Cînd reiei mersul pe bicicletă, după mulţi ani în care ai uitat de maşinăria cu două roţi, parcă renaşti. Zîmbeşti cînd pedalezi şi te întrebi de ce n-ai făcut asta mai de mult.
Iată cîteva senzaţii de pe bloguri, alături de alte poveşti cu biciclete.
Lucruri pe care nu le-ai mai făcut de mult
Azi am luat bicicleta şi am pornit la plimbare ca-n vremurile bune. M-am simţit extraordinar şi mic în faţa lanului verde de grâu mângâiat de vânt sub soarele de după ora 6. Şi simţindu-mă eu aşa extraordinar m-am gândit de ce am încetat să ies la plimbare cu bicicleta.
Şi e păcat să afli cât de dor ţi-a fost de un lucru abia când ajungi să-l faci din nou. Cine ştie, există riscul să nu-l mai faci o bună bucată de vreme.
Tu pe unde faci biking?
De câteva zile merg cu bicicleta la serviciu. Este foarte plăcut să pedalezi la primele ore ale dimineții. Această plăcere învinge mersul cu mașina, metroul sau autobuzul.
Îmi amintesc că în Danemarca, țara în care mersul pe bicicletă este un fel de religie, dacă mergi din greșeală pe pista bicicliștilor te claxonează și chiar te înjură dacă nu te dai la o parte. Să nu mai vorbesc dacă nu li se acordă prioritate în trafic de către conducătorii auto.
O lună de mers pe bicicletă
Deci am deja aproape o lună de când plimb bicicleta de acasă la muncă și de la muncă acasă, deci zilnic 8 km dus, 8 km întors, și, dați-mi voie să vă spun că zilnic sunt acostată cu minim 2 remarci stupide de genul “vezi că ți se învârte roata”, “mi-o dai și mie o tură”, “pedalează, pedalează” sau pur și simplu niște răgnete inumate sau alte onomatopee de neidentificat. Acum, sincer, nu sunt genul de femeie după care să fluieri pe stradă, și nici măcar provocator nu mă îmbrac, dar să reacționezi la primul instinct de vertebrată când vezi o femeie (decentă, zic eu) pe bicicletă, și să te cobori pe prima treaptă a scării evoluției mi se pare pur și simplu jenant. Deja nu mă mai deranjează toate aceste reacții, am învățat să le iau ca atare, să te tolerez, pe unele chiar să le ignor.
deci: bicicleta ar trebui să fie ceva simplu
M-am uitat cu atenţie prin oraş în ultima vreme. Eşti privit ca ăl mai mare coclit dacă te pună naiba să-ţi iei cine ştie ce biclă ieftină. Doamne-fereşte să apari călare p-un DHS, X-Fact, First ori vreun Rich – trebuie să scrie pe cadru cel puţin Neuzer, ca să poţi ieşi pe stradă.
Acuma – nu pot zice că bicicleta populară româno-chineză e un model de fiabilitate, însă-şi face treaba foarte bine, dacă ai grijă să mergi ca lumea cu ea.
Pă bune – cine-a prins vremea apusă cînd cea mai tare bicicletă pe care-o mai puteai cumpăra era semicursa românească ştie ce vreau să zic. Am avut vreo 15 ani un hibrid de Ukraină şi Tohan, făcut de mine. Aveam roată de Tohan pe faţă şi de Ukraină pe spate, lanţ de Mini-Mobră, spiţe făcute din nu-ş ce electrozi de sudură, cel mai mic pinion pe care-l găsisem în tîrg şi rulmenţi ruseşti adevăraţi – dar bicicleta asta mergea atît de uşor şi era atît de rapidă, încît mă puteam ţine oricînd după orice pluton de cicilişti. Biciclete noi găseai foarte greu în anii 80.
Pistele mamii lor
…păţania de săptămîna trecută, cînd am avut un dialog edificator cu un şofer RATB pe 13 Septembrie, spre Ghencea.
La un moment dat, mi-a închis drumul înainte, aproape că reuşise să mă strivească de trotuar. Noroc cu o intersecţie în care am reuşit să mă refugiez din faţa îmbrăţişării ucigaşe a tancului regiei de transport bucureştene. Asta nu înainte de a-l vedea că făcea tot felul de gesturi la adresa mea, trimiţîndu-mă, habar n-am unde. Drept pentru care l-am alergat ajungîndu-l la următoarea staţie.
Pedalează pentru viață
Am trecut direct din iarnă la vară. De ce să nu încerci să faci rost de o bicicletă și să o folosești mai des? Este foarte „răsplătitor” :) Cred că vreau să mă lipsesc de mașină cam toată viața mea. Da. Deși de multe ori mașina este practică și utilă, de multe ori dăunează. De ce să mă lipsesc de mașină? Pentru că folosită mereu dăunează sănătății, este scumpă (imaginează-ți ce bicicletă îți iei de cîteva mii de euro – dacă îți iei, deși nu e necesar), costă enorm întreținerea, mai ales de cînd benzina a trecut de 5 lei/litrul, asigurare, schimb piese, revizii, service, uh!
Notă: Acest articol n-ar fi fost posibil fără căutările realizate cu Zelist Monitor.