Zelist Monitor ne-a însoțit în acest an și ne-a oferit posibilitatea de a realiza mici sinteze despre modul în care bicicleta a fost prezentă în blogosferă și în presă.
Contul gratuit expiră în curînd și m-am gîndit că ar fi bine să profit de aceste ultime zile pentru a vă oferi o sinteză de monitorizare din domeniul velo.
Sinteza
Vreo 10.000 de articole au apărut în presă despre bicicletă, deci cam la egalitate cu numărul articolelor de pe bloguri. Pe locul al treilea apare Facebook, cu circa 8.000 de mesaje.
După cum observați, deși Facebook a difuzat mai puține mesaje, a avut cea mai mare audiență în număr de vizualizări.
Graficul arată cam așa:
Vizitatorii au venit în principal din București, pe locul al doilea situîndu-se Transilvania. Era și normal, avînd în vedere că Timișoara și Cluj-Napoca au fost orașe active în promovarea bicicletei (pe alocuri chiar mai active decît Capitala mîndră).
Procentajele privind numărul de apariții sunt distribuite cam așa:
Era normal ca pe timpul verii să apară cele mai multe articole. Atunci au fost plimbări în grup în avalanșă, heirup-uri de CSR ale companiilor producătoare de petrol, competiții care mai de care, magazinele de biciclete au avut încasări peste așteptări.
Impactul
Aici e ceva mai complicat. Ne așteptam ca cel mai mare impact să-l aibă site-urile de profil. N-a fost așa. Cele mai importante influențe au venit de la Facebook și din presa generalistă.
În topul influenței prin bloguri, Portocala mecanică și Bicla.ro domină clasamentul, după scorul final acordat de Zelist. În top regăsim site-urile și blogurile care au fost alături de voi tot timpul anului.
Este mare păcat că site-urile a două posturi de radio au avut cel mai mare impact asupra vizitatorilor. Am fi preferat ca site-urile specializate să înregistreze acest succes, dar asta ține numai și numai de cititori și de creditul pe care-l acordă ei diverselor surse.
Raportul
Dacă sunteți pasionați și aveți mult timp liber, citiți întregul raport. El conține absolut orice mențiune a cuvîntului bicicleta în presa online, pe bloguri, pe forumuri și pe Facebook, pe Twitter și în cine știe ce alte surse.
Raportul e în format PDF și-l descărcați chiar de aici:
Pentru 2012, eu mi-aș dori mai mult discernămînt în alegerea surselor de informare și mai multă toleranță din partea comunității velo încă în formare.
Maria Crăciun din partea noastră!