Bulgaria şi Polonia sunt în topul european al produ­cătorilor de biciclete, însă explozia electromobilităţii aduse de pandemie a propulsat aceste două ţări pe o treaptă superioară a industriei.

Afacerile cu biciclete electrice au fost printre puţinele care au cunoscut o creştere pe tot parcursul anului 2020. Vânzările de biciclete electrice au crescut cu 40% în 2020, la 22 de milioane de unităţi.

Cele mai re­cente date ale Eurostat arată că, în 2020, Polonia a fost al patrulea cel mai mare producător de biciclete din UE, cu peste un milion de unităţi li­vrate, nu cu mult în urma celor 1,3 mi­lioane de unităţi ale Germaniei. În aceeaşi perioadă, Bulgaria s-a clasat pe locul cinci în UE, producând peste 484 de mii de unităţi în 2020, mai mult decât cele 430 de mii de biciclete ale Franţei.

Marek Mlynarczyk, CEO la BearEBike, un producător de biciclete electrice din judeţul Wolomin, în Polonia, speră că cererea va continua să crească:

„În prezent, echipa noastră mică face până la 12 biciclete electrice pe săptămână. Cu toate acestea, intenţionăm să extindem producţia la 100 de bucăţi pe lună până în 2023 şi căutăm investitori strategici“.

Maxcom, unul dintre cei mai mari producători bulgari de biciclete tradiţionale şi electrice, intenţionează să extindă producţia după ce a încheiat luna trecută un acord cu investitorul austriac şi producătorul de motociclete Pierer Group, care include o investiţie iniţială de 40 de milioane de euro, pentru construcţia unei noi fabrici lângă Plovdiv. Compania spune că îşi propune să exporte peste trei milioane de biciclete electrice, în valoare de peste cinci miliarde de euro, în următorii zece ani.

Foto: BearEBike