Bicla.ro pe Twitter Bicla.ro pe Facebook Trimite-ne un e-mail

Poporul a votat. Metrorex a afişat rezultatul

Publicat la 31 mai 2010 de Bogdan Antohe

Ţin să vă mulţumesc tuturor celor care v-aţi implicat în campania Metrorex – cu bicicleta la Metrou (scriindu-le, propunându-le soluţii şi variante, preluând pe blogurile voastre bannerele şi mesajul sau pur şi simplu dând vorba mai departe).

Iată că Metrorex a citit mailurile noastre (aş vrea să spun că toate, dar în seara asta nu sunt idealist) şi a dat următorul comunicat de presă (pt cei care nu au chef să citească tot – răspunsul e pozitiv; dar e numai pe jumătate – aşa că citiţi integral şi intraţi în dezbaterea propusă):

Majoritatea repondentilor si-au exprimat un punct de vedere pozitiv in sensul amenajarii spatiilor speciale de parcare a bicicletelor, fie in proximitatea accesului in statiile de metrou, fie in vestibulele statiilor de metrou, in conditiile in care securitatea bicicletelor va fi asigurata.

Astfel, pentru transportul cu bicicleta de acasa pana la o statie de metrou precum şi pentru continuarea drumului cu trenurile de metrou, din totalul parerilor exprimate de participanti au rezultat ca principale optiuni: statia Piata Unirii, statia Universitate, statia Piata Romana, statia Piata Victoriei, statia Aviatorilor, statia Eroilor, statia Obor, statia Dristor, statia Titan, statia Piata Sudului.

Au mai fost optiuni pentru statia Izvor, statia Gara de Nord, statia Piata Iancului, statia Ştefan cel Mare, statia Piata Muncii, statia Politehnica, statia Aparatorii Patriei, statia Nicolae Grigorescu. Referitor la accesul cu bicicletele in vagoanele de metrou, deşi exista un numar important de aderenti la idee, (metroul din Bucureşti avand un sistem de acces inchis), permisiunea intrarii catre zona peroanelor creaza disfunctionalitati in ceea ce priveşte fluxurile de calatori atat in zonele de intrare cat şi in zonele de ieşire; transportul bicicletelor cu metroul creaza de asemenea disfunctionalitati pentru utilizatorii fara bicicleta şi poate conduce la degradari ale spatiului public precum şi la deranjarea celorlalti calatori.

In concluzie, s-a decis asupra promovarii intr-o prima etapa a ideii de amenajare in vecinatatea statiilor de metrou sau in vestibulele acestora, acolo unde zonele pot fi monitorizate, a unor rastele pentru depozitarea bicicletelor, pe parcursul timpului in care bicicliştii utilizeaza metroul. Actiunea de montare a rastelelor se va desfaşura in cursul lunilor iunie-iulie 2010.

Aşadar în această etapă vor fi puse rastele. Eu sper ca următoarea etapă să fie cea în care bicicleta nu va mai crea disfuncţionalităţi şi va putea urca în vagon. Dezbaterea rămâne deschisă şi vă invit să contribuiţi la ea.

Vă întreb următoarele:

  1. Aţi primit şi un răspuns individual din partea Metrorex?
  2. Sunteţi mulţumiţi că a fost luată această decizie? Aveţi şi alte propuneri?
Foto deschidere: Metrorex


Categorii: Dezbatere

Tag-uri: ,

14 Răspunsuri la “Poporul a votat. Metrorex a afişat rezultatul”

  1. Dragoș says:

    Sunt de acord cu Metrorex în ceea ce privește accesul bicicletelor în vagoane. Faptul că nu există spațiu special pentru biciclete în interiorul vagonului poate crea muuuulte neplăceri celor care circulă fără bicicletă. Evident și vagoanele vor avea de suferit (zgârieturi).

    E oricum o victorie importantă pentru bicicliști. Felicitări.

    • George Hari Popescu says:

      Ce va zgîria, graffiti-urile de pe vagoane sau pe gardienii care vorbesc nonstop la telefon? Şi cum va zgîria, că eu dorm cu bicla în casă şi n-am urme…

      • Aurica says:

        e bine ca vor fi puse rastele.
        Geroge, de multe ori pur si simplu nu e loc in vagoane, unde mai intri si cu bicicleta?

