„Vino cu noi la cel mai mare protest al bicicliștilor din București!
E momentul să ne facem din nou vizibili, să arătăm că existăm și că suntem mulți. Vrem infrastructură adevărată pentru biciclete!”
…se arată în descrierea evenimentului de tip marș de sîmbătă, 23 martie (adunarea la ora 14:30, metrou Izvor).
Primarul Bucureștiului, Sorin Oprescu, a spus că nu vrea să facă piste pentru bicicliști pe șosea pentru că nu vrea să numere după aceea bicicliștii morți. Nu este deloc constructiv pentru un edil să pună răul înainte și să ignore modelele altor orașe europene.
Accidente cu bicicliști au fost și vor mai fi. La fel cum vor mai aluneca oameni în cadă și se vor curenta cu uscătorul de păr, cum vor cădea țurțuri în capul trecătorilor, cum vor pica cetățeni în guri de canal neastupate. Însă cu o gîndire retrogradă nu vei transforma un oraș neocomunist într-unul demn de Uniunea Europeană.
Faptul că instituțiile locale nu comunică sau comunică defectuos se poate observa din neconcordanța a două declarații, date la scurt timp una de alta:
Carmen Dincă, purtătoarea de cuvînt a Administrației Străzilor
In urma cu cateva saptamani, Carmen Dinca, purtatoarea de cuvant a Administratiei Strazilor, a declarat in cadrul unei intalniri online cu cititorii HotNews.ro ca noile piste pentru biciclete vor fi trasate pe carosabil. (Hotnews)
Sorin Oprescu, primarul Capitalei
Nu am curajul să le fac pe carosabil. Nu vreau să stau să număr morţii. Am să repar şi să reconsider însă pistele de biciclişti care au în mijloc staţii RATB sau copaci. Eu personal nu am curajul să le cobor pe carosabil. Sunt adulţi, sunt oameni responsabili şi pentru ei nu am nimic împotrivă să cobor pistele de biciclişti pe carosabil. Ce fac dacă circulă copiii pe acolo? Nu cred că suntem la nivelul de civilizaţie rutieră ca în alte ţări, ca să fim atenţi şi să nu lovim bicicliştii. (Mediafax)
Cu alte cuvinte, nu suntem destul de educați să folosim bicicleta, dar avem cultura necesară să creăm an de an profitul marilor companii petroliere, prin folosirea automobilului pe distanțe scurte în oraș.
Prin marșul din 23 martie, bicicliștii doresc să-i transmită primarului ales un mesaj destul de simplu: trebuie să schimbăm orașul, pînă cînd nu ne va ucide el prin gaze de eșapament, pasaje rutiere megalomanice și lipsa spațiilor verzi. Bicicleta ne este la îndemînă, avem nevoie însă de un primar curajos, care să creeze piste sigure pe carosabil, investind mult mai puțini bani decît cei investiți anterior în liniile galbene trasate pe trotuare, în semafoarele pentru bicicliști, în bordurile din marmură și în alte „îmbunătățiri” urbane.
Bicicliștii sunt în majoritate educați, cunosc Codul rutier, respectă uniforma. Este momentul ca primarul Oprescu să arate că are și el aceste caracteristici și să accepte dialogul deschis. Că de furie s-o fi săturat și domnul primar…
Voi cum ați vrea să fie pistele, fie că sunteți bicicliști sau nu? Pe trotuare sau pe stradă?