4 Responses

  1. Doina Ana Butman
    Doina Ana Butman at |

    Cei care iubesc orasele, care promoveaza mersul pe biciclete, se vor simti, in curand, ca acasa, si in Bucuresti, nu numai in Copenhaga sau Amsterdam, … unde, de obicei, pe strazi, unul din doi locuitori merge cu bicicleta. Masinile nu se bucura de prea multe privilegii, in capitalele mentionate, si sunt obligate sa faca loc unor doua, trei sau chiar zece biciclete. Nu mai putin de un milion de biciclete la o populatie de doua milioane circula pe strazi, iar, prin parcarile special amenajate, poposesc biciclete curate, biciclete cu cosuri sau lazi in spate sau biciclete de oras.

    Mersul pe biciclete este o cale simpla de a scapa de stres si tot el ofera un corp frumos si o sanatate de fier. O femeie, spre exemplu, poate arde pana la 473 de calorii intr-o ora de mers pe bicicleta si, aceasta, intr-un ritm moderat de pedalat bicicleta. Un alt plus consta in aceea ca articulatiile au doar de castigat prin pedalarea la biciclete.

    Odata cu cresterea temperaturilor din exterior, merita sa iesim cu bicicletele in parc. Merita, de asemenea, sa mergem, zilnic, la serviciu cu bicicletele, in loc de masina sau de transportul in comun, pentru ca, in felul acesta, economisim si bani. Se poate spune, ca, pe biciclete, putem depasi, mai usor, criza economica. Ar fi cazul sa ne bucuram de beneficiile mersului pe biciclete, atat cele de natura economica, cat si cele ecologice, sau ce tin de sanatate. Miscarea in aer liber face bine sanatatii, dar, si starii noastre psihice, de aceea, daca nu detinem inca o bicicleta, putem sa ne gandim, in modul cel mai serios, sa ne cumparam una, sau poate, soarta ne va surade si ne vom numara printre castigatorii acestui concurs…

    Linia ce diferentiaza o pasiune de obsesie este foarte fina si atunci cand vine vorba de biciclete; sau alte voci ar afirma ca, in momentul cand intervine subiectul “biciclete”, pasul catre dependenta este foarte probabil. Multi dintre noi, amatori de biciclete, ne regasim printre aceste randuri si, chiar, depasim linia subtire amintita anterior. Ce semnifica, de fapt, “bike addict”?: bicicletele au mai multi kilometri parcursi decat masina pe care o detinem, am aruncat fotoliul confortabil din casa pentru a face loc unei din biciclete, am devenit o persoana matinala, in cazul unui personaj de sex masculin, acesta observa, mai intai, ce biciclete conduc fetele, apoi observa si fata, avem mereu nevoie de trei portii extra de orez, stim cele mai bune locuri de prin cartier, si nu numai, unde sa facem ture pe biciclete, dar, si cele mai bune locuri de mancat, tot timpul anului suntem bronzati/e, si, nu neaparat, uniform, avem dificultati sa ajungem la serviciu la 8 dimineata, dar, nu avem nici o problema sa ne treziti la ora 5 dimineata, in weekend, pentru o tura pe biciclete, preferam sa ne plimbam pe biciclete pe pistele de biciclete special amenajate si pe sosele, devenim ecologisti, privim cu dezgust tricicletele, acceptam cazaturile si accidentele pe biciclete, nu doar ca parte integranta a ciclismului competitiv, dar, si ca o oportunitate de a ne reinnoi componentele de biciclete, atunci cand suntem in situatia de a achizitiona o masina nu luam in considerare capacitatile motorului sau transmisia, ci spatiul de depozitare si optiunile extra pentru portbagaj, pentru a face loc unei biciclete, detinem mai multe echipamente pentru biciclete, decat tricouri polo, spre exemplu, … iar lista ar putea continua la nesfarsit!

    Exista si un dar…; mersul pe biciclete, la fel ca orice alt sport, poate avea consecinte pe termen lung, in ceea ce priveste sanatatea participanţilor săi. Femeile, care merg pe biciclete, sunt predispuse riscului de a-si pune în pericol sistemele de reproducere. Cum si la barbatii, care performeaza pe biciclete, pot aparea probleme de acest gen, asa si la femeile, care practica sportul pe biciclete, se manifesta boli “asortate” de reproducere. Chiar dacă există mai multe consecinţe negative pentru sistemele lor de reproducere, un numar tot mai mare de femei practica sportul amintit si sunt de parere, ca beneficiile acestuia depasesc riscurile : beneficii cardiovasculare, reflexe mai bune, o mai buna coordonare, conditie fizica, relaxare etc.

  2. Cornelia
    Cornelia at |

    Stimata doamna…la un usor search pe google iata ce am gasit:
    http://www.ziare.com/life-style/intalniri/pentru-un-corp-frumos-si-sanatos-mergi-pe-bicicleta-998036
    http://bicicletedhs.ro/activitati-zilnice-pe-biciclete/
    http://bicicletedhs.ro/te-plimbi-pe-biciclete-atunci-sigur-esti-dependent/
    Ar fi corect si pricipial, sa mai lasati putin copy-paste-ul in pace si sa participati la concursuri cu idei proprii, astfel incat sa va plasati pe aceeasi pozitie de start cu toti concurentii. Nu de alta, dar ar fi pacat sa “muscati” din cascaval tocmai dumneavoastra!
    Sper ca acest mesaj sa se posteze…in cazul in care obiectivitatea va avea castig de cauza…daca nu…ii uram bafta concurentei si numai ganduri de bine!

  3. dinu alexandru
    dinu alexandru at |

    Merg pe bicicleta de vreo 30 de ani (am 44 de ani). In ultimii sase ani o folosesc chiar zilnic, in medie 50-60 km pe zi. Am auzit si eu mai demult ca ar putea aparea probleme cu organele de reproducere, insa, in cazul meu, aceast lucru s-a dovedit a fi neadevarat. Dimpotriva. Nici la vreun prieten ciclist nu am auzit sa aiba asemenea probleme. Mult mai nocive pentru mai sus amintitele parti anatomice sunt tutunul, sedentarismul, cafeaua, coca-cola, berea, carnea, dulciurile, etc. Cunosc multi barbati, spre exemplu, care se desfata cu astfel de lucruri si vorbesc foarte mult despre sexualitate, insa este cunoscut faptul ca lucrul acesta se datoreaza neputintei sau frustrarii lor, acestia cautand ca prin discutii si etalare sa compenseze sau sa ascunda lipsa.

Comments are closed.