Produs al imaginației designerului Sinan Anayurt, Foxbone reinventează bicicleta printr-un concept care combină o bicicletă orizontală (recumbent) și un tandem electric. The Foxbone este un proiect inovator de tandem creat de designerul turc ale cărui creații variază de la jardiniere digitale cu flori modificabile până la panouri acustice care absorb sunetul.

Deși nu sunt la fel de populare ca bicicletele tradiționale, bicicletele electrice tandem sunt considerate un mod de transport ușor de utilizat, care vă permite să vă bucurați de compania unui al doilea pasager, în timp ce împărțiți efortul de pedalare. Dorind să optimizeze acest concept născut în secolul al XIX-lea, Sinan Anayurt a inventat Foxbone. Acest vehicul electric cu două roți și cu două locuri, al cărui design futurist este inspirat de diferite tipuri de biciclete, este prima sa incursiune în lumea mobilității. Tânărul designer a prezentat acest proiect în 2016, în cadrul celui de-al 20-lea Concurs Internațional de Design de Biciclete (IBDC) din Taipei, unde a câștigat medalia de argint.

Partea din spate a lui Foxbone are o configurație clasică de bicicletă tandem, cu ghidon ridicat și pedale legate de trenul de rulare. Partea din față, în schimb, revoluționează conceptul de tandem: al doilea biciclist stă acolo pe un scaun jos, asemănător cu cel al unei biciclete înclinate, pedalele sunt poziționate în fața lui, iar ghidonul este înlocuit cu două brațe, permițându-i să coonducă bicicleta. Este o configurație care permite ciclistului poziționat în față să nu obstrucționeze vederea celui așezat în spate.

Vehiculul cu două roți va fi echipat cu un motor central plasat în pedalier, care-l va ajuta la pedalare pe biciclistul din spate. Pentru a-l alimenta, Foxbone va avea instalată o baterie în spatele scaunului din față (între tubul inferior și tubul superior al cadrului). Aceasta va putea asista la pedalare timp de cel puțin 45 km.

Sinan Anayurt vrea să echipeze Foxbone cu un sistem inovator de suspensie. Pentru roata din spate, acesta va include un arc puternic care va atenua impacturile și vibrațiile cadrului. În față, acest dispozitiv va include două amortizoare orizontale, care vor minimiza șocurile pe brațele articulate care țin roțile.

Sursa, foto: CleanRider