Experta în economie cu emisii reduse de carbon din cadrul platformei Interreg Europe, Kathariana Krel, susține că, pentru implementarea unei schimbări de atitudine față de mersul pe bicicletă, există trei factori esențiali:

  1. o strategie dedicată în promovarea ciclismului
  2. o infrastructură sigură și atractivă pentru oameni, cum ar fi piste pentru biciclete
  3. măsuri de promovare și încurajare a acestui mijloc de deplasare.

În cadrul unei discuții la Forumul Orașelor Verzi de la Brașov, Krel a subliniat că implicarea autorităților publice este esențială pentru că acestea vor trebui să asigure și condițiile necesare pentru dezvoltarea acestui tip de transport.

Experta a menționat că este un proces lung de transformare și a oferit exemplul Timișoarei care chiar dacă are teoretic piste pentru biciclete, acestea nu sunt cele mai potrivite -niște dungi vopsite pe trotuar. Prezent la dezbatere, primarul Timișoarei, Dominic Fritz, a confirmat existențe unor piste pentru biciclete inadecvate. El a recunoscut că, din cei 105 km de piste, „în realitate, 80-90% sunt dungi vopsite pe trotuar”.

„Nu este întotdeauna ușor să faci oamenii să înțeleagă că bicicletele sunt uneori cel mai bun mod de a merge la locul de muncă sau de a face sport sau de a se bucura de timpul lor liber. Dar este ceva care devine din ce în ce mai popular, mai ales de când cu lockdown-ul și COVID-ul, deoarece oamenii au înțeles că mașinile nu sunt întotdeauna cel mai bun mod de a se deplasa”, a declarat Elise Pereira-Nunes, viceprimara orașului Tours din Franța.

Președinta Asociației Green Revoluțion, Raluca Fișer, a arătat că beneficiile socio-economice și de mediu ale bicicletei sunt de 150 miliarde de euro pe an la nivelul UE, potrivit unui studiu realizat de Federația Europeană de Ciclism și Organizația Mondială a Sănătății.

Foto: Forumul Orașelor Verzi (Facebook)