Am investigat puţin piaţa înainte de a o cumpăra şi am constatat un lucru trist: cu toate reducerile magazinelor, nu mi-aş fi putut lua o bicicletă Dahon sau una Brompton, din lipsă de fonduri.

Dar parcă nici modelul B’Twin B’Fold 20 nu era ceea ce voiam, deoarece are o singură viteză şi nu are aripi şi unele accesorii. Să fie clar de la început: pentru mine, o bicicletă de oraş trebuie să fie ca aia a bunicului, cu aripi, catadioptrii, frîne în V, un mic portbagaj, lumini etc. Sunt cuminte în materie de dotări, dar nici nu vreau o biclă despuiată, din moment ce o voi folosi exclusiv în oraş.

Detaliile tehnice pentru B’Twin Hoptown 5 le puteţi găsi pe site-ul Decathlon. Eu vă voi vorbi puţin despre experienţa pe care am avut-o cu ea pînă acum.

Plierea şi deplierea

Nu este la fel de uşor să o pliezi ca pe un Brompton, dar oricine poate face asta. Se rupe în cîteva puncte: cadru, ghidon, şa, pedale. Nu-ţi trebuie foarte multă forţă ca să îndoi levierele, dar nici cu mîinile moi nu poţi face. La şa, este important să o laşi în jos, să o orientezi puţin oblic şi să o blochezi, pentru că ţeava şeii va fi suportul bicicletei, cînd va fi total pliată.

Cînd este pliată, nu este foarte mică, dar încape lejer în orice lift din blocurile comuniste de la noi. Din cauză că cele două părţi nu se lipesc, trebuie să fii atent cînd o duci pe sus, să nu se despartă roţile şi să te dezechilibreze. Este destul de grea cînd o cari pliată, dar pe distanţe mici nu vei obosi prea mult.

La plimbare

Evident, nu simţi nici o diferenţă între o bicicletă mare şi acest B’Twin Hoptown 5. Singura deosebire este că va trebui să fii mai atent la echilibru. Din cauză că pipa (ţeava ghidonului) se poate întinde mult şi deoarece ghidonul este scurt, va trebui să ţii bine mîinile pe el şi să nu faci mişcări bruşte. Cam atît, în rest nu ai de ce să-ţi faci griji. Întinde bine ţeava şeii, în aşa fel încît să ai piciorul întins cînd pedalezi şi ridică ghidonul cît doreşti de mult.

Cele 7 viteze sunt de ajuns pentru urcări, coborîri şi viteză de croazieră. Cînd am strada destul de liberă, merg cu pinioanele 5, 6 şi 7, iar cînd urc trec pe celelalte: cam asta e toată filosofia. Se schimbă foarte uşor vitezele, mai ales de jos în sus (un buton).

Accesorii şi experienţa Decathlon

Bicicleta vine cu catadioptrii în faţă (pe ghidon) şi pe spiţe, claxon, lumină albă în faţă (detaşabilă, nu foarte eficientă) şi roşie în spate (se prinde cu o bandă de cauciuc, destul de puternică). Opţional, poţi avea un portbagaj (special pentru pliabilele de la ei, nu poţi monta unul normal) şi rotile. În magazin, nu aveau în acel moment aceste două elemente, dar am făcut comandă. Cînd este montat, ai putea transporta bicicleta trăgînd-o de ghidonul înălţat.

Cei de la Decathlon au fost foarte de treabă. Prima bicicletă testată scotea anumite zgomote cînd schimbam vitezele, aşa că i-am rugat să o regleze. Au avut răbdare să-mi explice şi care e rolul acelui portbagaj cu rotile şi mi-au arătat deosebirile faţă de alte modele de pliabile de la ei.

Concluzie

Pliabila B’Twin Hoptown 5 este o soluţie foarte bună dacă locuieşti la etajul9 al unui bloc sau dacă vrei să ai mereu bicicleta lîngă tine la serviciu sau în oraş. Preţul de 1.350 de lei e cam mare (costurile de producţie cred că ajung pe la 800 de lei), dar pînă la un Dahon de bază e o diferenţă de vreo 1.000 de lei.

Foto: Victor Popescu