Categories
Evenimente Multimedia

Aventura de pe Transfăgărăşan

În ultima zi din luna lui Cuptor şi-au dat întâlnire la bazele Transfăgărăşanului peste 300 de ciclişti. Am fost alături de ei şi am avut parte de una dintre cele mai frumoase experienţe pe două roţi.

Mare bucurie, mare. Sâmbătă am luat parte la întâlnirea anuală a cicliştilor, un eveniment taaaaare frumos, organizat de Ciclism.ro. Nu a fost un concurs, fiecare având posibilitatea să meargă în ritmul lui – mai repede sau mai încet, în tandem, cu copiii, cu soţia/soţul sau cu iubita/iubitul. Eu am fost în echipă cu băieţii de la Smart Atletic (Vlad şi Ionuţ).

Ne-am cazat în Cârţişoara (satul natal al lui Badea Cârţan), la tanti Mihaela şi nea Ionel (care ne-au primit foarte bine), iar sâmbătă dimineaţă ne-am alăturat celor peste 300 de biciclişti care au urcat Transfăgărăşanul până la Bâlea Lac. Au fost în total vreo 70 de km (dus-întors).

Pentru mine a fost prima urcare. Tranziţia de la ciclismul de oraş la urcări cu bicicleta a fost una bruscă, nu ca tranziţia politică, economică, socială şi cum mai vreţi voi, prin care trecem în ţară cu frâna apăsată din ’89 încoace.

Traseul a fost de vis, ceva ce recomand oricărui biciclist urban (amator) să facă măcar o dată în viaţă. Eu mi-am promis că nu voi lipsi de acum de la nici o ediţie a întâlnirii anuale Ciclism.ro. Am cunoscut câţiva oameni de toată isprava, am mers atât pe biclă, cât şi pe lângă (ultimii 5-6 km sunt greoi), am dârdâit la Bâlea Lac (unde lumea se poza cu petece de zăpadă), am coborât în mai puţin de o oră fără să dau măcar o pedală (urcasem în 5 ore).

Ioana a fost foarte hărnicuţă; a pus şi ea o galerie foto cuprinzătoare la Picassa.

Rămâne însă şi un mister/gust amar. Nu am înţeles un lucru. Pe asfalt am întâlnit scris de mai multe ori nişte nume: LEGSTRONG, AMERICANU şi OLTEANU. Ce vrea să fie asta? Personal branding sau pur narcisism (ca să nu spun altfel)?

Din punctul meu de vedere (şi rog a fi contrazis dacă greşesc), nu eram la Turul Franţei, nici la Turul României şi nici măcar la o competiţie, ceea ce înseamnă că acele apariţii denotă un prost gust specific românesc şi nu sunt mai departe de numele zgâriate sau “sculptate” de unii pe stânci: “Ion”, “Gheorghe”, “Nelu+Lenuţa=Love”.

Da, m-a obosit puţin această urcare, dar a meritat din plin efortul. A doua zi, dis-de-dimineaţă am plecat spre Reci, la triatlon. Despre această parte voi povesti în curând, tot aici, la Bicla.ro.

Pe aceeaşi temă: Transfăgărăşan pe cursieră, povestit de Vlad Marinescu

Mare bucurie, mare. Sâmbătă am luat parte la întâlnirea anuală a cicliştilor, un eveniment taaaaare frumos, organizat de Ciclism.ro. Nu a fost un concurs, fiecare având posibilitatea să meargă în ritmul lui – mai repede sau mai încet, în tandem, cu copiii, cu soţia/soţul sau cu iubita/iubitul. Eu am fost în echipă, cu băieţii de la Smart Atletic (Vlad şi Ionuţ).

