Categories
Dezbatere

Masă rotundă europeană la Bate Şaua: Cultura bicicletei nu înseamnă doar o cască fancy

Dezbaterea de la sediul Asociaţiei Bate Şaua să Priceapă Iapa este deja o tradiţie. Reprezentanţi ai autorităţilor locale, jurnalişti şi biciclişti se adună pentru a afla şi pentru a găsi soluţii împreună. Twitter live: #batesaua .

De Ziua Europeană a Mobilităţii, care culminează cu O zi fără maşina mea în oraşul meu (plimbare cu bicicleta în oraşele europene), discutăm la sediul Bate Şaua (Şos. Iancului nr. 100) timp de 4 ore despre ce ne doare: cum mergem cu bicicleta în Bucureşti şi cum promovăm cicloturismul în România.

În cadrul evenimentului vor fi prezentate rezultatele unui sondaj de opinie realizat pe un eşantion reprezentativ pentru tinerii Bucureştiului şi care oferă informații despre gradul de conştientizare şi de utilizare a bicicletei în rândul tinerilor.

Alte teme ce vor fi abordate:

  • “Cu bicicleta la şcoală”: studii, cercetari, educatie, solicitari oficiale, situatia actuala
  • “Cu bicicleta în parc”, “Cu bicicleta la padure”: situatia actuala, pasi urmatori, obiective
  • “Patrula Velo”: activitate, obiective
  • “Rețeaua de benzi de bicicletă în Bucureşti 2010”: situație actuală, obiective
  • Activitatea “Grupului de Lucru din cadrul Primariei Generale”
  • “Centrul de informare de cicloturism” BateŞaua
  • “Biciclistele din Bucureşti!: probleme şi oportunități”

Rezultatele se vor vedea peste cîţiva ani, poate, dar se vor vedea sigur. Încă mai puteţi ajunge, pînă la ora 14, la sediul asociaţiei, pentru a ne spune părerile şi durerile voastre.

4 replies on “Masă rotundă europeană la Bate Şaua: Cultura bicicletei nu înseamnă doar o cască fancy”

Pacat ca nu am fost anuntati mai devreme. Personal, chiar as fi dorit sa particip la aceasta masa rotunda, insa astazi am programul incarcat si nu mai pot modifica nimic in el. Pe viitor, cand se mai organizeaza astfel de actiuni, anuntati-ne si pe noi cu cateva zile inainte…

Există anunţul de cîteva zile, aici, pe Velorutia.ro, pe Facebook şi în alte surse. La Bicla.ro apar astfel de anunţuri, dar informaţiile mai trebuie şi vînate, nu vin mereu singure.

Exista o stenograma a discutilor?… m-ar interesa foarte mult sa aflu mai multe despre acest subiect: “Rețeaua de benzi de bicicletă în Bucureşti 2010”: situație actuală, obiective.
Vreau sa aflu si eu care sunt benzile alea in Bucuresti si ce obiective sunt.

Stenogramă nu, dar am notat eu unele idei. Benzile le ştii şi tu foarte bine, sunt desenele de pe trotuarele din Bucale.

Iată spicuiri de la dezbatere:

– Metrorex nu conştientizează amploarea folosirii bicicletei.
– Parcajele pt biciclete sunt importante. Centrele pentru biciclete ar trebui să asigure locuri de parcare. Edilii să asigure banelele rastele, parcări publicele cu cartelă etc.
– Dacă se renunţă la 100 de locuri din parcarea de la Universitate, înseamnă încă 1.000 de locuri pt biciclete.
– Nu există comunicare între Romtelecom şi Administraţia Străzilor, pentru ca benzile de ghidaj să nu ocolească şi cabinele de telefon.
– Primăria trebuie să-şi facă propriile hărţi ale străzilor. Trebuie bătut la uşa celor care se ocupă de infrastructură.

Comments are closed.