Categories
De toate

Bulevardul Uranus va avea prima pistă pe carosabil din istoria Capitalei

Prima pistă pentru biciclişti din Bucureşti va fi amenajată pe viitorul bulevard Uranus şi va avea lăţimea de 1,7 m. Vom trăi să o vedem şi pe asta?

Unii dintre voi poate au auzit despre proiectul viitorului bulevard Uranus, adică o stradă largă, ce va lega Guvernul de Palatul Parlamentului. Ei bine, marea noutate este că bulevardul va avea trasată pe carosabil prima pistă pentru biciclete la standarde europene.

Ioan Dedu, directorul Direcţiei Transporturi din PMB, spune că în Bucureşti sunt sub 1% din populaţie biciclişti. Sunt cifre oficiale, înregistrate mai ales în cadrul marşurilor autorizate de PMB, să nu credeţi că stau poliţiştii să numere bicicliştii în trafic.

Asociaţia Bate Şaua să Priceapă Iapa a cerut aceste standarde acum mai bine de un an, dar pînă acum n-am beneficiat decît de urîtele şi inutilele benzi de ghidaj ale primăriilor de sector, de pe trotuare şi de şi mai inutilele benzi oribile trasate de Petrom prin parcuri, în încercarea disperată de a bifa activităţi de CSR.

BateŞaua spune că unele propuneri / solicitări au fost deja luate în calcul, cum ar fi pista de pe viitorul bulevard Uranus, cu lăţimea de 1,7 m.

Detalii în intervenţiile de la Bucureşti FM ale lui Dedu şi Geo Culda. De aici mai aflăm şi că la Universitate vor fi amenajate parcări pentru biciclişti:

Ne vom bucura, sperăm, de această pistă, abia prin septembrie 2011, cînd este prevăzută finalizarea amenajării bulevardului.

5 replies on “Bulevardul Uranus va avea prima pistă pe carosabil din istoria Capitalei”

Primariile de sector n-au trasat nicio banda de ghidaj, toate sunt facute de Primaria Capitalei ca si pistele din parcuri, dar domnul Culda se fereste sa zica ceva de rau de Primaria Capitalei, ii tot perie si spune ce lucruri minunate fac.

Partea proastă este faptul că de curând au apărut, din senin, mulți km. de alte marcaje noi-nouțe, pentru bicicliști, amplasate în general pe trotuare înguste, ocupate jumate de boturile mașinilor parcate. O groază de bani cheltuiți în numele unui proiect ce se dorește a fi util de prea mulți ani, dar care nu face decât să spele bani și creiere.
Ca să nu mai spun că moda asta cu banda galbenă adezivă …. costă cu siguranță mult mai mult decât dacă s-ar fi folosit linierea cu vopsea galbenă. Uitați-vă pe Dealul Cotrocenilor, paralel cu gardul Grădinii Botanice, să vedeți cum va ajunge minunata bandă textilo-cauciucată. Bani călcați în picioare, la propriu.
Ca urmare, ce concluzionăm: exact lucrurile împotriva cărora se demonstrează, acelea sunt oferite de autorități. Se demonstrează împotriva pistelor de biciclete de pe trotuare, acum avem parte de NOI PISTE DE BICICLETE PE TROTUARE.
Probabil că trebuie să folosim efectul psihologic invers și să luptăm împotriva a ceva ce de fapt ne dorim. Trebuia să scoatem o cauză cu titlul: JOS PISTELE DE BICICLETE DE PE CAROSABIL și cu siguranță ar fi apărut pe carosabil.

Dar e bine …. până cu ceva vreme în urmă se agitau spiritele pentru benzi de biciclete. Simplu. După aceea au intervenit nuanțele și nimic nu a mai ieșit alb sau negru, totul zace într-un cenușiu plutitor.

Păcat că nu se investește ceva monedă și în marcaje specifice, care să atragă atenția șoferilor că nu sunt singuri în trafic, ceva de genul SHARE THE ROAD, un romb împărțit auto / biklă. Ar fi doar de copiat de pe alte planete, nu de făcut un concurs premiat de idei. Am tot scris pe blog, în mai multe materiale, cum biciclistul e uneori huiduit de pietoni și trimis la mama drakului, pe carosabil. De unde e admonestat de șoferi, și trimis la tatăl drakului, pe trotuare. Deci biciclistul de fapt deranjează pe toată lumea și nu are nici un statut reglementat, apărat și recunoscut, fiecare se descurcă pe propria lui răspundere. General vorbind, cam asta e situația. Eu nu mă plâng, mă descurc chiar bine ca biciclist.
Și dacă se adeverește ce spun americanii, peste câtiva ani ne vom deplasa doar perpedes și cu bicicletele astea mecanice :-)), deci recomand tuturor să se pregătească psihic și fizic, mai e timp.

Sunt foarte de acord cu ce spuneti.
Istoria se repeta. In anii 70-80 niste hipioti au facut un pic de scandal ca vor piste de biciclete. Primaria le-a desenat piste de biciclete pe trotuar. Acestea au fost acceptate din motivul”mai bine pe trotuar decat deloc” Pistele nepracticabile au fost uitate de primarie si de biciclisti. Primaria a bifat o cerere a societatii civile. Abia peste alti 10 ani au fost repuse pe tapet problemele pisttelor, de data asta pe strada.
Aceeasi greseala o facem si noi azi prin ONG-uri prietene cu primaria, care il scot pe Oprescu la plimbare sa ii arate ce… chiar, ce vreti sa ii aratati primarului cand il invitati la marsuri de bicle?
Vreau sa adaug ca reteta primariei de largire a bulevardelor si a strazilor, e o strategie gresita. Cu cat largesti strazile cu atat vor aparea mai multe masini. E logic si sunt atatea exemple.
Ma rog, ceea ce mai vreau sa adaug este ca exista o cauza (pe facebook din pacate) care se cheama “jos pistele de pe trotuar” si la care va rog sa va afiliati si sa ne mai impartasiti acolo ce credeti.

Frumos pe hartie. Adica au termen de un an de zile pentru a-l amenaja ?!?! :))) Buna gluma pentru naivi.

Inca ceva, eu astept si Autostrada Suspedanta din Bucuresti pentru a fi primul biciclist care va lua amenda pentru ca a mers pe ea.

Comments are closed.