Bicla.ro pe Twitter Bicla.ro pe Facebook Trimite-ne un e-mail

Impact bicicletă-RATB: cum te lupţi cu un mastodont?

Publicat la 25 octombrie 2010 de George Hari Popescu

ACTUALIZARE

26 oct., ora 13:35 Vezi pe hartă unde este intersecţia. Iată un clip cu celebrul semafor din intersecţie, care se aprinde verde intermitent pentru virajul la dreapta:

26 oct., ora 12:15 Băieţii de la Drumul bicicletei vor să se întîlnească joi seara, pentru a merge pînă la spital pe lîngă biciclete, ca semn că nu se poate pedala mereu în siguranţă în Bucureşti. Vor aduce flori şi vor face să ajungă buchetul la Carmen la spital. Dacă vreţi să vă alăturaţi grupului, întîlnirea e joi, la ora 20, în intersecţia unde a avut loc accidentul. Detalii pe Facebook

26 oct., ora 11:30 Ana-Maria Pobleanu, o prietenă a accidentatei, precizează:

Fata are si fractura de femur (o fisura in lung, cica se sudeaza singur pana se vindeca muschiul). Are piciorul in ghips de la laba piciorului pana la primul sfert de cvadriceps, unde incepe o taietura mare. Ruptura musculara e de la vreo 5 cm de genunchi pana destul de mult in sus si foarte adanca. Inca nu se stie cat sta in spital, dar o saptamana probabil o sa cam stea.

26 oct., ora 11:20 Alex îmi dă link spre PDF-ul cu rapoartele poliţiei despre accidentele de ieri, unde se precizează unele lucruri. Tot de acolo aflăm că pe biciclistă o cheamă Carmen P. şi are 31 de ani şi şoferul este Marian P. şi are 43 de ani. Eu personal n-am înţeles cum poţi traversa strada de la stînga la dreapta, pentru că DEX dă a altă definiţie verbului “a traversa”.

La data de 25 octombrie 2010, în jurul orei 10:00, P. Marian de 43 de ani, din Bucuresti, a condus un autobuz R.A.T.B. pe sos. Colentina, dinspre str. Doamna Ghica catre bd. Lacul Tei, iar când a ajuns la intersectia cu str. Teiul Doamnei, a efectuat viraj dreapta, moment în care a surprins si accidentat pe P. Carmen de 31 de ani, din Bucuresti, care, fiind pe bicicleta, s-a angajat neregulamentar în traversarea strazii de la dreapta spre stânga, în sensul de mers al autobuzului.

Accidentata grav, P. Carmen a ramas internata la spital. Conducatorul auto a fost testat cu aparatul alcooltest, rezultatul fiind zero. În cauza s-a întocmit dosar de cercetare care va fi înaintat spre solutionare Biroului Cercetari Infractiuni Rutiere din cadrul Brigazii Rutiere.

26 oct., ora 00:40 Cea mai importantă informaţie, primită de la Radu Dumitrescu, un bun prieten al biciclistei, este că fata este bine. A fost operată şi acum îşi revine din anestezie. Nu a fost vorba despre bazin sau rotulă, ci despre o ruptură musculară la cvadriceps. A fost operată la Floreasca. Nu sunt informaţii despre durata necesară pentru recuperare. Ea poate vorbi, este conştientă şi nu are afectate alte părţi ale corpului.

Pe scurt, filmul accidentului: după spusele ei (informaţii care mi-au parvenit de la prietenul citat), fata a traversat pe verde trecerea de pietoni, dar era pe bicicletă cînd a făcut asta. Şoferul autobuzului probabil nu s-a asigurat suficient cînd a făcut la dreapta şi a acroşat-o. Fata a intrat sub partea din mijlocul autobuzului şi a fost tîrîtă cîţiva metri. A ţipat şi şoferul a oprit. Ea îţi aminteşte că acesta era destul de afectat cînd a ajuns la ea. Totul s-a întîmplat în dimineaţa zilei de 25 octombrie, pe la ora 9:45, cînd traficul în zonă era lejer.

Fata pedala o Koga Myiata, o bicicletă cursieră suplă, potrivită şi pentru oraş. Bicicleta este distrusă şi se află în grija unui alt prieten.

Revin cu alte noutăţi, pe măsură ce le voi afla. Deocamdată, este important să păstrez anonimatul biciclistei şi al prietenului care mi-a oferit informaţiile.

——————————-

Să zicem că eşti lovit de un autobuz cînd pedalezi prin Bucureşti. RATB-ul spune că şoferul e nevinovat, că tu ai trecut pe roşu pe trecerea de pietoni. Cum se procedează, dacă ştii că ai dreptate?

În cazul accidentului petrecut astăzi în Capitală, la intersecţia Şoselei Colentina cu strada Teiul Doamnei, este un caz clasic de declaraţii în contradictoriu: purtătoarea de cuvînt a RATB-ului spune că biciclista a traversat pe culoarea roşie a semaforului, cînd autobuzul circula regulamentar.

Pe de altă parte, biciclista mărturiseşte unui prieten că a respectat Codul rutier şi a traversat pe verde. Declaraţia a fost făcută neoficial, la spital, informaţia a ajuns la mine prin mesaje directe pe Twitter. Deocamdată, nu putem înclina balanţa în nici o parte.

Din cîte ştiu, este posibil să nu simţi că loveşti un obiect sau o fiinţă, cînd conduci ditamai vehiculul. Pe de altă parte, şoferul autobouzului nu consumase alcool, acesta este rezultatul testului de alcoolemie, conform purtătoarei de cuvînt. Articolul, care citează agenţia Mediafax, are o mare hibă: nu are decît o voce în text. Nu ştim ce crede poliţia, nu auzim vocea victimei.

Fata are o posibilă fractură de bazin, deşi Ana, o comentatoare din pagina articolului din Gândul, spune că este vorba despre fractură deschisă de rotulă. Pacienta este operată probabil în această seară.

Sper să pot afla mai multe detalii în această seară sau mîine dimineaţă.

Voi cum aţi proceda, după ce ieşiţi din spital, dacă aţi fi în locul biciclistei?

