Argument

În Bucureşti, majoritatea bicicliştilor încă folosesc bicicleta ca mod de distracţie ocazională şi agrement, prin plimbări în parcuri sau pe distanţe scurte. Totuşi, bicicleta începe să fie percepută şi ca mijloc de transport alternativ, o soluţie la problema traficului, iar numărul bicicliştilor începe să fie din ce în ce mai mare.

Deşi sunt evidente beneficiile pentru mediu şi sănătate, în Bucureşti, infrastructura pentru ciclism este deficitară. Puţinele încercări ale autorităţilor locale nu au satisfăcut nevoile bucureştenilor de deplasare în siguranţă pe două roţi. Pentru a mări masa bicicliştilor care folosesc bicicleta ca mijloc de transport, este nevoie de piste amenajate pe stradă sau astfel încât să nu jeneze pietonii şi să nu poată fi blocate de automobilele parcate. Este nevoie de asemenea de mai multe rasteluri şi de puncte de informare.

Grupuri ţintă

Publicul-ţintă al proiectului este constituit din două categorii:

  1. Bucureşteni care nu folosesc bicicleta. Aceştia pot fi convinşi să adopte bicicleta drept mijloc de transport şi de recreere. Ei au nevoie să vadă avantajele deplasării pe două roţi, atât pentru sănătate, cât şi pentru mediu, li se vor oferi sfaturi de deplasare în trafic, vor putea compara statisticile deplasării cu maşină comparativ cu cea cu bicicleta.
  2. Bucureştenii care folosesc bicicleta ocazional sau ca modalitate de recreere. Aceştia trebuie încurajaţi să pedaleze mai mult şi pentru transportul individual. Prin mici training-uri, materiale multimedia şi teste practice, vor scăpa de temerile deplasării pe arterele de circulaţie ale oraşului şi îşi vor redescoperi pasiunea de a pedala.

Proiectul este astfel construit încât să implice în mod activ publicul-ţintă, invitându-l la acţiune, la experimentare, la schimbare în stilul de viaţă şi individual şi, implicit, la schimbarea traiului într-un oraş supraaglomerat şi cu o infrastructură de transport deficitară.

Standul

Principala activitate a proiectului este reprezentată de amplasarea unui stand special, care va cuprinde atât o secţiune informativă, cât şi una practică.

Pentru partea informativă, vor fi editate circa 2.500 de broşuri cu avantajele mersului pe bicicletă, reguli de urmat în trafic, testimoniale ale bicicliştilor care merg zilnic cu succes in Bucureşti.

Partea practică va consta într-un ansamblu format dintr-o bicicletă specială şi un sistem de pedalat pe loc, prin care amatorii vor putea pedala în faţa unui monitor care va simula condiţii de trafic, pentru ca apoi să primească o foaie cu statistici despre distanţa acoperită prin pedalat şi ce înseamnă ca timp, comparativ cu o maşină în traficul bucureştean, inclusiv în materie de emisii poluante. De asemenea, va fi analizat şi efortul fizic depus, împreună cu o estimare a efectelor sale benefice.

Standul va fi undeva în aer liber, dar dacă va ploua sau va ninge îl vom instala într-o staţie de metrou. În luna noiembrie, standul va fi expus în patru companii cu număr mare de angajaţi. Angajaţii acestor companii vor fi invitaţi în pauzele de prânz la stand să testeze bicicleta de probă şi vor primi foaia cu statistici generate de utilizarea acesteia şi broşura cu informaţii. La rândul lor, angajaţii vor transmite mai departe informaţii despre proiect şi importanţa mersului pe bicicletă.

Din 29 august, se trece în faza a doua a concursului, în care scrisorile de intenţie acceptate vor fi dezvoltate într-o descriere detaliată a proiectului.

Găsiţi detalii despre Raiffeisen Comunităţi pe site-ul oficial şi pe Facebook.