Municipalitatea din Berlin a anunțat Radverkehrplan, un nou cadru pentru reamenajarea și construirea unei rețele de piste pentru biciclete de 3.000 de kilometri, transformând orașul într-un paradis al bicicliștilor.
Noul Radverkehrplan se bazează pe strategia anterioară de ciclism din 2013, oferind în același timp o privire interesantă asupra viitorului posibil al Berlinului. Noua rețea necesită o revizuire a multor infrastructuri de biciclete existente, în vigoare încă din anii ’90. Se va crea o rețea de ciclism unificată, suficient de mare pentru a face față creșterii traficului și care oferă rute utile în oraș, care leagă întreprinderi, zone de agrement, zone rezidențiale și de cumpărături.
Primele priorități sunt conexiunile mari la nivel de oraș, care reprezintă 865 de kilometri. Autoritățile locale planifică extinderea acestor piste la o lățime standard de 2,5 metri (excluzând bordura de delimitare). În al doilea rând, principalele rute se vor conecta la o rețea suplimentară cu o lungime de 1.506 kilometri, unde lățimea standard va fi între 2 și 2,3 metri.
În plus, orașul a anunțat că va lărgi încă 550 de kilometri de piste ciclabile pe drumurile principale, care nu vor face parte direct din rețeaua de circulație a bicicletelor, cu o lățime de 2 până la 2,3 metri. În cele din urmă, se planifică 100 de kilometri de conexiuni rapide, ocolind anumite zone congestionate.
Toate propunerile de infrastructură și reamenajările vin cu anumite infrastructuri de sprijin, cum ar fi parcări pentru biciclete.
Foto: „Berlin Bikes” de marabuchi, Flickr, CC BY-SA 2.0