Două discuri, o unitate de pendulare şi transmisia – acesta este ansamblul inventat de o echipă de tehnicieni unguri, care doreşte să înlocuiască lanţul tradiţional de bicicletă cu un fir metalic.
Design-ul este admirabil, dar sistemul este prea complex pentru a fi adoptat în viitorul apropiat.
–––––––––––––––
Nu este un design patentat, dar tipul e mare fan Apple probabil şi se pricepe la sudat şi înşurubat. Aşa că şi-a construit un suport pentru iPad, ca să fie însoţit în pedalare de aparatul minune care… face şi drege.
Nu ştim ce sistem de absorbţie a şocurilor are acest suport, mai ales pe un BMX.
–––––––––––––––
Proiectul de monorail acţionat de pedale este una dintre ideile cîştigătoare la concursul 10^100 project finanţat de Google. Este un sistem de transport montat pe o şină, cu două sensuri. Google oferă firmei Shweeb un milion de dolari pentru a continua cercetările şi pentru a testa sistemul în oraş.
N-am înţeles cum se procedează dacă cel din faţa ta merge prea încet. Sau va exista o viteză minimă? Cel mai probabil este că sunt bani aruncaţi în vînt şi nu vom vedea niciodată pus în practică acest proiect.
–––––––––––––––
Poate că numele Bik.e este o greşeală de tastare, dar ideea este foarte bună: un concept de bicicletă electrică pliabilă. Volkswagen este o companie conştientă că pînă şi maşinile sale pot avea probleme. Şi ce te faci cînd rămîi imobil pe autostradă cu bolidul? Scoţi bicla din portbagaj, o desfaci şi mergi ca melcul pînă la primul spaţiu de servicii, nu-i aşa? Bicla se pliază în aşa fel încît să încapă în spaţiul alocat pneului de rezervă din portbagaj şi se încarcă direct de la bateria maşinii.
Are o autonomie de 20 de km, după care va trebui să o reîncarci, deoarece nu are un sistem de tracţiune manuală.