La IAA Mobility din München, BMW a dezvăluit două vehicule electrice noi, cu specificații interesante pentru categoriile lor: o bicicletă electrică de mare viteză și o motocicletă electrică de viteză mică.

Bicicleta i Vision AMBY, o bicicletă electrică de mare viteză, are un cadru cu componente de suspensie similare celorlalte biciclete de ultimă generație și ceea ce pare a fi o transmisie cu curea de carbon Gates. Un motor de putere mare și o baterie gigantică de 2.000 Wh îi permit să atingă viteze mari. Autonomia declarată este de 300 km, în modul cu cea mai mică putere.

Folosind o aplicație de smartphone, cicliștii pot alege între:

  • viteza legală europeană de 25 km/h;
  • o viteză de moped de 45 km/h;
  • un mod cu viteza de 60 km/h.

BMW a lansat chiar ideea că aceste viteze pot fi schimbate în timp real, pe bază de geo-fence, ceea ce înseamnă că ați putea fi încetinit automat atunci când ajungeți în centrul orașului, apoi puteți rula la viteza maximă, odată ce ați ieșit pe o șosea.

Totuși, în Germania, va trebui să înregistrați bicicleta și să obțineți o plăcuță de înmatriculare specială pentru a o folosi pe drumurile publice în orice alt mod decât cel mai lent.

Nu este o motocicletă electrică deghizată. Pedalele alimentează motorul: fără accelerare manuală, cicliștii vor trebui să pedaleze constant pentru a atinge și menține viteza mare a bicicletei. Nivelul de autonomie scade, de asemenea, semnificativ la doar 75 km atunci când călătoriți cu 60 km/h.

Bicicleta are elemente de design interesante, cum ar fi bare de lumină cu LED-uri integrate în ghidon și tija scaunului, precum și un cadru angular cu o poziție înălțată a șeii.