În acest moment, în România, nici o firmă de asigurări nu oferă poliţă pentru asigurarea bicicletei. Scuza cea mai des întîlnită este riscul deosebit de mare de furt al bunului. În schimb, se poate asigura cam orice bun din casă, din jurul casei şi casa însăşi, plus persoane şi părţi ale corpului lor.

Radu Sprînceană lucrează la Euro Arc Insurance Broker, o firmă de brokeraj în asigurări, dar este şi un biciclist pasionat. El vrea să schimbe situaţia din piaţă şi a pornit demersul de a propune companiilor de asigurări un pachet pentru biciclişti. Primul pas: documentarea.

Bineînţeles că ar putea dura destul de mult timp, dar pînă la urmă nu strică să încercăm. Aş vrea să văd cîţi ar fi efectiv interesaţi să-şi asigure bicicleta, apoi probabil ar trebuie făcute nişte sondaje, care sunt bicicletele cele mai vîndute, cît costă ele, ce riscuri s-ar putea acoperi pe o astfel de asigurare şi bineînţeles cît ar fi dispus să plătească fiecare pentru asigurarea propriei biciclete.

După ce vor fi fost adunate aceste informaţii, vor putea fi contactate companiile de asigurare, pentru negocieri. Se poate merge la cele din ţară şi la reprezentanţele companiilor străine de aici, mai ales la cele care în ţările de origine acoperă riscuri asemănătoare.

Riscurile asigurabile pe care le vede Radu sunt:

  • furtul
  • accidentul (dar nu în conditii competiţionale)
  • răspunderea civila (cînd intri din vina ta într-un alt vehicul, pieton etc.)

Asigurarile ar putea funcţiona doar în conditiile în care bicicleta este nouă sau există acte de provenienţă. Probabil asiguratorii vor vrea să stabilească şi o sumă asigurată minimă pentru acest tip de asigurare.

Pasul următor plănuit de Radu Sprînceană ar fi crearea unei baze de date cu cei interesaţi, care să conţină valoarea de nou a bicicletei, marca şi modelul, anul de fabricaţie şi eventual cîteva informaţii despre asigurat. Ar mai fi o idee bună crearea unui site – bază de date cu toţi proprietarii de biciclete şi cu seriile de cadru.

Asta în ideea că poate reuşim să mai stopăm riscul de furt şi în felul ăsta să convingem mai uşor şi autorităţile să se implice prin controale în tîrguri, unde se poate verifica uşor, cu ajutorul unui echipament mobil, seria de cadru.

Planul lui Radu este unul de durată. El nu se aşteaptă să avem asigurări de bicicletă luna viitoare dar crede că cineva trebuie sa înceapă un demers în acest sens.

O altă parte implicată ar putea fi magazinele de biciclete.

Dacă scade riscul de furt, oamenii vor deveni mai receptivi în a cumpăra o bicicletă nouă, ceva mai scumpă. Mulţi la ora actuală preferă o bicicletă ieftină, de teamă că le poate fi furată, aşa că ar fi şi interesul lor. De altfel, şi apariţia unui produs de asigurare poate fi benefică pentru ei, poate fi un serviciu pe care ţi-l pot oferi chiar ei la achiziţionarea bicicletei.

O căutare pe Web despre asigurarea bicicletei arată că acest tip de produs al companiilor de profil există în Marea Britanie, Australia, Noua Zeelandă, Africa şi alte regiuni.

Cycleguard oferă, în Marea Britanie, mai multe tipuri de poliţe: asigurarea valorii bicicletei, asigurarea în caz de accident, asigurarea pentru copii, asigurarea pentru competiţii. Environmental Transport Association acoperă furtul, accidentele şi vandalismul şi recomandă o listă de încuietori aprobate pentru abonaţii săi. Evans Cycle Insurance are două pachete simple: asigurarea bicicletei plus răspunderea civilă sau doar răspunderea civilă. În Australia, Cyclecover Gold are un pachet care acoperă cam orice în materie de pedalare, inclusiv asigurarea biciclistului oriunde s-ar afla el în lume.

Ce spuneţi, v-aţi face o asigurare de bicicletă în România? Cîţi bani aţi da ca primă anuală? Votaţi mai jos şi comentaţi pe larg.

[poll id=”5″]

Foto: Shutterstock