        • George Hari Popescu says:

          Ştii unde să intri? În ultimul vagon, în partea din spate, cu două bicle maximum, la început în weekend. Sîmbătă era gol metroul, dar în jurul parcurilor gemea de maşini parcate pe trotuar. Aşa te relaxezi: vii cu maşina la parc, stai la terasă, te sui în maşină şi te întorci acasă, să te uiţi la TV. La sfîrşit, exclami: “Bă, ce aer curat am respirat azi!”

          • Dragoș, nu cred că trebuie să punem problema așa. Mai multe daune (ipotetic vorbind)ar provoca un grupșor de bipezi decât unul de bicicliști în ultimul vagon (2-10).

            George, parcă am zărit cândva o zgârietură pe braț. Sigur n-a fost bicla? :)

        • cristi says:

          Aurica e foarte simplu …
          nu o sa se poate intra cu bicla in orele de varf …
          asa e si in vest

          poti intra in metrou doar in perioada din zi in care aglomeratia nu e prezenta ;)

          spor la pedalat

  2. Alex says:

    Salutare.
    Ca să răspund primei întrebări – nu, nu am primit nici un răspuns personal până acuma. Nici nu mă aștept, sincer, la câtă transparență caracterizează companiile de stat.
    Personal nu mă miră prea tare răspunsul lor și mă așteptam exact la acest rezultat.
    Oricum, am sesizat personal o îmbunare din partea angajaților Metrorex, mergând într-o zi cu metroul la muncă am văzut de la Izvor până la Dristor 2 biciclete în stații.

    Acuma, până la urmă e un pas înainte. Aceeași metodă au adoptat-o și alte orașe, o să pun la un moment dat niște poze de la Milano, unde de asemenea nu ai voie cu bicicleta în metrou însă ai rastele la fiecare stație (nepăzite). Să privim înainte. Am făcut un pas înainte, următorul pas după ce se mai educă lumea… altfel vom fi ăia care “zgâriem” și murdărim vagoanele (deși am văzut vagoane mult mai murdare, mai vopsite și mai zgîriate decât bicicleta mea)

    • Da și eu cred că e un pas important. Chiar dacă e unul mic. Să ne dai de veste când pui pozele. Poate le comparăm cu cele de la București (după ce vor fi montate rastele).

  3. paul says:

    super. e un pas important şi cred că e imp. dacă Metrorex îl face. va urma găsirea unei soluţii şi pt. cealaltă propunere. de exemplu, să fie o zonă a trenului unde să fie posibilă intrarea cu biciclete, cum ar fi spatele şi faţa.

  4. Dragos says:

    Salut Geo! Putem sa preluam si noi comunicatul de presa de la voi? Multumiri!

  5. @Paul: sper să văd cât mai multe biciclete parcate în rastele. Pt ca apoi să purtăm la pasul 2 această dezbatere.

    @Dragoș: sigur că îl poți prelua :)Chiar te rog – să fie informat poporul despre rezultatul votului. Comunicatul de presă este și pe siteul Metrorex *l-am pus cu link.

  6. masha says:

    Sa fim seriosi, rastelele alea vor fi o mana cereasca pentru hoti pt ca nu vad Metrorexul angajand oameni suplimentari sa ne pazeasca noua biclele. La cat de aglomerat este metroul numai de “fetite” cu biciclete nu am chef sa mai vad pe acolo. La cat de nervosi sunt oamenii care se strivesc ca sa mai incapa unu cred ca i-ar lua la bataie pe biciclisti, e clar ca nu au ce cauta in metrou. Daca totusi ar fi, accesul ar trebui sa se faca doar dupa ora 21 in timpul saptamanii si duminica integral. Oricum, pentru ce sa mergi cu metroul cand ai iesit cu bicla?

  7. MU Tull says:

    Eu am fost duminica impreuna cu Harald cu metroul. Desi m-am cam chinuit sa ridic bicicleta peste barele de intrare, nu mi-a spus niciun gardian nimic. In schimb, ajuns in metrou, am fost trimis de bodyguardul garniturii de metrou la ultimul vagon, deci li se comunicase si lor ca avem voie cu bicicleta la metrou

  8. Vlad says:

    Din doua bune, au ales-o pe cea mai mica.
    Eu nu-mi las bicicleta la rastel, ca nu o mai gasesc cand ma intorc.

    In fine, nu pentru mine era problema, ca eu pot sa merg pe sosea, dar pentru prietena mea, care nu poate sa mearga pe strada, sau pentru pustii care vor sa ajunga in vreun parc, cum ramane?


Trackbacks / Pingbacks

Scrie un răspuns

Evenimente viitoare


Categorii

Arhiva

ceasuri online