Dar ce aud, Metrorex este un fel de „afară vopsit gardul, înăuntru leopardul”? Cică directorul Metrorex propune ca bicicliştii să plătească în plus pentru biclă? I-auzi, om fi noi proştii Europei şi nu ştiam. Păi domnule director, eu nu v-am înjurat aşa urît.

În cazuri din astea, iar îi invocăm pe colegii noştri din alte ţări la fel de europene. În Franţa şi Belgia, sunt situaţii cînd ŢI SE OFERĂ un bilet la metrou dacă vii cu ea pînă la o anumită staţie şi o laşi acolo pentru a continua drumul cu metroul. Sunt festivaluri, evenimente şi parcuri unde şoferilor LI SE OFERĂ un bilet la metrou sau autobuz dacă lasă maşina în parcările publice, în loc să o ducă pînă în buza scenei.

Cum ar veni, în acele ţări spre care tindem, bicicleta ESTE ÎNCURAJATĂ, nu sancţionată. Scriu cu majuscule ideile-cheie, să le intre bine în cap celor care ne decid viaţa.

E logic: iau bicicleta pînă la metrou, o las acolo cîteva ore şi continuu cu metroul, PENTRU CARE PLĂTESC. Deci Metrorex încasează bani. Dacă n-aş putea să cobor cu bicla la metrou, n-aş folosi metroul, deci Metrorex ar pierde bani. La fel, dacă vreau să transport bicicleta cu metroul, PLĂTESC UN BILET, nu două, pentru că îi fac Metrorex-ului hatîrul de a-i folosi trenul pentru a mă deplasa. Nu transport bicla pentru mine, ci pentru Metrorex, pentru a contribui la încasările sale.

Deci domnule director, hai să gîndim la rece, să nu ne inflamăm, să ne ajutăm comunitatea şi să eliminăm suprataxa de tip pedeapsă pentru călătorii destupaţi la minte, care văd şi altceva pe şosea decît 4×4 şi piţi la volan.

Campania continuă:

Probabil declaraţiile directorului regiei de transport sunt o simplă glumă. Bicicleta nu plăteşte bilet, bicicleta ESTE biletul la metrou!