Categories
De toate Multimedia

Pegas în documentar despre mono-retro-metro brand-uri

Documentarul Metrobranding ce va fi proiectat la Centrul Ceh în 13 decembrie ia în considerare şi bicicleta Pegas, un simbol al lucrului bine făcut din România comunistă.

Ultima oară am văzut un Pegas la Leu. Mai vezi bicicleta comunistă prin tîrguri din ţară, în locuri uitate de lume, prin sate, pedalate de moşnegi sau de nepoţii acestora, de oameni dornici de vintage, de tineri care vor să simtă ceva din acele vremuri tristo-vesele.

Pegas este una dintre mărcile care vor apărea în documentarul Metrobranding, ce va fi proiectat la Centrul Ceh în 13 decembrie, la ora 20. Un film despre mărci uitate, despre publicitate la produse care nu aveau oricum concurenţă, o încercare de a picta trăsăturile unei epoci în care logica nu mai avea logică şi în care producţia se calcula pe 5 ani înainte.

În alte roluri: tenişii Drăgăşani, saltelele Relaxa, motocicletele Mobra etc.

Filmul este produs de Mandragora şi este realizat de Ana Vlad şi Adrian Voicu. Proiectul a cîştigat un grant de 84 de mii de euro în 2007 de la CNC şi a avut sprijinul Televiziunii Române şi al agenţiilor Mediatique, Next şi Zenith Media. Bugetul a fost de 160 de mii de euro şi documentarul a fost produs de Anca Puiu.

Pe aceeaşi temă: Experienţa Pegas

Foto: Mandragora

7 replies on “Pegas în documentar despre mono-retro-metro brand-uri”

Parerea mea e ca totul este intr-un ciclu infinit, am vazut si acum ca au inceput sa fie la moda iar tenisii , purtati in special de emokids(sau cum se numesc) .

In legatura cu Pegasul, am si eu acasa unul rosu. L-am recuperat si dupa 5-6 ani de nemiscat, a tinut 30km cu camerele si cauciurile romanesti.(si inca tine). Mi se pare foarte bun, mai are cateva probleme la butucul din spate si pedale, dar per ansamblu , tine nene!

Ma gandesc acum cum s-o aduc la Bucuresti ca n-am loc de ea , p-aci. :D

Sunt foarte curios sa vad acest documentar pentru ca noi cei de la Custom Garage dorim sa le oferim o valoare mai mare decat cea prezenta. Momentan avem 1 bicicleta carpati si 2 pegasuri reconditionate si alte 8 pregatite sa iasa pe usa garajului. Curand o sa avem un mic loc in Bucuresti unde iubitori acestui brand le vor putea admira.

O zi buna,
Putere Prin Pedalare

Am primit cadou un Pegas Camping din prima serie de fabricatie, anvelope/camere Continental, frana cleste/fata si cercuri aluminiu Winemann (cred c’am scris corect). Am avut probleme de la inceput, anvelopele sareau de pe jenti la curbe (cred ca erau rebuturi sau decalibrate de la Continental), axul franei fata era montat putin oblic pe furca ceea ce a dus la uzura neuniforma a sabotilor, aparitia problemei clasice cu slabirea balamalei cadrului pe care am taiat-o la un moment dat si am sudat cadrul direct. O MARE PORCĂRIE !

Cred ca cea mai buna bicicleta romaneasca este Tohanul, cele aparute intre anii 1967 si 1972. Grele, urate, dar rezistente, asemanatoare bicicletelor sovietice. Pegasurile au fost mai slabe calitativ, mai usoare, facute dintr un material mai prost, cu roti care se descentrau la drum intins, cu ghidoane care se indoiau, etc

Da, atît de slabe încît le mai folosesc şi azi oamenii din sate.

Depinde de fiecare timpul in care tine o bicicleta, e vb de ingrijire, e vb de bafta unui exemplar mai bun, eu doar am centralizat ceea ce mi s a spus de catre parintii mei, cunoscutii mei de la tara si experienta proprie cu Pegasul. Cel putin la mine la tara, oamenii au Tohan, pt ca Pegasul pur si simplu nu rezista pe drumurile alea.

Comments are closed.