Cînd a apărut ştirea, în 1 aprilie, toată lumea a spus că e o glumă: cică proaspăta reţea de piste pentru biciclişti din Sidney are un efect de creştere a preţului caselor din zonă.
Se pare că oamenilor li se pare important să poată circula şi cu bicicleta, nu numai cu maşina. În plus, construcţia unui bulevard, flancat de cafenele şi magazine, duce la creşterea afacerilor. Iar mulţi oameni pe bicicletă în zonă înseamnă mulţi potenţiali clienţi.
Preţul unei case poate creşte chiar şi cu 100.000 de dolari, deoarece mulţi oameni doresc să locuiască pe o stradă nouă, frumoasă, cu toate facilităţile unui oraş modern.
Studiile confirmă aceste tendinţe. O cercetare realizată în 2007 în Melbourne a arătat că există o valoare economică în înlocuirea parcărilor pentru maşini cu cele pentru biciclete, în centrele comerciale. Ciclismul urban poate creşte profitul cu 3,6 %. Toate astea din cauză că poţi atrage mai mulţi biciclişti în centrul comercial, deoarece încap de 10 ori mai multe biciclete într-o parcare decît maşini.
În SUA se întîmplă acelaşi lucru. În Delaware, un studiu din 2006 a demonstrat că valoarea unei proprietăţi creşte în medie cu 8.800 de dolari dacă există o pistă în zonă. La fel s-a constatat în Pittsburgh, Carolina de Nord, Vancouver.
Exemplele de mai sus se referă la oraşe nu foarte aglomerate. Dar în Bucureşti, un oraş suprasaturat de populaţie şi automobile, se poate face ceva asemănător? Să fim mai atenţi la alegerile locale.