Problema iarna este că aderenţa cauciucurilor scade. Ai observat că, pe trotuare, acolo unde la noi sunt trasate benzile de ghidaj, zăpada se topeşte mai greu sau chiar se acumulează, prin „grija” maşinilor de deszăpezire care degajează străzile. Aflăm de la Adevărul că nu sunt chiar un moft cauciucurile de iarnă pentru biciclete.
Bicicliştii s-au arătat foarte încântaţi de noile apariţii de pe piaţă şi au cumpărat cauciucurile, chiar dacă preţurile nu sunt tocmai mici. Importatorii de astfel de cauciucuri se declară mulţumiţi de vânzările pe care le au până acum.
În cazul în care stratul de zăpadă nu se dă bătut aşa de uşor, cel mai sigur e să-ţi cumperi nişte anvelope de iarnă. Acestea au un profil modificat şi au crampoane metalice, mai mici sau mai pronunţate, în funcţie de dorinţele tale şi de sol. Cauciucurile speciale sunt soluţia ideală pentru situaţiile în care carosabilul e îngheţat. Aceste anvelope se curăţă destul de rapid în timpul mersului, datorită profilului modificat.
Ca să fixezi mai bine ţintele în crampoane, pedalează câteva zeci de kilometri pe o suprafaţă uscată, dar nu frâna brutal, ca să nu le deteriorezi înainte de a rula pe zăpadă. Pregăteşte-te să cheltuieşti câteva sute de lei bune pe aceste anvelope speciale. Dacă n-ai destui bani, ia un cauciuc numai pentru roata din faţă.
Preţul unor astfel de anvelope variază de la 160 până la 360 de lei, în funcţie de numărul de ţâmburuşi şi de compoziţia cauciucului.
Dacă nu ai bani de dat pe cauciucuri de iarnă, măcar dezumflă puţin cauciucurile existente. Astfel suprafaţa de contact cu solul este mai mare. Dacă vei pedala pe trotuare, anticipează obstacolele care acum sunt mascate de albul zăpezii. Încearcă să mergi pe mijloc, pentru că, dacă pedalezi aproape de bordură, rişti să aluneci pe stradă. Un articol mai cuprinzător despre cum să pedalezi iarna vei găsi în numărul pe decembrie-ianuarie al revistei MBike, de găsit la chioşcuri.
Citeşte articolul integral la Adevărul
Foto: Coming Thru