Categories
Bicle

RECENZIE Bicicleta pliabilă B’Twin Hoptown 5 de la Decathlon

B’Twin Hoptown 5 este un compromis pentru cei care vor ceva mai mult decît o pliabilă cu o singură viteză, dar care nici nu au bani de un Dahon sau un Brompton.

Am investigat puţin piaţa înainte de a o cumpăra şi am constatat un lucru trist: cu toate reducerile magazinelor, nu mi-aş fi putut lua o bicicletă Dahon sau una Brompton, din lipsă de fonduri.

Dar parcă nici modelul B’Twin B’Fold 20 nu era ceea ce voiam, deoarece are o singură viteză şi nu are aripi şi unele accesorii. Să fie clar de la început: pentru mine, o bicicletă de oraş trebuie să fie ca aia a bunicului, cu aripi, catadioptrii, frîne în V, un mic portbagaj, lumini etc. Sunt cuminte în materie de dotări, dar nici nu vreau o biclă despuiată, din moment ce o voi folosi exclusiv în oraş.

Detaliile tehnice pentru B’Twin Hoptown 5 le puteţi găsi pe site-ul Decathlon. Eu vă voi vorbi puţin despre experienţa pe care am avut-o cu ea pînă acum.

Plierea şi deplierea

Nu este la fel de uşor să o pliezi ca pe un Brompton, dar oricine poate face asta. Se rupe în cîteva puncte: cadru, ghidon, şa, pedale. Nu-ţi trebuie foarte multă forţă ca să îndoi levierele, dar nici cu mîinile moi nu poţi face. La şa, este important să o laşi în jos, să o orientezi puţin oblic şi să o blochezi, pentru că ţeava şeii va fi suportul bicicletei, cînd va fi total pliată.

Cînd este pliată, nu este foarte mică, dar încape lejer în orice lift din blocurile comuniste de la noi. Din cauză că cele două părţi nu se lipesc, trebuie să fii atent cînd o duci pe sus, să nu se despartă roţile şi să te dezechilibreze. Este destul de grea cînd o cari pliată, dar pe distanţe mici nu vei obosi prea mult.

La plimbare

Evident, nu simţi nici o diferenţă între o bicicletă mare şi acest B’Twin Hoptown 5. Singura deosebire este că va trebui să fii mai atent la echilibru. Din cauză că pipa (ţeava ghidonului) se poate întinde mult şi deoarece ghidonul este scurt, va trebui să ţii bine mîinile pe el şi să nu faci mişcări bruşte. Cam atît, în rest nu ai de ce să-ţi faci griji. Întinde bine ţeava şeii, în aşa fel încît să ai piciorul întins cînd pedalezi şi ridică ghidonul cît doreşti de mult.

Cele 7 viteze sunt de ajuns pentru urcări, coborîri şi viteză de croazieră. Cînd am strada destul de liberă, merg cu pinioanele 5, 6 şi 7, iar cînd urc trec pe celelalte: cam asta e toată filosofia. Se schimbă foarte uşor vitezele, mai ales de jos în sus (un buton).

Accesorii şi experienţa Decathlon

Bicicleta vine cu catadioptrii în faţă (pe ghidon) şi pe spiţe, claxon, lumină albă în faţă (detaşabilă, nu foarte eficientă) şi roşie în spate (se prinde cu o bandă de cauciuc, destul de puternică). Opţional, poţi avea un portbagaj (special pentru pliabilele de la ei, nu poţi monta unul normal) şi rotile. În magazin, nu aveau în acel moment aceste două elemente, dar am făcut comandă. Cînd este montat, ai putea transporta bicicleta trăgînd-o de ghidonul înălţat.

Cei de la Decathlon au fost foarte de treabă. Prima bicicletă testată scotea anumite zgomote cînd schimbam vitezele, aşa că i-am rugat să o regleze. Au avut răbdare să-mi explice şi care e rolul acelui portbagaj cu rotile şi mi-au arătat deosebirile faţă de alte modele de pliabile de la ei.

Concluzie

Pliabila B’Twin Hoptown 5 este o soluţie foarte bună dacă locuieşti la etajul9 al unui bloc sau dacă vrei să ai mereu bicicleta lîngă tine la serviciu sau în oraş. Preţul de 1.350 de lei e cam mare (costurile de producţie cred că ajung pe la 800 de lei), dar pînă la un Dahon de bază e o diferenţă de vreo 1.000 de lei.