Foto deschidere: Streets Blog

SONDAJ

E periculos să mergi cu bicicleta în Bucureşti?

Vezi rezultatele

Loading ... Loading ...

Categorii: Dezbatere

Tag-uri: ,

53 Răspunsuri la “Impact bicicletă-RATB: cum te lupţi cu un mastodont?”

  1. Gabi Soare says:

    Ii tin pumnii noaptea asta!
    Nu m-as lupta in veci cu unul(mastodon), l-as ocoli.

    E neplacut sa auzi stiri din astea, insa sunt constient ca fiind pe bicicleta zi de zi sansele ca sa ma ia o masina cresc liniar,probabil.
    -Regula de baza la mine este Belirea Ochilor la fiecare intersectie cu alt/a bulevard/strada + masinile care-s parcate pe bulevard. Nu stii niciodata care va dori sa iasa pe bulevard,dand cu spatele si lovindu-te. Si ma gandesc ca ce placut ar fi ca masinile din spatele meu sa ma observe.
    -Pe trecerile de pietoni astept putin, nu ma duc ca Fat -Frumos in fata ,repede ,fara sa ma asigur. (Am facut asta si printr-un MARE noroc-<,5secunde- )
    -Casca obligatorie -folosesc cagula pe frig- Majoritatea fetelor considera ca e COOL sa te plimbi cu bicicleta prin Bucurestiul asta infect si nu-si iau masurile elementare de siguranta . Sunteti dragute, placute , da` bagati-va si casca pe cap.

    Nu stiu ce-as face daca as fi in locul ei si sincer nici nu ma voi gandi la asta.

  2. Radu says:

    In primul rand felicitari pentru articol George! Am astept toata ziua ca unul dintre site-urile dedicate comunitatii ciclisti din Romania, si Bucuresti in principal sa scrie ceva despre acest accident, dar dupa cum mi s-a spus, le este frica de criticile venite impotriva unui astfel de articol.

    Este timpul sa luam atitudinea impotriva unor astfel de evenimente, si este timpul sa ne sustinem unii pe altii, sa fim o comunitate. Intradevar vina nu putem sti a cui este, decat atunci cand ancheta va fi incheiata de catre politie, lucru care speram ca se va intampla cat mai repede.

    Nu stiu ce as face in locul ei sincer sa fiu, dar probabil as da in judecata soferul respectiv pentru vatamare corporala. Daca afectiunile suferite sunt cele descrise in articol sau in comentarii, probabil nu va mai putea merge o lunga perioada de timp pe picioarele ei, de bicicleta nici nu mai vorbim. Cred ca maine seara ma voi duce la locul accidentului pe bicicleta. Vreau sa vad si eu acea intersectie nenorocita, iar apoi probabil ma voi indrepta pe jos pana la spital unde sper sa ii pot duce o floare. Voi merge pe langa bicicleta de la locul accidentului la spital, asa cum nici ea nu a mai reusit sa isi continue drumul pe bicicleta.

  3. Radu says:

    @Gabi, casca trebuie, dar in cazul asta se pare ca nu capul a avut de suferit, decat poate psihic, si fiind o persoana de 31 de ani, nu cred ca era vorba de a se simti cool, ci mai probabil se ducea la servici.

    • Gabi Soare says:

      Asta mi-a venit in minte la cazul general. Muschiul, osul se mai regenereaza, dar capatzana ,nu! A fost putin pe langa subiect.

      @geo , multumim pentru aceste actualizari! Important e sa-si revina repede

  4. Dan says:

    Pot sa rog pe cineva sa-mi spuna cum o cheama pe fata in cauza? Stiu o persoana careia i se potriveste descrierea, traseul si bicicleta si mi-e foarte frica sa nu fie cine ma gandesc eu ca este.

  5. gadjodillo says:

    comentariul meu este ca, daca e cum mi-amintesc, atunci verdele pentru dreapta la RATB coincide DOAR cu verdele pt pietonii care trec in dreapta spre inainte (ca la Leu), nu si cu rosul pentru pietoni, deci fata e posibil sa aiba dreptate. v-as face un desen, dar nu stiu cum se poate atasa la commenturi.
    oricum, tot din cite mi-amintesc, peste trecerea de pietoni se trece pe jos, pe linga bicicleta, right? calare pe bicicleta parca e ilegal. or something.
    cit despre ce-ar trebui sa faca ea… eu i-as sugera canada, portugalia, noua zeelanda (ultima dintre ele nu este si optiunea mea, dar, ma rog…).

  6. Daniel VATALA says:

    @ Radu , pina nu se schimba legislatia , trecerea de pietoni (zebra ) se face numai pe jos . Pe bicicleta se trece numai de pe trotuarul amenajat cu piste si ATENTIE , doar daca exista si semafor pt. biciclete ! Sa nu mai vorbim de Noi, ca am inceput sa megem si pe carosabil, suntem Nimeni pt. altii ! Pina una alta , cum am spus ca mai cunosc caz la fel , bicla este de vina ! @ Gabi , asteptam vesti pozitive de la Tine ! Transmite Sanatate biclei ….

    • Gabi Soare says:

      Bine amintite aceste mici amanunte. Morala intamplarii? Nu-i pasa nici dracului de noi. Amen , pentru ca suntem ca-n jungla.

  7. valentin says:

    stau in zona si trec foarte des cu bicicleta pe acolo lucrurile sunt simple daca soferul a avut verde atunci clar si fata cu bicicleta a avut verde, doar ca autobuzul a virat dreapta deci trebuia sa dea prioritate (soseaua si trotuarul respectiv pe unde mergea fata sunt paralele)

    cazuri ca acesta sunt foarte multe in bucuresti indiferent ca esti pieton sau cu bicicleta intotdeauna soferii care au verde inainte dar fac dreapta procedeaza asa si te alearga pe trecerea de pietoni…..chiar va rog sa urmariti un pic cam cati soferi mai dau semnal dreapta/stanga la viraje si cam cati trec pe rosu…….acum vreo 2 saptamani impreuna cu un prieten chiar am stat cateva ture la un semafoar din intersectia doamna ghica sa vedem frecventa celor care trec pe rosu si vreau sa va spun ca absolut de fiecare data cel putin o masina trecea pe culoare rosie

  8. bog1dan says:

    Sunt curios cum se termina ! Isi va face politia treaba sau nu ?

