Potrivit unui proiect votat de consilierii generali ai Primăriei București, pe 42 de străzi din centrul oraşului se va circula cu cel mult 30 de kilometri pe oră și o bandă va fi folosită exclusiv de biciclişti şi pietoni.
În trafic, şoferii au păreri împărţite. Evident, majoritatea nu sunt de acord cu această măsură, dar argumentele lor se învârt în jurul ideii că automobilul ar trebui să fie mijlocul de transport prioritar în Capitala sufocată.
„Cel mai mare risc este acela de aglomerare a zonelor adiacente celor 42 de artere, pentru că o să evităm o zonă foarte aglomerată în care se circulă cu 30 km/h; ne vom duce pe rutele de jur împrejur, care vor fi sufocate probabil”, a declarat Emil Gâtej, specialist în trafic rutier.
Proiectul municipalităţii va costa 320 de milioane de lei, dintre care 294 de milioane de la bugetul de stat.
Pentru proiectul „Traseu prioritar pietonal și de bicicliști (include 42 subproiecte)”, termenul de execuție este de 36 luni. Același proiect a mai fost propus și în septembrie 2016.
Iată străzile care ar urma să intre în acest program:
În rândul orașelor care limitează la minimum viteza din zona centrului, a intrat Moscova. Autoritățile capitalei Federației Ruse au anunțat că viteza legală de deplasare pe mai multe străzi centrale va fi de maximum 30 km/h. Au fost alese străzile cu flux mare de pietoni care se deplasează între birouri, numeroase cafenele și alte unități. Decizia a fost luată la inițiativa moscoviților.