Foto: Victor Popescu

14 replies on “RECENZIE Bicicleta pliabilă B’Twin Hoptown 5 de la Decathlon”

Costurile de producție sunt mult mai mici decât ai estimat tu :) Prețul nu mi se pare deloc mare pentru o pliabilă. Cât cântărește?

Da, e posibil să fie mai mici. Din păcate, consumatorul nu poate controla preţul de vînzare. Cred că are vreo 12 kg.

Ok, mersi de informație. Sunt de părere că oferta este în continuare una bună, raportată la concurență. Înțeleg că ai achiziționat bicicleta pentru tine. Asta îmi amintește de un dialog amuzant cu un reprezentant din conducerea Decathlon, care îmi explica politicos că ei nu pot oferi biciclete pentru test. Decât în cazul în care le achiziționăm. Teribil, nu? :)

Da, pentru mine, dar păstrez şi Kellys-ul. Am dat ture prin magazin cu ea înainte, a fost suficient. Ştiu că Decathlon nu e deschis la teste şi colaborări cu presa.

Mă întreb care este defapt logica. Cred că volumul mare de vânzări îi determină să stea liniștiți. Altă explicație nu găsesc.

Da, aia e una. Altă explicaţie ar putea fi că publicul lor nu citeşte publicaţii de specialitate înainte de achiziţie, ci merge direct în magazin. Dacă vrei să-ţi iei un MTB ca lumea, de exemplu, nu mergi la Decathlon, ci la un magazin specializat.

Am si eu un Hoptown; arata ca in poze (bine, mai prafuita a mea :)). Ideea e ca se… nu se lipesc, dar se pot prinde cele 2 parti. Pe chestia de la roata pe care se prinde portbagajul ai un fel de ac cu o biluta in varf, si pe partea cealalta ai o chestie in care trebuie sa intre – cel putin asa e la a mea. Nu reusesc mereu sa le potrivesc, de obicei nu ma chinui.

Mie nu-mi merge s-o tarasc pe roti si rotitele de la portbagaj – o ia mereu intr-o parte. Banuiesc ca-s mai mult decorative. Oricum cred ca e si greu sa aliniezi rotile astfel incat sa mearga perfect drept – zic si eu.

Si mie mi se pare “jucaus” ghidonul. Trebuie dat mai jos ca sa fie stabil. In plus, mie mi-au explicat gresit cum se fixeaza (deh, cre ca e problema in orice magazin unde-s prea multe produse ca sa fie cineva specialist in toate), si juca in draci, pana m-am prins cum trebuia fixat de fapt.

De schimbat vitezele, nu merge tocmai ca unsa; cand i-am zis baiatului de la revizii, a zis: “a, inseamna ca merge bine”. Prima revizie e gratis, probabil primesti cat ai dat :).

Un coleg are Dahon si zicea ca n-a avut probleme sa nu schimbe viteze, chestii d-astea. Pe vremuri un Dahon era pe la 1800 RON, banuiesc ca asta era raspunsul baietilor din Decathlon. Totusi, cred ca daca ar fi sa-mi iau alta pliabila, as merge mai degraba pe un Dahon.

Am aceasta bicicleta de peste doi ani (calculez in veri si am folosit-o deja doua veri ). Stau la bloc si va spun este superba pentru apartamentele noastre cat si pentru performantele pe drum. Merg cu ea la serviciu pliata in RATB si cabor functie de trafic si vreme unde vreau. M-am obisnuit cu ea si nu am nici o problema la pliere .Fara sa umblu la sea o pliex in sub 10 Sec.Variantele noi de Hoptown nu au portbagajul cu roti si este mult mai scumpa. Urat din partea lor ca au marit si pretul si am senzatia ca nu mai este aceeasi calitate.Fiabilitate f buna pana acum . Reglajul schimbatorului il fac singur dupa prospectul de la Shimano . Afost nevoie de trei reglaje in doi ani dar schimbarorl merge impecabil . Nu am vazut unul sa mearga mai bine ca asta pe nico bicicleta pana acum.

Eu am prins o super ofertă și mi-am luat un Dahon Vitesse 7 la mâna a doua cu 700 de ron. Are tot ce-i trebuie (apărători, portbagaj, sonerie etc).

Iertati-ma, Noemi, unde ati reusit sa dati de o Dahon la un asa pret? Nu de alta, dar si eu caut… poate acolo unde ati ochit-o dvs. mai sint si altele asemenea. Va multumesc!

salut florin, Noemi tocmai a spus de unde a luat bicla.. citez ‘la mâna a doua’ deci sh, adica pe siteurile de anunturi de profil, dai search pe google

Comments are closed.