Ne-am cazat în Cârţisoara, la tanti Mihaela şi Nea Ionel (care ne-au primit foarte bine), iar sâmbătă dimineaţă ne-am alăturat celor peste 300 de biciclişti care au urcat Transfăgărăşanul, până la Bâlea Lac. Au fost în total vreo 70 de km. Pentru mine a fost prima urcare. Tranziţia de la biciclismul de oraş, la urcări cu bicicleta a fost una bruscă, nu ca tranziţia politică actuală :p

17 replies on “Aventura de pe Transfăgărăşan”

Eh si ce daca si-a scris numele pe asfalt!?! Sa stie lumea ca ca Legstrong castiga tot, chiar daca nu e concurs. Sa zici merci ca nu te-a rugat sa-ti fac tatuaj cu numele lui, asa, in semn de respect :D…ups, sunt rau. revin; nu vad nimic gresit in gestul lui – comportament normal de copil de 43 de ani. iar sunt rau :D

Si io am 43… :D
Tre’ sa ne-ntelegi, o sa ajungi si tu acolo si-o sa vezi … muahahahaaaaaa. ;)

Oricum e mai bine asa fata de ceilalti copii de 43 care frecventeaza molurile, dorobantziu….au colacei in talie, colacei de care stau agatate pitzi de dooj de ani.
Asa ca mai bine sa pedalam :)

Eu am 34 de ani şi am şi colăcei şi tot nu-mi scriu numele pe străzi. Hm, oare sunt mai echilibrat mintal decît s-ar crede?

Oricum, important este efortul celor care au fost acolo, nu un incident izolat al unei persoane cu puseuri de narcisism.

Glumeam, evident… toata lumea știe (de pe toate “fronturile”) că trebuie să privim cu un ușor zîmbet “fenomenul”…
A, și eu am început (din păcate) să pun colăcei…diferența e ce facem noi cu colăceii(cum ne “tratăm”) și ce fac cocalaro-maneliștii de care aminteam mai sus :)
Și da, mi-aș fi dorit din toata inima să fi fost și eu acolo pe Trans – dar cu bicla prezentă + recidivele meniscurilor din perioada liceului (baschet la greu) mi-ar fi fost imposibil…

bai oameni buni de ce nu ati pus si voi evenimentul asta la “evenimente viitoare”

;sa stiu sambata era frumos si cred ca veneam daca stiam :((:((

Noi nu ştiam de el şi organizatorii nu ne-au anunţat. Pe de altă parte, pe site-ul organizatorilor nici vorbă despre acest eveniment, deci mulţumeşte-ne că ai aflat de aici cîte ceva post-factum.

Vina mea…ştiam de el cu 2 săptămâni înainte, dar nu am apucat să scriu/anunţ (doar pe Facebook am fpcut asta).

Puneţi la lista de Follow contul ciclism.ro de pe facebook.
George, este un eveniment anual. A fost anunţat pe forumul ciclism.ro. Sorry oricum că nu l-am semnalat şi eu.

Urmaresc de foarte mult timp site-ul. M-am abonat la newsletter dar degeaba ca nu am primit nici o stire legata despre evenimentul acesta.
Pacat, imi doream de foarte mult timp sa merg pe Transfagarasan si acum ar fi fost ocazia perfecta.

Nu inteleg de ce nu se promoveaza mai mult astfel de evenimente.

Cu stima ,
Dragos.

Dragoş, am răspuns şi mai sus acestei întrebări.

Sunt foarte multe evenimente care au la bază bicicleta şi biciclitul. Am discutat cu cei de la ciclism.ro şi de acum vom avea grijă să promovăm tot ce mişcă pe bicla.ro şi ciclism.ro

Încet, încet nu vor mai exista deloc scăpări :)

Si eu as fi vrut sa particip:) De-abia astept la anu’. Nu pot decat sa-mi imaginez ce senzatie frumoasa iti da coborarea dupa ce ti-ai dat duhul urcand…

Tu cel care comentezi, ai face mai bine sa inveti sa dai la pedala mai ca lumea. Habar nu ai despre experienta si pregatirea mea si nici nu ma cunosti atat de bine ca sa-ti dai cu parerea. Iar daca vrei sa devii un bun ciclist vino sa-ti dau niste lectii gratis, ca doar sunt profesor. Si poate ca ai totusi o educatie de acasa si bun simt, iar daca nu, mai ai timp ca sa inveti. Vezi in jurul tau ca ai de unde. Daca nu, atunci suna un prieten. Si la 60 de ani, eu tot acolo in fata voi fi, iar tu tot un complexat si un constipat vei fi.

Domnule Leonte, sunteti atat de previzibil incat am senzatia ca niciodata nu scrieti nimic nou, ci de fiecare data dati copy/paste unor fragmente scrise cu mult timp in urma. Ma surprinde insa ca ati uitat sa mentionati toate diplomele pe care le-ati dobandit in mediul academic ;)