Categories
De toate

Piste pentru biciclişti de 50 de milioane de lei, în curînd în România

O nouă vară, o nouă promisiune, un nou heirup privind pistele pentru biciclişti. După ce am văzut “pistele” realizate de Oprescu şi “pistele” din parcuri realizate de Petrom, e rîndul celor ale lui Borbely.

Noul program de investiţii pentru realizarea pistelor velo se adresează autorităţilor locale şi are o valoare de 50 de milioane de lei.

Green Report îl citează pe ministru declarînd că sesiunea de primire a proiectelor a fost stabilită pentru perioada 20 iulie – 20 august.

Programul prevede realizarea de piste pentru biciclişti atît pe amplasamente noi cît şi pe amplasamente deja existente, cu o singura bandă. Fiecare autoritate locală poate primi buget pentru un singur proiect, valoarea maximă fiind de 2,5 milioane de lei pentru oraşe şi de 1,5 milioane lei pentru comune, echivalentul a 12 kilometri de pistă, respectiv opt.

Pasionaţii pot consulta textul integral (fişier PDF) al ordinului ministrului privind ghidul de finanţare.

Mi se pare amuzant că şi comunele pot candida cu proiecte, avînd în vedere că sunt localităţi care nu beneficiază nici măcar de trotuare, spaţiul destinat pietonilor fiind cedat şoselelor. O altă temere este exprimarea amplasamente deja existente, asta putînd însemna trasarea celebrelor dungi galbene pe trotuare.

Potrivit ghidului mai sus amintit, se acordă un punctaj mai bun proiectului dacă:

  • noua pistă e pe un amplasament nou şi nu pe trotuar
  • pista nu însoţeşte trasee rutiere
  • pista are peste 10 km
  • pista preia traficul ciclist de pe o rută europeană

Am mai auzit de astfel de planuri, deci ce mai putem spune decît “Doamne ajută”?

2 replies on “Piste pentru biciclişti de 50 de milioane de lei, în curînd în România”

Doamne ajută. Când vor pricepe oare dobitocii, că avem o infrastructură mult prea depăşit, care nu permite amplasarea de piste nici pe trotuar, dar nici pe stradă. Să nu mai vorbim că nu are cine le construi. Pur şi simplu firmele care construiesc acele piste, sunt incompetente.

Daca ar fi strazile mai aerisite nici n-ar fi nevoie de piste.
Dintr-o strada cu 2 benzi pe sens faci pe o banda culoar unic transport in comun/biciclete, dintr-o strada cu o banda pe sens faci strada cu sens unic. Si asa suprimi traficul auto. Apoi faci parcari etajate, subterane si amendezi pe soferii care isi tin gunoiul pe trotuar.

Comments are closed.