  9. Mihai says:

    Dar acum intreb si eu un lucru. Nu vreau sa iau apararea nimanui. Pe unde a traversat

    -era culoar de traversare pentru biciclisti?
    Daca da, atunci soferul e vinovat.
    Daca nu, atunci biciclista e vinovata.(asta din cate imi aduc aminte de regulile de circulatie – nu se traverseaza strada pedaland – motiv> viteza biciclistului este mai mare decat cea a unui pieton, de aceea nu se traverseaza strada nici alergand)

    Mi s-a intamplat sa acord prioritate pietonilor si intr-o fractiune de secunda sa imi apara un biciclist in fata. (nu l-am lovit, in schimb i-am explicat ca pe trecerile de pietoni se merge pe langa bicicleta)

    Insanatosire grabnica, si toate cele bune.

  10. Mihai says:

    tot grupuri de biciclisti au ajuns la concluzia asta…

    http://forum.iasibike.org/viewtopic.php?f=10&t=873&view=previous

  11. Alex says:

    Comunicatul Poliției Rutiere (http://www.politiacapitalei.ro/pdf/buletine/Bi%2026%20Accidente%20rutiere.pdf):

    La data de 25 octombrie 2010, în jurul orei 10:00, P. Marian de 43 de ani, din Bucuresti, a
    condus un autobuz R.A.T.B. pe sos. Colentina, dinspre str. Doamna Ghica catre bd. Lacul Tei, iar
    când a ajuns la intersectia cu str. Teiul Doamnei, a efectuat viraj dreapta, moment în care a surprins
    si accidentat pe P. Carmen de 31 de ani, din Bucuresti, care, fiind pe bicicleta, s-a angajat
    neregulamentar în traversarea strazii de la dreapta spre stânga, în sensul de mers al autobuzului.
    Accidentata grav, P. Carmen a ramas internata la spital.
    Conducatorul auto a fost testat cu aparatul alcooltest, rezultatul fiind zero.
    În cauza s-a întocmit dosar de cercetare care va fi înaintat spre solutionare Biroului Cercetari
    Infractiuni Rutiere din cadrul Brigazii Rutiere.

    Cred că (cel puțin din punct de vedere legal) discuția e încheiată… din păcate.

  12. Foarte frumos articolul, H! Si ai stabilit adevarul: nu si-a fracturat bazinul ci si-a rupt cvadricepsu’! Asta poate sa-ti spuna multe despre cat se documenteaza jurnalistii de la ziarele mari. In alta ordine de idei, sunt de parerea lui Daniel Vatala: nu prea avea ce sa caute pedaland pe trecerea de pietoni. Imi pare rau pentru ea, insa fiecare din noi putem avea astfel de experiente neplacute, daca nu aplicam niste reguli simple de circulatie…

  13. Vali says:

    O parere am si eu … din cate stiu intersectia respectiva,are semafor, iar din cunostintele mele de circulatie rutiera, cand semaforul pentru inainte este verde iar tu virezi la dreapta, semaforul pt pietoni nu e verde? eu asa stiu ca e pentru ca trebuie sa opresti sa dai prioritate… acum care din ei a trecut pe rosu? … Nu vreau sa tin cu nimeni, desi imi pare rau pentru fata si sper sa se faca bine,iar soferul trebuie sa aibe ceva experienta daca lucreaza pe autobuz … oricum intrebarea ramane deschisa .

  14. Felicia says:

    Chiar daca era pe bicicleta, soferul trebuia sa fie atent si sa aiba ochii in 4. Daca era altcineva pe trecere, trebuia sa il calce ca nu respecta legea?
    Sa fim seriosi!

    Adevarul este ca fata de martie anul asta mi se pare mai dificil de circulat cu bicla prin Bucuresti.
    Ori sunt mai multe masini, ori sunt mai multi idioti la volan.

    Eu am patit-o vara asta… nu s-a finalizat cu spital si alte chestii… dar e naspa oricum! Merg cu mai multa frica pe bicla si imi tot imaginez ca ma calca unu din spate :)

    Purtarea vestei reflectorizante o vad obligatorie in oras, zi – noapte.

  15. ionuca says:

    Seamănă cu accidentul meu, doar că eu am trecut pe o trecere de pietoni fără semafor. Mi-am învățat lecția și dacă nu există pistă de biciclete pe la trecerea de pietoni, mă dau jos de pe bicicletă și traversez pe lângă ea. Iar dacă există pistă, atunci mă asigur înainte și prefer să îi las pe șoferii grăbiți să treacă primii decât să mă trezesc iar pe jos. Îmi pare rău să spun asta, dar și eu cred că ea este de vină, tocmai pentru că a trecut pe bicicletă. Probabil că și șoferul putea să fie mai atent și să frâneze la timp, dar atâta timp cât în codul rutier scrie că nu ai voie să traversezi pe trecerile de pietoni pe bicicletă, nu prea are ce să facă.

    Oricum, însănătoșire grabnică și sper să nu mai citesc rapid despre astfel de evenimente…

  16. Anka says:

    Cum as proceda, dupa ce m-aș face bine, dacă aș fi în locul biciclistei?
    Legislația mă pune automat în culpă, căci nu am voie să fiu pe zebră în poziție de biciclist, ci de pieton pe lângă bicicletă.
    Legal, nu am ce face.
    Nelegal, pe cine mai interesează? Aș încerca să îi fac pe toți pedalatorii să înțeleagă că există o legislație rutieră (ne place, nu ne place, aia e!), că există un echipament recomandat la care nu trebuie să renunțăm atunci când pedalăm, deci să îl considerăm din proprie inițiativă ca fiind obligatoriu.
    Și aș încerca să fac oamenii să înțeleagă că ciclismul urban nu este o chestie obligatorie, ci de alegere individuală. Nu oricine poate merge pe bicicletă, nu oricine poate merge pe bicicletă în oraș.
    Ah, și uneori nici o experiență de ciclism urban, de peste 10 sau 20 de ani, nu mai contează.

