica: adica vine primaria si face curat, amenajeaza alei, terenuri de sport, locuri de joaca, banci, toalete, cosuri de gunoi, iarba, flori …. si apoi vin oamenii cu drag sa le foloseasca, nu mai trebuie sa tragi de ei sa devina utilizatori ai parcului.
      Marsurile de biciclisti sunt foarte bune, doar ca de data asta s-a pus problema prea radical si total nedrept vis-a-vis de biciclisti in general, de aici a pornit discutia. Niciodata nu vor fi i Bucuresti mai multi biciclisti decat soferi. Bicicleta este o optiune deocamdata. Cand nu va mai exista combustibil pentru autoturisme, va deveni perceputa ca o necesitate. Pana atunci, bicicleta ramane pentru fiecare individ in parte o chestie de alegere personala.
      Imi pare rau ca nu pot sa pun mai putine probleme, ca sa fie lectura mai scurta :-) Exemplele fac argumentarea mai facila.

  14. Maurul says:

    Draga Anka,
    Toti fac revolutii tacite….dar unitate nu la noi!
    Singularitatea este cea care primeaza din pacate!

  15. Felicia says:

    Salutare!

    Eu am fost la aceasta plimbare prin ploaie.
    Sunt ciclista de cateva luni, umblu cu ea prin Bucuresti la serviciu, merg si pe munte cand pot, imi place si cicloturismul. Am peste 3000 de km parcursi in 5 luni.

    Nu cunosc mare lucru despre organizatiile ciclistice, nu frecventez prea des forumurile. Deci nu stiu prea bine cine este Bate Saua sau altii.

    Dar, am mers la plimbare pentru ca imi place mersul pe bicicleta, il gasesc foarte util si eficient in Bucuresti. Am mers pentru a ma intalni cu Spitele Colorate care imi sunt prieteni. Am mers sa fiu solidara cu biciclistii din acest oras.

    Nu m-a interesat pentru ce se face, de cine e organizat sau ce se urmareste! Astea nu sunt problemele mele.

    Faptul ca a plouat… m-a prins ploaia de multe ori in oras. Sunt om de munte si nu mi-e frica de ploaie sau vreme rea.

    Decat sa pledam pentru niste cauze moarte si sa aruncam cu noroi, mai bine suntem uniti si ne-am saluta cand ne intalnim pe strada, ca adevarati pasionati ai bicicletei. De la noi va pleca schimbarea, nu de la primarie.

    Drumuri bune tuturor!

    • Marian Vulpe says:

      De-ar exista suficienti oameni in “gasca asta” care sa gandeasca si sa se exprime ca si tine, am deveni cu adevarat un grup cu putere de influenta. Din pacate sunt prea rari. Iti multumesc insa pentru comentariu, scurt si la obiect ai exprimat exact ceea ce trebuia.
      Chapeau :)

    • Masha says:

      Toata lumea e entuziasta la inceput sa iasa la plimbare cu oricine organizeaza ceva pe 2 roti. Dar cu timpul incepi sa intelegi mai multe din spatele acestor actiuni.Vei vedea ca bunele tale intentii si voia buna sunt folosite in niste directii care iti vor afecta mai tarziu libera alegere a unui traseu rapid si variabil. Multi organizatori s-au discreditat in timp militand pentru ceva ce consider ca imi face rau mie ca ciclist. Probabil ca 90% din actiunile lor sunt in folosul comunitatii cicliste, dar tocmai promovarea asa ziselor piste de biciclisti ii discrediteaza total. Nu mai cred in ei deci nu mai vreau sa legitimez actiunile lor. Daca s-ar promova din timp o actiune in care sa protestam fata de aceste piste cu siguranta s-ar strange mai multi participanti.

      Cei 100 de spartani care au indurat cele mai mari capricii ale vremii pe care l-au suportat vreodata in scurta lor existenta si ne-au faurit cel mai maret viitor poate nu stiu ca sunt in fiecare zi de ploaie si de ninsoare sunt de 10 ori mai multi oameni obisnuiti care fac o deplasare de 10 ori mai lunga si care sunt priviti cu respect si admiratie de ceilalti participanti la trafic(sau batjocura, prostie si ignoranta de inculti). Cand multi dintre acesti pasionati vor avea propria bicicleta, vor face macar 1000 km pe an si vor fi interesati sa afle si alte pareri despre organizatorii lor atunci sa emita pretentii de exponenti de vaza ai fenomenului ciclist. E usor sa-ti arogi un drept pe care nu l-ai castigat.


Trackbacks / Pingbacks

  1. [...] Concluzia? Autorităţile vor crea o infrastructură pentru bicicliști în București, bazîndu-se pe numărul participanților  la astfel de acţiuni, deci ar fi trebuit să fim prezenți în număr cât mai mare, însă revoluţia românească a avut loc fără români! [...]

  2. [...] la bicla.ro avem un mic film din care vă puteți face o idee despre cum a fost [...]

  3. [...] George a surprins câteva momente şi spiţe: [...]

  4. [...] sters nasul. Au ai scris despre asta si Velobello Alex Burlacu Veloru?ia mouseT Evenimentul zilei George Hari Popescu You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a [...]

Scrie un răspuns

Evenimente viitoare


Categorii

Arhiva

ceasuri online