Deoarece bicicleta este tot mai răspîndită pe străzi, raioanele magazinelor de stat vă oferă o gamă largă de biciclete Pegas accesibile.
Nu, nu este o reclamă scrisă în limba de lemn, ci o reclamă din 1986, din sezonul vară-toamnă, din suplimentul publicitar Realitatea Ilustrată (Almanahul enciclopedic “Contemporanul”)
În ofertă există nouă modele, cu preţuri între 1.615 şi 1.920 de lei: cu cadru pentru femei şi bărbaţi, pentru băieţi şi fete. Modelul Practic are cadru pliabil. Toate au frînă de tip “cleşte” (azi s-ar numi frînă în V), clopoţel, pompă, trusă de scule, apărătoare de lanţ, catadioptrii “şi altele”.
În finalul paginii publicitare, se aminteşte ergociclul Pedalux 3. Este o bicicletă medicinală, pentru pregătire sportivă, menţinerea condiţiei fizice şi sănătăţii, la numai 1.350 de lei.
In imagini sunt prezentate un Pegas Practic si un Pegas Modern ;)
Părinţii mi-au luat un Practic cînd am intrat la liceu. Ţin minte că s-au împrumutat de la vecini, că doar promiseseră…
“Toate au frînă de tip “cleşte” (azi s-ar numi frînă în V)” – Bicicletele Pegas nu aveau ce numim azi frane in V sau V-brake. Aveau, din cate imi amintesc, un sistem de tip “caliper brakes” care are, ce-i drept, in comun cu V-brake-ul actual faptul ca functioneaza cu saboti care franeaza pe janta si sunt actionate de cablu, dar mecanismul este diferit ;)
Salutare! O mica rectificare: frana in V este complet diferita de frana cleste. Mai exista si in ziua de astazi frana in cleste, nu a disparut. :)
Adi şi Dragoş, mulţumesc pentru corectare. Nu sunt un tip tehnic în materie de biciclete, dar îmi amintesc acum că sunt două sisteme diferite.