  17. Dragos says:

    Pedalez de ani buni in Bucuresti si pot sa spun ca am vazut multe si am patit multe.
    1.Fiind pe bicicleta, sunt in pozitie superioara pietonilor deci am grija mare sa nu accidentez pe cineva.
    2.Fiind pe bicicleta ma aflu in pozitie mult inferioara fata de tot ce are motor: scuter, motocicleta, masina,duba, autobuz, tir. Nu sfidez niciodata aceste mijloace de transport si le dau prioritate intotdeauna.

    Chiar daca ai verde in fata, intotdeauna te asiguri sa nu apara vreun sofer neatent, mai ales cand in intersectiile mari unde se da verde pentru autovehiculele ce vireaza drepta.

    Imi pare rau pentru domnisoara care a patit necazul. Ii dorec numai bine.

    PS: Pentru domnul care a scris articolul, ii sugerez sa inteleaga explicatia pe care a facut-o agentul deoarece traversarea s-a referit la sensul in care circula biciclista fata de deplasarea autobuzului si nu la traversare in general.

  18. Rosuarterial says:

    Am traversat pe trecerea de pietoni mergand pe langa bicicleta. Soferul unui logan ma lovit oricum ca el avea verde intermitent la dreapta si ce mama dracului cautam eu in fata lui. Mi-a lovit bicicleta (un Rombike batran ) care a cazut peste piciorul meu ( rezultat = o vanataie urata) si impactul mi-a spart maneta de frana de pe dreapta. Ghinionul soferului – maneta era una batraneasca fabricata din plastic si otel, si dupa ce m-a injurat m-a ocolit si a demarat indiferent sa verifice daca m-a ranit sau nu – dar nu suficient de repede insa. Viteza manetei sparte zburand spre masina lui lansata de mine depasea viteza de demarare a masinii. Parbrizul lui din spate s-a transformat in graunte de sticla. Cand s-a dat jos sa comenteze i-am explicat can in cate bucati se va sparge capul lui daca eu folosesc bicicleta pe post de o ghioaga de 15 kg. Am fost convingator.

  19. Roy says:

    In legatura cu RATBul, si eu merg cu bicicleta aproape zilnic prin Bucuresti, si am observat ca din pacate soferii RATB sunt din ce in ce mai nervosi si merg aiurea.

    Probabil din cauza stersului zilnic al traficului, fiecare participant e convins sa “o calce” ori de cate ori are ocazia. Asa ca vireaza brusc, accelereaza si depasesc aiurea, merg cu viteza prea mare… Evident viteza prea mare si “strecuratul” e intotdeauna sursa nr.1 a accidentelor. Iar la polul opus, biciclatul prin ambuteiaj este cel mai sigur (si e chiar placut. daca ai masca de gaze.)

    Obiectia mea fata de RATB este insa ca au devenit si deranjant de pretentiosi. Draga sofer, doar pentru ca transporti niste sarmani nevinovati care naivi fiind cred posterele cu “Plateste biletul si transportul se va imbunatati”, sau ca esti cel mai mare de pe strada… nu inseamna ca ai dreptul sa sa incaleci alti participanti la trafic pe drumul tau!

    Imi pare rau ca o sa par arogant dar imi sare tandara. Sa va fie clar… ierarhia importantei in traficul DIN ORAS este urmatoarea:

    A) Pietoni. Cei mai importanti. Oamenii SUNT orasul. Activitatile populatiei unui oras sanatos se rezolva pe jos sau pe doua roti. Nu e de admirat ca stai in afara orasului la nord si trebuie sa ajungi sa lucrezi dupa linia de centura in sud-vest. Inseamna ca ceva undeva AI GRESIT.

    B) Biciclete. Cel mai firesc mod de transport urban. ar trebui poate sa primeasca chiar mai mult respect decat pietonii pentru ca e un mod mai eficient de parcurgere a distantelor tipice dintr-un oras.(si anume la 10-20km/h cu pauze putine si rute perfect alese)

    C) Transport in comun. Mai eficient energetic. (in Bucuresti insa doar metroul pare bun de ceva, cand se preteaza rutei. Mersul cu RATBul este o enervanta pierdere de timp astazi, fata de aproape acceptabil acum 3-4 ani)

    D) Transport marfuri, Utilitati, Servicii, etc. D-aia s-a inventat automobilul. Sa care! Nu pe post de umbrela si ghiozdan pentru tine!

    E) Autoturisme proprii. Voi sunteti problema. Dispareti.

    E bis) Scutere. E dragut ca ocupi mai putin loc dar poluezi de-ti muta nasul. Cu cat mai intretinute cu atat mai bine, dar cu siguranta asta nu e tocmai un mijloc de locomotie “verde”.

    F) Taxiuri. Din pacate minimum de respect se acorda taximetristilor, din propria lor vina. :D Conduc ca imbecilii in proportie covarsitoare! Si sunt peste tot. Vehiculul care iti va crea probleme pe bicicleta va fi aproape intotdeauna un taxi care apare unde nu are voie.

  20. Roy says:

    Ei, revenind la RATB.

    1) Calitatea transportului NU se va imbunatati in interior pana nu incep controlorii sa dea jos cersetorii si cocalarii, in loc de studentii de la care stiu ca vor insfaca oaresice banuti. Asta inseamna transport de calitate, inseamna pasageri cumsecade. Care nu fac scandal, scuipa seminte, rashnesc din mandolina sau celular si raspandesc miasme. Calitatea transportului nu se va imbunatati in promptitudine si viteza decat atunci cand… Nu, pardon, nu se va imbunatati nicicand. Uita complet.

