Autoritățile din Florența au anunțat că vor fi extinse două linii pentru biciclete și adăugate la rețeaua locală de ciclism Bicipolitana. Aceasta înseamnă dezvoltarea a aproape șase kilometri de benzi noi, cu un buget de peste 2,6 milioane de euro. Bicipolitana din Florența va avea astfel opt linii de ciclism complet funcționale, numite și „metroul bicicliștilor”. Liniile sunt desenate asemeni celor de metrou și „stațiile” sunt marcate pe hartă.

Ideea din spatele conceptului „Bicipolitana” este de a lua modelul metroului și de a o transfera în rețeaua de ciclism urban. Asta înseamnă marcarea pistelor de ciclism aglomerate ale orașului ca principale căi de acces, fiecare cu un cod de culoare separat, la fel ca liniile de metrou.

Liniile Bicipolitana vor conecta astfel principalele puncte urbane cu periferiile, permițând o deplasare mai rapidă cu bicicleta, în comparație cu traseele de ciclism de plăcere. Cicliștii vor avea, de asemenea, șansa de a vedea indicații și semne care indică noduri unde pot face transferuri intermodale cu sistemul de transport public al orașului. Într-un anumit sens, acestea vor reprezenta astfel diferitele „stații” ale metroului pentru biciclete.

Florența a adoptat acest model în 2018. Dar locul de naștere al ideii a fost un alt oraș italian – Pesaro, situat în regiunea Marche de pe coasta Adriaticii, care a dezvoltat prima Bicipolitana în 2005.

„Metroul de biciclete” din Florența a început ca o îmbunătățire la rețeaua de ciclism existentă. Experții identifică acum problemele critice și intervențiile de întreținere, pentru a răspunde în cel mai bun mod posibil nevoilor reale de mobilitate ale bicicliștilor florentini. Unele date sunt colectate prin sisteme cu senzori plasate pe piste.

Foto: FIAB Firenze Ciclabile (Facebook)