O selecţie a celor mai interesante articole din presa online din România şi din străinătate. Că aşa învaţă omul, citind presa, nu-i aşa?
Cum a căzut omul modern de pe velociped pe bicicletă
Evenimentul zilei
Din păcate, nu a apărut imediat omul care să îşi dea seama că roţile apropiate ca dimensiuni, ba chiar egale, sunt cele potrivite, cu condiţia ca pedalele să fie mutate şi să antreneze, prin pinioane, roata din spate. Aşa că, prin 1870, a fost mărită roata din faţă. Un progres extraordinar a fost învelirea roţilor cu cauciuc, care a făcut uitat „zdruncinătorul de oase”. Pentru a conduce noul velociped, era însă nevoie de calităţi de acrobat. Cu cât era roata din faţă mai mare, cu atât mergeai mai mult, dar îţi era şi mai greu să îţi menţii echilibrul.
Cum locul pedalelor era stabilit (în mijlocul roţii), cei care îşi puteau permite bicicletele cu cele mai mari roţi (şi, totodată, cea mai mare viteză) erau oamenii cu cele mai lungi picioare.
La şcoală, pe bicicletă
Mbike.ro
Toti acesti invatacei isi au domiciliul in satele din jurul Cugirului, avand de strabatut chiar si 25 de kilometri pentru a avea parte de educatie. Cum ideea angajarii unui sofer si a achizitionarii unui microbuz a cazut din start din cauza crizei financiare, ideea de a-i pune pe copii pe roti a fost binevenita. Pe langa acest proiect, Asociatia 2Celsius militeaza si pentru educatia ecologista, reducerea amprentei de carbon, promovarea ciclismului ca alternativa de transport si promovarea slujbelor verzi.
Bicicletele şi edilii: „E ceva prea nou şi îi sperie”
Evenimentul zilei
Deoarece sunt „mulţi oameni care nu deţin informaţii utile” şi încalcă drepturile bicicliştilor „în mod inconştient”, iar această categorie se adaugă celei a şoferilor ignoranţi din trafic, Asociaţia Bate Şaua să Priceapă Iapa şi Poliţia Rutieră au început o campanie pentru sensibilizarea participanţilor la trafic.
„Bicicliştii nu sunt picaţi din cer, sunt şoferi care şi-au dat seama că maşina este inutilă în aglomeraţie”, spune activistul. El a dat câteva exemple despre relaţia cu publicul şi autorităţile din România, care dovedesc, spune Geo, că bicicliştii sunt o categorie discriminată în trafic.
Bicycle Chic Gains Speed
New York Times
Roadways are the new runways for these style-obsessed cyclists, their bikes no mere conveyance but a racy adjunct to their look. More than a few are infusing what used to be an athletic, or purely practical, pursuit with eye-catching glamour and sex appeal. Their style, a modish amalgam of fashion and function, is documented on blogs and emulated by like-minded sisters on wheels. Their enthusiasm is fueling an uptick in business among independent merchants.
Save a Cyclist… Stop Distracted Driving
Treehugger.com
I can’t stop thinking about Natasha Pettigrew. She was 30 years old, a Green Party candidate for Senator in Maryland, and killed this month in the early morning hours by being struck from behind by a woman in an SUV. The driver did not stop, dragged Pettigrew’s bicycle all the way home attached to the car, and told police she thought she hit a dog or a deer. The reason I can’t stop thinking about Pettigrew is I don’t understand why she had to die by the side of the road.
Oprescu promite încă 70 de kilometri de pistă pentru biciclişti până la sfârşitul anului
Agerpres
Municipalitatea intenţionează să realizeze, până la sfârşitul anului, un număr de 70 de kilometri de pistă destinată bicicliştilor, a declarat joi primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu.
„Până în prezent, sunt peste 400 de kilometri de culoare create bicicliştilor din Capitală. Multe dintre acestea, amenajate pe bulevarde, au porţiuni care trebuie refăcute după eliberarea lor de maşinile parcate aiurea şi montarea unor piloni de protecţie”, a precizat primarul general, după verificarea lucrărilor de realizare a reţelelor publice de apă şi canalizare în cartierele Creangă, Andronache şi Apărătorii Patriei.