    2) Pistele de biciclete sunt o bataie de joc, pentru ca bicicletele au voie in mod natural in oras peste tot. Peste tot. Asa ca trebuie sa scoatem din mintea soferilor RATB ca sunt indreptatiti sa mearga pana la bordura unde exista piste de bicicleta. Eu merg pe strada in asa fel incat sa aiba loc toti sa treaca de mine, nu sunt absurd. Dar soferii RATB sunt absurzi, cand se incranceneaza sa ma incalece pe urcusul de pe Bd Elisabeta, desi au loc foarte frumos si 45cm mai incolo. Si apoi se ratoiesc ca am pista si sa dispar.

    3) Lucrarile precum linia lu’ 41 (cu adevarat izolata) sau linia lu’ 21 (miseleste semi-izolata) nu sunt deloc un model. Ca tot ce s-a facut in Romania din comunism incoace… mult efort, cheltuiala mare, macaiala demagogica imbelsugata “Ca da dom’le s-a facut, pai uite, nu s-a facut?”… dar lucrarile sunt proaste inca din concept. Mi se pare abuziv sa transformi centrul orasului intr-un fel de autostrada, pe care sa o traversezi cu mari dificultati, din loc in loc. Sub pretext ca tai cateva minute din timpul de tranzit. E clar o masura a mentatilatii “Bine-ai venit in Romania, muta-ti ceasul cu 50 de ani in urma”. Ei considera ca “daca te respecti, mergi cu masina” si atunci ocoleste frate mult si bine, ce te intereseaza esti cu fundu-n burete. In concluzie nu mai poti traversa cu masina o intersectie legitima, reala si existenta… pentru ca au izolat linia de tramvai. (v. intersectia de la Fainari, unde nu mai poti trece peste linia lui 21 decat pe la… Mihai Eminescu)

    4) Multe reguli de circulatie nu sunt respectate, si nu vor fi niciodata. Singurul lucru care da roade la reducerea accidentelor si fluidizarea traficului este sa incetinesti si sa negociezi cu bun simt. Este ceea ce vedem cand ne uitam in orasele din strainatate cum se circula. La ce sa te ascunzi in spatele regulilor, incerci sa demonstrezi ca aveai voie sa ucizi un om pentru ca aveai prioritate?

  21. Dan Shine says:

    Oare cand vom invata sa fim noi, biciclistii, civilizati ca sa putem pretinde si de la altii acelasi lucru?!
    Vad ca nimeni nu s-a gandit ca autobuzul a facut dreapta pe verde intermitent si fata a trecut pe rosu. E singura varianta, din moment ce politia i-a dat dreptate soferului. Da, hai sa fim uniti, dar nu sustinandu-i pe cei care gresesc. Nu, nu sunt fara pata si nu ma apuc sa fiu eu primul care arunca cu piatra, dar nici nu pot sustine pe cineva care a gresit. Cel putin nu in lupta cu autoritatile. Ca imi pare rau pentru ce a patit, asta e cu totul alt aspect. Pana la proba contrarie, fata e vinovata. Chiar sunt curios care e parerea ei despre accident si daca a fost intr-adevar vinovata, oare va avea puterea sa recunoasca?! Pentru ca marea noastra problema e ASUMAREA. Ne e frica sa recunoastem cand gresim si ne lansam in niste batalii idioate si fara rost.

    • George Hari Popescu says:

      Eu ştiam că eşti nevinovat pînă la proba contrarie, dar probabil asta e valabil numai la americani.

      • Dan Shine says:

        Exact. soferul autobuzului este nevinovat pana la proba contrarie. Si fata a fost pana cand proba contrarie a venit, prin comunicatul politiei.

        • George Hari Popescu says:

          A, deci dacă a zis poliţia, aşa e. Eu ştiam că judecătorul decide dacă eşti vinovat sau nu, nu poliţia. Sper că nu faci Dreptul, că ar fi nasol să dau peste tine la tribunal.

          Se ascultă ambele părţile, apoi se decide, aşa cum în jurnalism trebuie să prezinţi părerile tuturor părţilor implicate. Evident, ar trebui să existe o plîngere, dar mă îndoiesc că va fi aşa ceva.

  22. Roy says:

    Referitor la biciclete, intr-adevar…

    • Nu e un sfat bun sa sfidezi vehiculele mai puternice doar pentru ca esti mai eco, mai zvelt si mult mai stralucit de inteligent decat ei. Ceea ce in mod evident esti din moment ce mergi pe bicicleta. Toti vrem sa ajungem intr-un loc, hai sa ne facem viata mai usoara. La ce bun sa colectionezi injuraturi mergand ca panseluta in mijlocu’ soselei, sau ca maniacul pe trotuar printre pietoni?

    • Sensuri unice, poduri si tunele exclusiv pentru masini, traversarea zebrelor pe langa bicicleta si alte probleme? Nu va sfatuiesc, am inteles ca face rau la cot sa te dai jos frecvent. INTOTDEAUNA mai e loc de INCA O BICICLETA.
    Noi biciclistii trebuie sa belim ochii, sa mergem pe marginea drumului, sa nu ne gasim niciodata de-a curmezisul in mijlocul drumului, sa mergem cat mai putin posibil pe contrasens si sa incetinim oricand sunt dubii. Daca vii repede pe o bicicleta prapadita, esti mancat asta e clar. Reducand viteza la treceri de pietoni si uitandu-te in stanga si in dreapta ca pietonii e perfect echivalent cu a merge pe langa, sa schimbam legislatia asta scrisa de nebiciclisti. Trebuie sa mai semnalizam, sa claxonam, sa zicem pardon, sa cerem voie la viraje aka – bunul simt.

    • Merg de 5 ani prin Bucuresti si am avut numai 3 accidente, toate minore. Toate au fost din vina masinilor care mi-au taiat fata. Ce mai lipsea aici ca sa nu se fi intamplat absolut nimic era sa ne fi miscat amandoi un pic mai incet. In tot timpul asta am constatat ca diferenta de timp castigat dintre mersul rapid si mersul lejer este de vreo 5 minute mai mereu! (pe distantele tipice din interiorul orasului) Este cu mult mai important sa NU TE OPRESTI des decat sa pedalezi foarte repede. Evident nu sfatuiesc sa traversezi pe rosu toate intersectiile pana la destinatie, dar daca mentii un ritm si iti adaptezi ruta in functie de semafoare o sa ajungi foaarte repede.

    • Purtarea vestei reflectorizante, casca, zorzoane. Si asta ar trebui sa fie optional, cu exceptia stopului si farului. Oamenii se invata astfel ca mersul pe bicicleta e periculos, ca n-ai cum sa stii niciodata ce se iveste, ca soferii bucuresteni sunt niste enigme. In mod cert ajuta sa fi cat mai vizibil, si sa ai capul protejat. Dar sa nu uitam ca asta e a doua linie defensiva dupa Casca ochii, mergi incet, nu te pune in situatii dificile. Cand vezi o intersectie care nu are nici o logica si masinile nu urmaresc catusi de putin benzile (sunt multe), pune-te cat mai in afara pericolului. POTI prevedea suficiente tipuri de manevre periculoase daca esti atent! Nu mai perpetuati ideea ca n-ai cum sa te feresti si ca esti la mila unor creaturi mitice impulsive, hotarate sa te striveasca pe drum.
    E drept traficul in Bucuresti e din ce in ce mai periculos, vom culege roadele asfaltarilor si largirilor de drumuri. Cand e bulversant numarul de dobitoci cu carnet, opreste-te, respira (eventual injura cu respiratia aia) si ia-o cu grija pe trotuar sau prin alta parte.

    Am ajuns in cele din urma la adevaratul bat in roata a utopiilor descrise mai sus (schimbari de legislatie, de perceptie, de ierarhie in trafic, reguli lejere si promovarea efectiva a deplasatului fara noxe) !
    Mersul cu bicicleta nu este suficient de convenabil! Aceasta stare de fapt trebuie reparata.

    Incerc sa ma deplasez cu bicicleta cat mai des. Nu am de carat lucruri grele si de parcurs distante foarte mari, si nici probleme de sanatate care sa ma impedice sa pedalez, deci are sens pentru mine. Dar chiar si “tinerii in putere” care detin o bicicleta si ar putea sa o foloseasca drept mijloc de locomotie, sunt impedicati de diversi factori, si de-aia nu avem in societate forta suficienta sa influentam cursul treburilor.
    Unul din ei este mentalitatea. “Cine se respecta… merge cu masina”. Altele sunt frica de furt, de accidente, costul echipamentului, ploaia si vremea rea. Sau in cazul bicicletelor pliabile, ca nu se pliaza suficient de repede ca sa prinzi metroul. Cateva dintre ele sunt foarte rezolvabile!

    Imagineaza-ti o bicicleta accesibila ca pret, cu un antifurt indestructibil, lumini integrate, aparatori de noroi care functioneaza, portbagaj, lant ferit de pantaloni si efectele ploii, cu anvelope rezistente la pene, frane solide si mai presus de toate… mentenanta aproape zero! Adauga un set destept de haine anti-ploaie si mult mai multa lume se va putea deplasa cu bicicleta chiar si pe vreme rea. Lucru care-i foarte convenabil pentru ca atunci cand ploua in Bucuresti e prapad de vrei sa te deplasezi altfel. In plus, exista si biciclete de carat, bune pentru cumparaturi la hipermarket si camping s.a.m.d…

    Daca ar exista un asemenea sistem, bicicleta ar deveni o alternativa viabila de transport pentru mai multa lume, si nu doar pentru agrement prin parcuri, pe soare. Si asta e marele potential al mersului pe doua roti, sa-ti economiseasca din mersul pe 4, sa-ti fie de folos zilnic, nu sa fie o cheltuiala de moft si sa adune praf 360 de zile din an.

  23. kyp says:

    In primul ranad felicitari pt articol !!
    acum sa lamurim cu traversatul ‘ …..care, fiind pe bicicleta, s-a angajat neregulamentar în traversarea strazii de la dreapta spre stânga, în sensul de mers al autobuzului.’

    autobuzul a facut dreapta incadrandu-se pe o alta strada (teiul doamnei) si a lovit un biciclist ce circula pe trecerea de pietoni dinspre colentina spre obor (adica traversarea strazii de la dreapta spre stânga, în sensul de mers al autobuzului) , daca biciclistul sau pietonul circula dinspre obor spre colentina era traversarea strazii de la stanga spre dreapta, în sensul de mers al autobuzului.

    Acum cine are dreptate nu stiu , m-am uitat ff atent la filmuletul din acea intersectie …… semaforul este sincronizat perfect !
    Dar la o privire mai atenta vom observa ca daca faci dreapta autobuzul (masina) nu are cum sa treaca pe rosu
    (trece pe verde intermitent > in acest caz trebuie sa acorde prioritate pietonilor pt ca au verde )
    ( trece pe verde plin > in acest caz nu trebuie sa acorde prioritate pietonilor deoare acestia au rosu)

    Acum as intreba purtatorul de cuvant al RATB ‘ Pe ce verde a trecut autobuzul , verde intermitent ?’

  24. andreea says:

    Filmuletul nu este filmat corect pentru ca autobuzul nu venea din stanga si apoi facea dreapta el vine drept adica mai este un semafor care iti permite sa mergi drept si apoi vine semaforul din imagine. Daca autobuzul a trecut pe rosul dc nu a lovit un pieton daca ei tot aveau verde? Pentru ca banuiesc ca toti stiti ca atunci cand se face verde la pietoni imediat pietoni trec.Eu cred ca este mai important sa se afle adevarul si nu sa tinem cu biciclete doar ptr ca este un site destinat pentru asta. Si doamna a gresit pentru ca a traversat pe bicicleta si nu e regulamentar. Am si eu o intrebare pentru domnul Roy pentru ca am vazut ca este foarte dur cu alti participanti la trafic” E) Autoturisme proprii. Voi sunteti problema. Dispareti.” Cum poti sa te deplasezi zi de zi de la Bucuresti pana la Pitesti si inapoi si sa si muncesti 10 ore?? Daca doreste il pot lua cu mine pe santiet doar 2 zile ca dupa a treia nu se mai poate misca de febra musculara.

  25. ovidiudinica says:

    “Fata a intrat sub partea din mijlocul autobuzului şi a fost tîrîtă cîţiva metri.”
    Adica ea a intrat sub autobuz, nu a calcat-o autobuzul…

  26. Sebi says:

    Salut. Am 29 de ani, sunt calare pe 2 roti de cand ma stiu. Majoritatea km parcursi sunt in Bucuresti. Stim cu totii f bine ca atata timp cat nu avem nici o zona dedicata pentru “calarie” pentru ca ori e stearsa banda pe sosea, ori e parcat vreun bivol pe ea, trebuie sa ne descurcam cu ce avem. Imi pare nespus de rau sa aud sau sa citec despre inca un accident unde e implicat un “calaret”. Ce trebuie sa facem este sa sporim atentia si sa nu ne gandim ca soferul “mastodontului” sau “groapa” ne vede si ca circula regulamentar. Trebuie sa evitam la maxim astfel de situatii chiar daca avem perfecta cunostinta de regulile de circulatie. Omul greseste si atunci cand o face lasa urme. Trebuie anticipate cu un mic efort miscarile altora. Conduceti cu luare-aminte.

  27. Alexandru Sever says:

    Fapta soferului reprezinta vatamare corporala din culpa conform art 184 CP. Pentru vatamare corporala este necesara plangerea prealabila, insa pentru vatamare corporala grava, actiunea penala se pune in miscare din oficiu. Practic trebuie asteptat ca fata sa se vindece pentru a putea fi constatat numarul de zile de ingrijiri medicale necesare. Angajarea fetei pe bicicleta in traversarea strazii neregulamentara se pedepseste cu amenda contraventionala, conform art 101 pct 8., Cod Rutier. NU exista in Cp sau CCP vreo clauza care sa poata dispuna inlocuirea sau inlaturarea raspunderii penale a soferului, intrucat fapta este consecinta actiunii soferului(de a vira dreapta), fapta este savarsita cu vinovatie in forma culpei, caci rezultatul putea fi evitat, daca atentia soferului era mai mare si acesta observa vehiculul bicicleta, fapta este prevazuta de legea penala ca fiind infractiune. Detalii mai multe despre punerea in miscare a actiunii penale se gasesc in art 10 CPP.

    Nu reusesc sa inteleg cum unii de aici pot pune in discutie neacuzarea soferului, sau vinovatia fetei. Vinovatia nu poate fi stabila decat de INSTANTA. Pana atunci avem inculpat sau parte vatamata sau altele in functie de caz. Dar fiecare isi da cu parerea conform unor informatii auzite probabil pe la televizor, prieteni samd. Una este sa acuzi in drepta si stanga si alta este sa tragi concluzia din urma acestui nefericit eveniment: o fiinta umana a fost grav accidentata, si viata i a fost pusa in pericol. Trebuie sa tragem invataturile necesare si sa incercam sa evitam aceste evenimente, nu precum inteligentul de mai sus care se crede mai destept decat cei care au redactat Codul Rutier si expune lucruri fara legatura cu cauza.
    In asemenea situatii, daca nu ai nimic bun de spus despre victima, mai bine taci d……i din gura (la figurat, evident).

    • George Hari Popescu says:

      Alexandru, mulţumesc foarte mult pentru lămuririle juridice! Iată diferenţa dintre cultura populară şi cunoştinţele unui specialist. Începeam să mă îngrijorez de faptul că unii chiar pot considera că semenii lor sunt vinovaţi doar bazîndu-se pe un comunicat al RATB-ului sau pe o ştire de presă.

    • animaloo says:

      fapta este savarsita cu vinovatie in forma culpei, caci rezultatul putea fi evitat…daca soferul statea la o bere

      “Vinovatia nu poate fi stabila decat de INSTANTA”

      ah, gramatica asta

      • George Hari Popescu says:

        Nu e gramatică, ci ortografie. Avînd în vedere că textul e lung, e aproape sigur o scăpare de tastare. La fel cum tu ai uitat punctele de la sfîrşitul frazelor, majusculele iniţiale, spaţiul după punctele de suspensie etc.

        • Alexandru Sever says:

          Multumesc George, intr adevar am mancat niste litere acolo, mi se intampla atunci cand tastez repede.

        • animaloo says:

          stai ca citisem prost :D. Deci da. Nu era gresit. My bad.

          • animaloo says:

            Oricum. Argumentele toate sunt irelevante. Comentariul pare scris de catre un student de anul 1 care are niste notiuni, dar nu reuseste sa le puna cap la cap.

            Imi permit sa il intreb urmatorul lucru pe Alexandru. Eu ies cu masina fara sa acord prioritate. In fond, neacordarea de prioritate nu este decat o contraventie, pasibila de amenda si suspendarea permisului. Nimic deosebit.
            De pe drumul cu prioritate vine o masina, care circula regulamentar, dar nu reuseste sa evite impactul.
            In urma impactului eu decedez prin moarte.

            Asta inseamna ca soferul este vinovat de ucidere din culpa?

          • Alexandru Sever says:

            Domnul meu, eu cred ca ar trebui sa citesti mai cu atentie ceea ce am scris, pentru a vedea diferenta dintre vinovatie si lipsa ei. Raspunsul este:da sau nu. Conducerea preventiva obliga circularea cu atentie, mai ales pe un drum cu prioritate(din experienta in trafic, prefer lipsa prioritatii la o intersectie). Daca nu reuseste sa evite impactul, circuland regulamentar, nu exista vinovatie si deci nu exista nici infractiune. Insa mai trebuie indeplinita o conditie, soferul sa nu poata evita contactul, potrivit priceperii si experientei sale, pentru ca, daca se dovedeste ca putea evita coliziunea si nu a facut o, exista vinovatie si, implicit, infractiune.

            Iar jignirile dumneavoastra se intemeiaza pe… ? Apropos, drept penal, partea speciala, se face in anul 3 de studiu in cam orice facultate de Drept.

  28. Mihai says:

    Ma dar eu nu inteleg….. un biciclist are voie sa traverseze strada pedaland pe bicicleta????

    Cu raspunsul la aceasta intrebaare aflam cine a fost de vina….

    • Roy says:

      In opinia mea Codul Rutier este intr-adevar pus la punct foarte bine, nu incape discutie. Cu toate astea e redactat tot de oameni, tot intr-un anume moment in timp, dintr-o anume perspectiva. In concluzie oricat de impartial si perfect in actualitate s-a straduit sa fie sunt convins ca favorizeaza transportul cu masina. Asa cum si infrastructura orasului in cazul nostru e mai favorabila masinilor.

      Am constatat personal ca “e mai bine” sa te deplasezi cu bicicleta si din cauza aceastei convingeri spun ca trebuie sa inclinam balanta in favoarea bicicletei! Prin schimbarea mentalitatii, imbunatatirea tehnologiei si modificarea legislatiei, in asa fel incat transportul pe doua roti sa fie o optiune rezonabila pentru din ce in ce mai multi oameni.

      Concret – daca urmaresc regulile de circulatie intocmai (coborat de pe bicicleta la treceri, respectat sensurile unice, evitat unele poduri si tunele) nu mai castig timp mergand pe 2 roti – bicicleta nu mai constituie un avantaj ci o povara.

      Intr-un fel pompos de a pune problema, as respecta regulile oamenilor si incalca legile naturii, intrucat insasi natura tehnologiilor de transport dicteaza unde le e locul… N-ai sa mergi cu masina pe trotuar pentru ca e prea voluminoasa, n-ai sa mergi pe sosea cu 250km/h pentru ca nu ai putere de franare in timp util, samd. Cu bicicleta insa in mediul urban ai loc aproape oriunde! Si ar trebui sa avem voie oriunde!

      In ceea ce priveste fata accidentata, cum bine a spus Alexandru mai sus, nu stiu de ce e important sa determinam aici ad-hoc a cui a fost vina. Asta va face o instanta de judecata. Accidentul s-a intamplat, ce-i important este sa se insanatoseasca cu bine!

      • George Hari Popescu says:

        În ţările cu o infrastructură bine pusă la punct, este interzis să traversezi strada pe bicicletă, dacă acea traversare nu are benzi sau piste trasate. În ţările cu o infrastructură bine pusă la punct, am spus.

        Două observaţii lingvistice:
        - “ad hoc” înseamnă “în acest scop”, nu “acum” sau “pe loc” (http://dexonline.ro/definitie/ad-hoc)
        - un bolnav nu se poate decît însănătoşi, nu se poate însănătoşi bine sau rău

        Sper să nu te superi pentru aceste observaţii, nu sunt făcute cu rea-intenţie.

        • Roy says:

          Asa-i, ai dreptate! Nu m-am exprimat corect.

          Totusi mi se pare important sa insist ca nu e bine sa cobori de pe bicicleta la traversari, ci sa incetinesti, sa te asiguri si sa te faci vizibil. Chiar daca legislatia spune altfel acum. E o masura de siguranta binevenita, dar practic te transforma in pieton de 347 de ori per calatorie.
          Evident daca optezi sa nu circuli conform legii… ajungi mai repede dar nu ai posibilitatea sa sustii ca nu-i vina ta in urma unui accident.
          Insa ca sa previi accidentul e suficient sa fii atent, sa semnalizezi, sa mergi incet si sa te dai din calea masinilor si pietonilor.

          A cobori de pe bicicleta cand traversezi pe zebra tot mi se pare o pretentie nejustificata, chiar daca aia este legea! Daca ar fi cazul as sustine initiativa sa devina optional :)

  29. cipi says:

    salut am lovit un baiat pe trecerea de pietoni? acesta alerga pe trecere?? are si el o vina ca alerga pe trecerea de pietonii?

  30. cipi says:

    scze am scris gresit eram grabit.. da am lovit un baiat pe trecere.. aceasta alerga.. nu are nimik grav decat o contuzie la genunchi nu a primit nici o zi de spitalizare .i=au fost facute analizele si s-a dus acasa.. acesta alerga..intrebarea mea este.. vina a se imparte la amandoi?? sau imi apartine in totalitate mie?? ms

    • George Hari Popescu says:

      Erai pe bicicleta cind l-ai lovit? De ce n-ai asteptat sa treaca? Oricum, bicicleta poate frina mai repede decit masina, din cite stiu. La partea legala nu ma pricep.

  31. cipi says:

    eram cu masina cand l-am lovit … stie cineva.. daca se imparte vina la amandoi..reamintesc acesta alerga pe trecere nu mergea normal..

  32. Adrian says:

    Uite un caz clar de asa NU: http://www.realitatea.net/o-femeie-a-fost-lovita-pe-o-trecere-de-pietoni-din-dambovita_877646.html

    Cred ca ar trebui mediatizat, e un exemplu destul de dur dar poate asa invatam si noi sa mergem legal. Am vazut foarte multi biciclisti care nu stiu ca trebuie sa descalece daca vor sa traverseze :(

    Imi pare rau pt biciclista dar se vede clar cum a traversat ilegal si nici macar nu s-a asigurat. S-a uitat spre camion in ultima clipa, probabil cand soferul a claxonat.


Trackbacks / Pingbacks

  1. [...] Desi suna foarte vesel, din pacate nu este o ocazie deloc fericita. In urma unui accident intamplat pe data de 25 Octombrie, o colega de pedale a ajuns, din pacate, pe masa de operatie. Nu este nici locul si nici cazul sa discutam aici detaliile accidentului. Pentru cei care doresc, puteti gasi mai multe detalii pe Bicla.ro [...]

  2. [...] dintre cele mai recente intamplari este prezentata pe larg pe site-ul bicla.ro. Impactul a avut loc intre o biciclista si un autobuz RATB, in urma caruia bicilista a ajuns la [...]

  3. [...] trecut in octombrie o biciclista a fost lovita de un autobuz in Bucuresti, au fost multe reactii in presa si pe bloguri si la noi in ziua respectiva si a doua zi. Insa apoi [...]

Scrie un răspuns

Evenimente viitoare


Categorii

Arhiva

ceasuri online